האם מכירות בשוק הישראלי הצילו למובילאיי לרבעון השלישי?

  • מובילאיי הגדילה את הרווח הנקי ברבעון האחרון ב-11.4%.
  • השקעות מו"פ זינקו ב-52%.
  • מכירות החברה בשוק האפטרמרקט זינקו ב-128%.

אוטוניוז, 15.11.2016 – מובילאיי ממשיכה לדהור, גם אם בקצב מואט במקצת. היום (ג') דיווחה החברה על רווח רבעוני של 29.99 מ' ד', גידול צנוע יחסית של 11.4%. בפרמטרים אחרים היה הגידול גבוה הרבה יותר. הכנסות החברה לרבעון זינקו ב-34.3% ל-94.9 מ' ד', והרווח הגולמי זינק ב-36.4% ל-52.5 מ' ד'. גידול חד נרשם במרבית תחומי ההוצאות: בעקבות חתימת חוזים עם ב.מ.וו ודלפי לפיתוח פלטפורמות לנהיגה אוטונומית הוצאות המו"פ גדלו ב-52.4% ל-17.5 מ' ד' שהם כ-12.1% מההכנסות. הוצאות מכירות ושיווק גדלו ב-45.4% בלבד ל-4.1 מ' ד', 3.0% מההכנסות, והוצאות כלליות וניהול זינקו ב-82.3% לכ-19.6 מ' ד' והיוו כ-11.2% מההכנסות. הרווח התפעולי הסתכם ב-30.3 מ' ד' (10.7%+) ו-28.8% מההכנסות. תזרים המזומנים החופשי מפעולות גדל ב-47% ל-38.5 מ' ד'.

הכנסות ממכירות ליצרניות רכב (OEMs) גדלו ב-11.4% ל-72.6 מ' ד' והיוו 76.5% ממכירות החברה. הגידול במספר יחידות שנמכרו היה צנוע למדי, 15% ל-1.553 מ' יחידות בעוד המחיר הממוצע ליחידה עלה ב-2 ד' ל-45.5 ד' ליחידה.

גידול חד במיוחד נרשם במכירות לשוק האפטרמרקט, שברבעונים האחרונים נמצא בנסיגה. ההכנסות ממכירות לשוק זה זינקו ב-128% ל-22.3 מ' ד' ל-Q3. בדיווח הראשוני החברה לא דיווחה על מספר המערכות שנמכרו באפטרמרקט ולא על אזורי מכירות, אולם נראה שעיקר הגידול נובע ממכירות לשוק הישראלי בו נהנים מי שמתקינים מערכת מובילאיי מהטבת מס בעת רכישת כלי רכב חדש. בשנה האחרונה יבואני רכב התקינו אלפי מערכות מסוג זה בכלי רכב שהם משווקים.

הרבעון השלישי לא היה פשוט למובילאיי. במהלך הרבעון נקלעה החברה לעימות על טסלה, בגלל אופן השימוש של טסלה, יצרנית כלי הרכב החשמליים, במערכת האוטופיילוט המתבססת על יכולת הראיה של מערכת מובילאיי, שבסיומו ניתקו שתי החברות את קשרי שיתוף הפעולה ביניהן.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*