הרגולטור האמריקני מציע לחייב התקנת מערכות V2V בכל כלי הרכב הקלים

  • מערכות V2V יפעלו בתדר DSRC ולהן פוטנציאל גבוה למניעת תאונות.
  • יצרניות רכב יחויבו בהתקנת מערכות V2V.
  • לתקנה אם תיושם עשויה להיות השפעה מכרעת על חברת Autotalks.

אוטוניוז, 14.12.2016 – הרגולטור האמריקני מציע תקנות שיחייבו כלי רכב בתקשורת בין כלי רכב, V2V, כדי לאפשר לכלי הרכב לתקשר ביניהם כאמצעי למניעת תאונות. בכוונת ה-NHTSA לחייב התקנת אמצעי V2V בכל כלי הרכב הקלים בארה”ב. לטכנולוגיה יש פוטנציאל למניעת מאות אלפי תאונות בשנה, אפילו עד 80% מהתאונות המתרחשות שלא כתוצאה מנהיגה בתנאים מגבילים (למשל תחת השפעת אלכוהול) טענה הסוכנות במסמך שפורסם אתמול (ג’).

בפברואר 2014 הודיע שר התחבורה האמריקני אנתוני פוקס על האצת פיתוח אמצעי V2V. ההצעה לתקינה שפורסמה אתמול, היא הצעד האחרון לפני הישום, שאמור להתבצע במסגרתו של הממשל החדש.

“V2V וטכנולוגיות נהיגה אוטומטית, כל אחד מהם, הוא בעל פוטנציאל גדול להפוך את הכבישים לבטוחים יותר. כאשר הם משולבים הפוטנציאל שלהם הוא בלתי ניתן לשיעור,” אמר מרק רוסקינד, מנהל ה-NHTSA.

התקנה המוצעת תחייב את יצרניות הרכב להתקין מערכת V2V שיוכלו לדבר האחת עם כל האחרות, כלומר בתקינה זהה, בכל כלי הרכב.

מכשירי ה-V2V ישתמש בתדר ה-DSRC להעברת נתונים כמו מיקום, כיוון ומהירות, לכלי רכב בסביבה. הנתונים יעודכנו בזמן אמת וישוגרו בקצב של עד 10 פעמים בשניה לכלי רכב בסביבה.

בעקבות פרסום ההצעה לתקינה, יוכלו כעת אזרחים בארה”ב להעיר את הערותיהם על התקנה. על יצרניות הרכב יהיה להתחיל ליישמה שנתיים אחרי שהיא תתקבל ולהשלים את התקנתה בכל כלי הרכב בתוך ארבע שנים.

בנפרד מכך ה-NHTSA הודיעה שבכוונתה להוציא הנחיות לתקשורת בין כלי רכב לתשתית, V2I, אמצעים שביכולתם לדברי המנהלת לשפר את הניידות, להפחית צפיפות ולאפשר נסיעה בטוחה יותר.

אפקט מובילאיי

להחלטה האמריקנית עשויה להיות השפעה מכרעת על עתידה של חברת Autotalks המפתחת מערכות תקשורת V2V ו-V2X המבוססות על DSRC. לפני מספר שנים נהנתה מובילאיי מהשפעה מכרעת של הרגולציה כאשר הרגולטורים העלו את רמת דרישות הבטיחות שחייבו למעשה התקנה של מערכת התראה שרק מובילאיי יכולה היתה לספק. כתוצאה מכך החל מ-2013 נהנתה מובילאיי מהזמנות של מיליוני יחידות בשנה מתעשיית הרכב והחלה למכור בהיקפים גדולים ל-OEMs ולחברות טיר 1 במקום לחזר על הפתחים בניסיונות מכירה בשווקי האפטרמרקט.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!