הונדה חשפה את Vision 2030 עם יותר חישמול ונהיגה אוטונומית

  • עד 2030 הונדה מתכננת חישמול של שני שליש מהדגמים.
  • עד 2025 הונדה תשיק נהיגה אוטונומית ברמה 4.
  • הקבוצה תגדיל את תקציבי המו”פ.
טאקאהירו היצ'וגה, נשיא ו-CEO הונדה (הונדה)
טאקאהירו היצ’וגה, נשיא ו-CEO הונדה (הונדה)

אוטוניוז, 09.06.2017 – הונדה מוטור חשפה את תוכניותיה לפיתח מכוניות אוטונומיות עם ברמה 4, שיכולות לנוע ברחובות ערים עד שנת 2025, באסטרטגיה המיועדת להתמודד עם אתגרים שמציבות לה יצרניות רכב מתחרות. בתוכנית Vision 2030 הונדה הציגה את כוונתה להעביר את רוב הדגמים שלה להנעה מחושמלת, בעיקר בטכנולוגיית הפלאג-אין הייבריד.

את התוכנית חשף טקאהירו היצ’וגה, נשיא ו-CEO של הונדה. התוכנית Vision 2030, מבוססת על מבט ארוך טווח לשנת 2050 ועל כיצד צריכה להראות 2030 בדרך לעתיד רחוק יותר.

שישה שווקים

הונדה מגדירה כיום את פעילותה בשישה שווקים ומייצרת דגמים שונים, חלקם, בדומה לסיוויק, דגמים גלובליים ואחרים דגמים לאזורי הפעילות השונים המותאמים לקהלים ייחודיים יותר. הדגמים הגלובליים הינם הסיוויק, CR-V והאקורד. דגמים אזוריים הם הרידג’ליין והאודיסי (צפון אמריקה,) N-Box (יפן), אוונסייר ו-UR-V (סין).

בתחום הרכש והייצור הונדה משיגה כיום איזון טוב יותר בין האזורים השונים, לדברי החברה ומאפשרת לחברה להאיץ ייצור של כלי רכב מבוקשים. כך למשל בארה”ב מפותחת כעת מערכת ייצור שתאפשר לייצר יותר רכבי שטח. הסיוויק האצ’בק תיוצא מבריטניה לארה”ב וליפן וההונדה WR-V, דגם אזורי שפותח ומיוצר בברזיל, מיוצא כיום גם להודו.

עד 2030 הונדה שואפת לחשמל שני שלישים מכלי הרכב שהיא מוכרת, בעיקר באמצעות כלי רכב פלאג-אין הייבריד. החברה תגביר את המאמצים גם בייצור כלי רכב חשמליים (BEVs) ותפתח גם את טכנולוגיית תאי הדלק החשמליים. השנה הקימו הונדה וג’נרל מוטורס חברה לייצור תאי דלק חשמליים.

הונדה אמרה שבמהלך זה יוגבר התיאום בין מו”פ, רכש וייצור כדי להגביל עלויות הפיתוח. הונדה גם אמרה שעל החברה לבחון כלי רכב עתידיים, חשמליים ואחרים, כדי לשרוד בסביבה המשתנה במהירות.

הונדה פירטה בעבר את תוכניותיה לשיווק כלי רכב אוטונומיים לכבישים מהירים עד 2020, אבל נהיגה בתחומים עירוניים תגיע מאוחר יותר. “אנחנו הולכים לשים בעדיפות עליונה חישמול וטכנולוגיות בטיחות מתקדמות,” אמר האצ’יגו, נשיא הונדה.

פיתוח טכנולוגיות נהיגה חדשות, רובוטיקה ושירותים מונעי בינה מלאכותית ופתרונות אנרגיה חדשים יכללו אף הם בסדרי העדיפויות המרכזיים של הונדה בשנים הקרובות.

בסוף השנה שעברה הקימה הונדה חטיבה לפיתוח כלי רכב חשמליים כחלק ממטרה ארוכת טווח להפחתת פליטת גזי חממה נמוכה יותר באמצעות שיווק דגמי הייבריד-בנזין, פלאג-אין הייבריד, כלי רכב חשמליים וכלי רכב תאי דלק חשמליים.

בשנת 2025, הונדה מתכננת לצאת לשוק עם מכוניות רמה 4 בנהיגה אוטומטית, כלומר הם כאלה המסוגלות לנהוג את עצמן בכל סוגי הכבישים ברוב המצבים.

השגת יכולות כאלה דורשות שימוש באינטליגנציה מלאכותית כדי לזהות את התנועה בסביבה בשילוב עם חיישנים שונים.

ב.מ.וו הודיעה בעבר על כוונתה להשיק מכונית אוטונומית ברמה 4 לפחות כבר ב-2021 ופורד הודיעה על כוונתה להשיק שירות מוניות כזה. דלפי ומובילאיי מתכננות השקת מערכת נהג אוטונומית לאפטרמרקט כבר ב-2019. ניסאן מוטור מתכננת להשיק עד 2020 כלי רכב שיכול לנהוג באופן אוטונומי ברחובות העיר.

כדי להשיג יעדים אלה הונדה מגדיל את תקציבי המו”פ לרמת שיא של 6.84 מיליארד ד’ לשנת הכספים הנוכחית, שתסתיים במרץ 2018.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!