הבוס של מיצובישי התפטר, גם סוזוקי מודה בשיבוש נתוני צריכת דלק וזיהום

אוטוניוז, 18.05.2016 – כאשר קרלוס גוהן, הבוס של הברית רנו-ניסאן, שרכשה בשבוע שעבר את השליטה במיצובישי מוטורס, הבטיח שניסאן רק תסייע למיצובישי אבל לא תתערב בהנהלתה, היה ברור שמדובר בהערה לפרוטוקול בלבד. היום (ד’) התגלתה מציאות ברורה יותר כאשר מיצובישי הודיעה שנשיא מיצובישי מוטורס, טסטורו איקואה יתפטר מתפקידו ב-24 ביוני, כאשר החברה תערוך את האסיפה השנתית של בעלי המניות. איקואה יתפטר פחות משנתיים אחרי שמונה לתפקיד. ביחד איתו יעזוב את החברה גם ריוגו נאקאו, סגן נשיא לאיכות ואסטרטגיית מוצר.

לדברי מיצובישי, דיווח האוטומוטיב ניוז, הנהלת החברה יצרה תרבות של רמאות לקביעת רמת צריכת דלק כולל לכלי הרכב המתקדם ביותר והחסכוני ביותר של המותג, מיצובישי אאוטלנדר פלאג-אין הייביריד.

את החברה ימשיך לנהל בתפקיד ה-CEO אוסאמו מאסוקו, שעד לפני שנתיים גם כיהן כנשיא החברה. לפי דיווח בתקשורת היפנית מאסוקו הוא גם המועמד של ניסאן להמשיך ולנהל את החברה. בתשע השנים שבהם כיהן כנשיא החברה, מ-2005 עד 2014 הוא חילץ אותה ממצב הקרוב לפשיטת רגל, כשחיסל פעילויות לא רווחיות.

משרד התחבורה היפני הודיע היום שרק מיצובישי וסוזוקי עיוותו נתוני צריכת דלק מכל יצרניות הרכב היפניות ולכן גם את רמות הפליטה. סוזוקי, בהודעה לעיתונות הסבירה שהיו אי התאמות אחדות בין תהליכי המבחנים שהיא מבצעת למה שנדרש בתקנות היפניות, בין השאר כתוצאה ממיקומו של אתר מבחני המכוניות שלה. בין הדגמים שחישובי צריכת הדלק שלהם היו לקויים נמצאים סוזוקי אלטו החל מדצמבר 2014, סוזוקי איגניס החל מפברואר 2016, ה-SX4- S-CROSS החל מפברואר 2015, סוזוקי סויפט החל מספטמבר 2010.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!