הורחב הריקול למכוניות טויוטה קורולה 2003 ל-5,000 כלי רכב

  • משרד התחבורה ניהל בדיקה יסודית על סמך דרישת משפחה שבנה נהרג בתאונת דרכים אחרי שהמשטרה סגרה את החקירה.
  • אלפי יחידות ניפוח כריות אויר יוחלפו.
  • עוד אלפי יחידות ניפוח יוחלפו למכוניות באירופה.

אוטוניוז, 16.10.2016 – משרד התחבורה הודיע שהריקול למכוניות טויוטה קורולה שנת דגם 2003 יורחב מ-568 מכוניות לכ-5,000 מכוניות בעקבות בדיקה שניהל משרד התחבורה ובוצעה ע”י משטרת ישראל, יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה וספק כריות האויר TRW שהותקנו במכוניות. בנוסף לך מסר המשרד יזומנו לריקול עוד 9,700 מכוניות ברחבי אירופה.

צוות הבדיקה בדק באופן יסודי ארבעה מקים של התפוצצויות כריות אויר ו”מצא כשל באחד החומרים של כרית האויר של הרכב, בסדרת הייצור של הכריות בחלק מכלי הרכב,” נמסר בהודעה לעיתונות שפירסם המשרד. טויוטה בנוסף לכך החליטה לבצע ריקול לכריות אויר משני משלוחים שיצאו ממפעלי TRW באנגליה ובטורקיה ותוצאותיהם היו חריגות.

משה וייצמן, מנהל אגף הרכב במשרד התחבורה, הודה ליוניון מוטורס ולמנכ”ל החברה רן דנאי על שיתוף הפעולה וגם למשטרת ישראל שבחנה לעומק את האירוע.

הפרשה החלה להתגלגל אחרי שמשפחתו של קצין בקבע, יותם ווייסברג, שנהרג בתאונת דרכים, דרשה לבדוק לעומק את חקירת המשטרה שקבעה שהקצין נהרג כתוצאה מפגיעה של חגורת הבטחון בעורק ראשי. אולם חגורת הבטחון לא היתה יכולה לפגוע בעורק זה, ורק אחרי התערבות התקשורת נאותה המשטרה לפתוח בחקירה אמיתית של האירוע, שהובילה לקביעה שמנגנון ניפוח כרית האויר היה פגום וגרם להתפוצצות כרית האויר ופיזור חלקים מתכתיים שיכולים לגרום לפציעות קשות עד למוות.

וייצמן ציין גם התעקשותה של המשפחה על חקירת המקרה ש”הובילה לחקירה יסודית שבעקבותיה הצלחנו למצוא את סיבת הכשל.”

וייצמן לא ציין את תפקידה של התקשורת, כאשר האתר THECAR.co.il פעל לחידוש החקירה המשטרתית.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!