התזרים של מובילאיי: במכונית אוטונומית תשלום עבור מפה דיגיטלית

  • מובילאיי משתפת פעולה עם HERE, מפיקת המפות הדיגיטליות.
  • מפות דיגיטליות היי-דפינישן יהיו חיוניות למכוניות אוטונומיות.
  • כאשר HERE תתחיל לגבות תשלום עבור מפות גם מובילאיי תהנה מכך, מסביר פרופ' שעשוע.

אוטוניוז, 29.03.2017 – מכוניות אוטונומיות נתפסות היום כבלתי נמנעות. עם כל התאונות והדרמות מערכות אלה עתידות להחליף את הנהג האנושי, לפחות במדינות המערב ובמדינות המתפתחות. לוח הזמנים נתון עדיין אינו חרוט בסלע, אולם יצרניות רכב רציניות כמו ב.מ.וו מבטיחות שב-2021 מערכות נהיגה אוטונומיות ברמה 4 ומעלה (מתוך 5) כבר יהיו זמינות לפחות למבחנים ויתכן שאף לרכישה מסחרית רגילה.

סביב המכונית האוטונומית בונה היום מובילאיי את התוכנית העסקית שלה ומפתחת את ה-REM, מערכת איסוף מידע חזותי מכלי רכב הנשלח לענן ומתורגם לשכבה במפה של מפיקת המפות הדיגיטלית בהיי-דפינישן, HERE, שעימה חתמה מובילאיי על הסכם לשיתוף פעולה בשנה שעברה וש-15% ממניותיה נרכשו לאחרונה ע"י אינטל, שעומדת להשקיע 15.3 מיליארד ד' ברכישת מובילאיי והפיכתה לחוד החנית של החברה בחדירתה לתעשיה האוטומוטיבית.

בשיחת ועידה עם אנליסטים אמר לאחרונה עופר מרשק, סמנכ"ל הכספים של מובילאיי שלמרות שנחתם חוזה עם פולקסווגן לשימוש ב-REM המייצר את ה-Roadbook, עדיין לא ידוע מתי ואילו הכנסות יווצרו ממיזם זה. אלא שמובילאיי אינה מחכה שמישהו יפתור לה את הבעיה הזו. פרופ' אמנון שעשוע, יו"ר החברה וה-CTO, הסביר לאחרונה בראיון לניו יורק טיימס שהדרך למוניטיזציה של ה-REM וה-Roadbook, כמו גם מפות דיגיטליות בכלל, היא שהלקוחות ישלמו עבורן. כיום השימוש במפות דיגיטליות של HERE, גוגל וגורמים אחרים ניתן בחינם. אולם כאשר מפות דיגיטליות תהיינה חיוניות לנהיגה אוטונומית כמו דלק למנוע בעירה פנימית, כפי שפרופ' שעשוע צופה, הנהגים ידרשו לשלם עבור השימוש בה.

מובילאיי, שאחרי רכישתה ע"י אינטל חיזקה את מעמדה העולמי כ'גורו' של הנהיגה האוטונומית, בונה על כך שבאחד הימים HERE, הנמצאת בשליטת שלוש קבוצות הרכב הגרמניות הגדולות, קבוצות דיימלר, פולקסווגן וב.מ.וו, תתחיל לגבות תשלום עבור השימוש במפותיה במכוניות אוטונומיות. מובילאיי תקבל חלק מהכנסה זו, לדברי פרופ' שעשוע. חלק מהכסף ילך גם ליצרניות הרכב שיציידו את מכוניותיהם במערכות מיפוי מדויק של HERE עם טכנולוגיה, בין השאר, של מובילאיי.

"קיים מודל שיתוף הכנסות בינינו לבין יצרניות הרכב," אמר פרופ' שעשוע לטיימס. "צרכנים ישלמו עבור שירותי מפות למכוניותיהם האוטונומיות."

אלא שאז תזרים המזומנים לא יגיע למובילאיי, אלא לאינטל.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*