העזיבה של ברנהארד, הארכת החוזה של קאלניוס, מסמנים את היורש של זטשה בדיימלר

  • וולפגאנג ברנהארד, מנהל משאיות ואוטובוסים בדיימלר עזב את הקבוצה.
  • חוזהו של אולה קלאניוס, מנהל חטיבת המחקר הוארך בחמש שנים.
  • האחד כוכב כבה השני כוכב עולה שמסומן כעת כיורשו של זטשה כבוס של הקבוצה.
כוכב נופל. וולפגאנג ברנהארד, ב-2003, רכוב על אופנוע קונספט, דודג' טומאהוק עם מנוע V10  של הדודג' וייפר בתערוכת המכוניות של צפון אמריקה 2003 (דיימלר)
כוכב נופל. וולפגאנג ברנהארד, ב-2003, רכוב על אופנוע קונספט, דודג’ טומאהוק עם מנוע V10 של הדודג’ וייפר בתערוכת המכוניות של צפון אמריקה 2003 (דיימלר)

אוטוניוז, 11.02.2017 – קבוצת דיימלר הודיעה אתמול (ו’) על שני שינויים פרסונליים המעידים על היורש האפשרי ליו”ר הנהלת הקבוצה דיטר זטשה, בשנים הקרובות. הקבוצה על עזיבתו המידית של מנהל חטיבת המשאיות והאוטובוסים, וולפגאנג ברנהארד, מי שבעבר נחשב לילד הפלא של תעשיית הרכב הגרמנית. לעומת זאת חוזהו של אולה קלאניוס, ילד הפלא של השנים האחרונות, שעומד להסתיים בסוף 2017, הוארך בחמש שנים עד לסוף 2022.

ברנהארד (56) התנייד במהלך הקריירה האוטומוטיבית בין קבוצת דיימלר-בנץ ופולקסווגן. בתחילת שנות ה-2000 הוא היה ה-COO של קרייזלר בעת שזטשה היה נשיא החטיבה האמריקנית של האיחוד הכושל דיימלר-קרייזלר. כאשר האיחוד התפרק ברנהארד לא מונה ברגע האחרון לנהל את מרצדס-בנץ פרטיות, את התפקיד קיבל זטשה, וברנהארד, הכוכב העולה התפטר. בשנים 2005-2007 הוא ניהל פולקסווגן פרטיות עד שהודח ע”י פרדיננד פייך, שהיה הדמות החזקה בקבוצת פולקסווגן באותה עת. ב-2009 הוא חזר לדיימלר, וב-2014 התמנה לנהל את חטיבת המשאיות והאוטובוסים, במה שנראה כהכנה לרשת את זטשה כאשר האחרון יחליט לסיים את תפקידו. אולם בשנה שעברה הוארך חוזהו של זטשה עד לסיום 2019 ויתכן שהיה זה רמז לברנהארד שסיכוייו לרשת את זטשה אינם גדולים. השבוע הוא הודיע על החלטתו לעזוב את הקבוצה באופן מיידי, כשהוא מנמק זאת בסיבות אישיות. עד שייבחר לו מחליף לניהול חטיבת האוטובוסים והמשאיות, זטשה ימלא את מקומו.

הכוכב העולה

אולה קלאניוס, כוכב עולה בשמי דיימלר (דיימלר)
אולה קלאניוס, כוכב עולה בשמי דיימלר (דיימלר)

קלאניוס (47), שניהל את מכירות מרצדס-בנץ מכוניות פרטיות במשך שנתיים עד 31 לדצמבר האחרון, והצליח להקפיץ את הקבוצה למקום הראשון בין מותגי הפרימיום, הצטרף להנהלת הקבוצה לפני שנתיים והחל מ-1 בינואר השנה הוא מנהל את חטיבת המחקר של הקבוצה. קלאניוס נחשב כאחראי להצלחתה של חטיבת AMG, אותה הוא ניהל במשך מספר שנים וגם להצלחת קבוצת הפורמולה 1 של מרצדס-בנץ בשנים האחרונות.

קלאניוס, שוודי במוצאו, הצטרף לקבוצת דיימלר-בנץ ב-1995 ועבד בשורותיה גם בארה”ב בעת האיחוד של דיימלר-קרייזלר. מאוחר יותר הוא עבד בשורות מקלארן אוטומוטיב, בעת שהיא ייצרה מכונית המקלארן-מרצדס SLR ואח”כ היה אחראי ליחידה שפיתחה מנועי פורמולה 1 של מרצדס-בנץ ב-Brixworth, בריטניה.

קלאניוס אמנם לא ניהל את חטיבת המשאיות והאוטובוסים של דיימלר אולם נראה שזה אינו מכשול בדרך לרשת את זטשה בתחילת 2020. גם זטשה מעולם לא ניהל את חטיבת המשאיות והאוטובוסים, בעוד שמנהל החטיבה שקדם לברנהארד, אנדראס רנשלר, שהיה מועמד לרשת את זטשה, עזב את הקבוצה לפני שנתיים, כאשר התברר שזטשה אינו מתכוון לפנות את תפקיד יו”ר הנהלת הקבוצה בשנים הקרובות.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*