הושק הפורשה פאנמרה דור II עם מנועי טורבו ודיזל חדשים

אוליבר בלומה, ה-CEO של פורשה מציג את הפאנמרה החדשה (פורשה)
אוליבר בלומה, ה-CEO של פורשה מציג את הפאנמרה החדשה (פורשה)

אוטוניוז, 29.06.2016 – מותג פורשה חשף אתמול (ג’) בברלין את דגם הדגל החדש, פורשה פאנמרה, דור II. הדגם החדש מצויד בשלב ראשון בשלושה מנועי בעירה פנימית, שני טורבו בנזין, אחד טורבו דיזל. מערכות הנעה אלטרנטיביות צפויות בעתיד. אולם עוד בטרם החשיפה הרשמית בברלין, הוצג הדגם לראשונה ובתנועה בסוף השבוע האחרון בפסטיבל המהירות של גודוד (Goodwood Festival of Speed) שנערך בבריטניה, עדות לניסיון של פורשה לשמר את התדמית הספורטיבית למותג גם עם מכונית לוקסוס גדולה וכבדה יחסית. באותו פסטיבל עלו על המסלול עוד מכוניות מרוצים רבות של פורשה שיוצרו ב-60 השנים האחרונות.

בשש שנות חייו של של הדור הראשון של הפאנמרה, החל מ-2009, נמכרו ממנו 150,000 יחידות והדגם החדש, לדברי אוליבר בלומה, ה-CEO של המותג, מנסה לחזק את הנקודות החזקות של הדור הראשון ולמחוק את חולשותיו.

העיצוב של הדגם נשען על דמיון ל-911 בניסיון לשמר את מאפייני העיצוב הספורטיביים גם במכונית הסאלון הגדולה. לבד ממנועי הבי-טורבו החדשים, בנזין ודיזל, הדגם מצויד גם במערכות עזר חדישות ובהם מערכת סיוע ראיית לילה המבוססת על מצלמת תרמית המסוגלת לגלות אנשים וחיות ולהתריע את הנהג לסכנה. מחירי הפאנמרה החדשה בגרמניה מתחילים ב-113,027 י’ לגרסת ה-4S והחל מ-153,011 י’ לגרסת הטורבו.

מנועי בי-טורבו חדשים

עם הדגם החדש פורשה הציגה מנועים חדשים בתצורות V6 ו-V8 טורבו בנזין וטורבו דיזל. המנוע החזק ביותר הוא V8 טורבו בנזין בנפח 4 ל’ מפיק 550 כ”ס, 30 כ”ס יותר מאשר בדגם הקודם ומותקן בגרסת הפאנמרה טורבו. יחס בין הספק למשקל עומד על 1 כ”ס  ל-3.6 ק”ג ומאפשר תאוצה ל-100 קמ”ש ב-3.8 שנ’. המהירות המרבית של הפאנמרה מגיעה ל-306 קמ”ש.

מנועי ה-V החדשים של פורשה מורכבים בשיטה המכונה בז’רגון מקצועי “עם הצד החם פנימה.” בשיטה זו מגדשי הטורבו מותקנים ב-V שבין שני הבלוקים ומאפשרים התקנת המנוע נמוך יותר במכונית ובכך להוריד את מרכז הכובד של כלי הרכב. מיקום שני מגדשי הטורבו מקצר את הצנרת המחברת אותם למנוע ובכך מאפשר תגובת מנוע טובה יותר. צריכת הדלק שופרה בכ-10% ועומדת על 9.3-9.4 ל’ ל-100 ק”מ שווה ערך לפליטת דו תחמוצת הפחמן של 212-214 ג’ לק”מ.

מנוע V6 בנפח 2.9 ל’ מותקן בפאנמרה 4S.

גרסת הדיזל, 4S Diesel, מצוידת במערכת הנעה כפולה קבועה. מנוע הדיזל הוא בתצורת V8 והספקו 422 כ”ס, מנוע הדיזל החזק מעולם שהותקן במכונית פורשה. מה שמרשים יותר הוא המומנט, 87 קג”מ בין 1,000 ל-3,250 סל”ד. למנוע שני מגדשי טורבו. שני מגדשי הטורבו מותקנים באופן סדרתי ובסל”ד נמוך מופעל רק מגדש טורבו אחד, עובדה התורמת לשיפור תגובת המנוע, לדברי פורשה. מגדש הטורבו השני נכנס לפעולה החל מ-2,700 סל”ד. לשני המגדשים גיאומטרית טורבינה משתנה (VTG). צריכת הדלק המשולבת עומדת על 6.7-6.8 ל’ ל-100 ק”מ, שווה ערך לפליטת דו תחמוצת הפחמן של 176-178 ג’/ק”מ.

לדגם החדש הוצגה גם תיבת הילוכים חדשה בטכנולוגיית המצמד הכפול, 8 מהירויות (PDK II).

הדגם החדש ייוצר כולו במפעל פורשה בלייפציג, גרמניה. בהכנות לייצור הדגם הושקו  500 מ’ י’ כולל מתקן ייצור לגוף המכונית חדש לגמרי.

ווידיאו פורשה פאנמרה החדשה (פורשה)

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!