הרומנטיזציה של המכונית האוטונומית מוגזמת, אומר הבוס החדש של פורד

  • האקט אינו צופה מכונית אוטונומית בתחילת העשור הבא.
  • התקשורת מגזימה ברומנטיזציה של המכונית האוטונומית.
  • פורד מאזנת בין הסיכויים והסיכונים של ישומי המכונית האוטונומית.
ג’ים האקט, נשיא ו-CEO של פורד (פורד)

אוטוניוז, 19.08.2017 – עד לפני מספר שבועות פורד הציגה מדיניות אגרסיבית בישום המכונית האוטונומית. החברה היתה מהראשונות להשיק מכוניות מבחן אוטונומיות והבטיחה להשיק צי מכוניות ללא נהג כבר ב-2021. ואז מרק פילדס, נשיא ו-CEO של הקבוצה פוטר במאי השנה ואת מקומו תפס ג’ים האקט, שאמנם ניהל במשך השנה שקדמה למינוי את Ford Smart Mobility LLC, זרוע התחבורה החכמה של הקבוצה, אולם הוא מנהל בכיר מחוץ לתעשיית הרכב. האקט הודיע בשבוע שעבר על האטת המעבר של פורד לרכב האוטונומי.

הוא לא ביטל את האפשרות הזאת, אבל הסביר שהמעבר יהיה ארוך יותר ומורכב יותר ממה שיצרניות הרכב, או לכל הפחות פורד, ניסו לצייר עד כה.

“כאשר אתה מתאר רובוטים כמושלמים ובני אנוש כבלתי מושלמים, עשינו טעות גדולה, אמר האקט בפורום “עיר של המחר” שאורגן ע”י פורד בסן פרנסיסקו. “אנחנו לא זקוקים לרובוט כדי לנוע.”

האקט, שצוטט באוטומוטיב ניוז, אמר ששילוב של טכנולוגיות אנלוגיות וטכנולוגיות חדשות יידרשו כדי ליצור סביבה תחבורתית טובה יותר.

האקט הסכים שמתחרים אחדים של פורד מקדימים אותה בתחום איסוף מידע ומערכות הפעלה של סמארטפונים ואמר שפורד חייבת להבין את הרגלי הצרכים והעדפותיהם. “עלינו להיות מסוגלים לחבר ביחד את המאפיינים של מה שהן כיום נקודות כאב ללקוחות,” אמר האקט.

בראיון לסן פרנסיסקו כרוניקל אמר האקט ש-Chariot, סטארטאפ בתחום שיתופי הנסיעות, שפורד רכשה בעת שהאקט היה הבוס של פורד סמארט מוביליטי, גדל מ-12 עובדים ליותר מ-100 והוואן פורד טרנזיט, המשמש אותה לשיתופי נסיעות, שינה את צורתו הפנימית אחרי שפורד למדה על הרגלי צרכנים המשתמשים בו.

האקט אמר שהוא אינו יודע כיצד תתפתח הנהיגה האוטונומית ולכן זה טוב שפורד נמצאת במצב שבו היא תהיה מסגולת להנות מכל התפתחות שתתרחש או שלא תתרחש.

פורד טרנזיט של Chariot, שירות הסעות משותפות של פורד (פורד)

כאשר הוא נשאל האם פורד עומדת לקיים את מה שהבטיח פילדס, קודמו בתפקיד, לפריסת צי מכוניות אוטונומיות כבר ב-2021 אמר האקט: “התשובה היא, אנחנו הולכים להיות בשוק עם מוצרים באותה מסגרת זמן. אבל אופי הרומנטיקה של כולם בתקשורת על איך הרובוט הזה עובד הוא מוגזם. זה יהיה דבר פרוגרסיבי, בדיוק כמו מחשוב. אם אתה חושב על רכב שיכול לנסוע בכל מקום, בכל עת, בכל הנסיבות, קור, גשם – זה [רחוק] יותר מ-2021. וכל יצרנית [רכב] תגיד לך את זה.”

האקט ציין שיהיה גם צורך לתקשורת ההדדית בין כלי רכב לתשתית. “לפני עשר שנים, זה היה [מקובל] לחשוב על כל הרכב העצמאי. אני חושב שזה יהיה מודל בעל תלות הדדית בעתיד. התלות ההדדית תיצור למעשה מעטפה בטוחה לכלי הרכב. מעולם לא היתה מערכת תחבורה שלא היה איזה סוג של תלות הדדית. כמו מפות במכוניות, או בקרת תעבורה אווירית עם מטוסים. אפילו המזל”טים הצבאיים המתקדמים ביותר עדיין משתמשים בלוויינים במסלול נמוך סביב של כדור הארץ.”

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!