האם הירידה בהפסדי אוטו איטליה ב-2016, והזינוק במכירות ב-2017, ישכנעו את מיכאל לוי לרכוש את החברה?

  • יבואנית פרארי ומזראטי דיווחה על ירידה של יותר מ-50% בהפסד השנתי ל-6.5 מ’ ש’.
  • גידול של 88% לכ-65 מ’ ש’ וגידול של 51% במסירות ל-62 מכוניות.
  • בחודש הבא תפוג האופציה לסמל”ת לרכוש נתח נוסף של 25% ממניות החברה.
דני איטליאנו, מנכ"ל אוטו איטליה במצגת על השקת הלבנטה, ה-SUV הראשון של מזראטי (רונן טופלברג)
דני איטליאנו, מנכ”ל אוטו איטליה במצגת על השקת הלבנטה, ה-SUV הראשון של מזראטי (רונן טופלברג)

אוטוניוז, 29.03.2017 – אוטו איטליה, יבואנית מותגי פרארי ומזראטי, הגדילה ב-2016 במידה ניכרת את היקף פעילותה וצמצמה במקביל את היקף הפסדיה, כך עולה מהדו”ח השנתי של החברה, שפורסם ביחד עם דוחות UTS פתרונות תחבורה, לשעבר קרדן ישראל ובעלת הזכיון למותג אויס בישראל. UTS מחזיקה ב-75% ממניות אוטו איטליה בעוד סמל”ת, יבואנית מותגי קבוצת פיאט, בין השאר, ושבבעלות מיכאל לוי, מחזיקה ב-25%.

הכנסות אוטו איטליה זינקו ב-2016 ב-88.2% והסתכמו בכ-65.5 מ’ ש’. הרווח הגולמי עמד על כ-2.5 מ’ ש’, כ-3.8% מההכנסות, עדיין נתון חלש, אבל טוב יותר מהפסד גולמי 1.3 מ’ ש’ שנה קודם. ההפסד התפעולי הצטמצם ב-62% ועמד על כ-5 מ’ ש’ בעוד ההפסד הנקי הצטמצם ב-63.9% ועמד על כ-6.5 מ’ ש’.

אוטו איטליה לא פירטה בדו”ח את מספר המכוניות אותן היא מכרה בשנה שעברה, אולם מנתוני איגוד יבואני הרכב עולה שמסירות החברה גדלו ב-51.2%, או 21 כלי רכב, ל-62 כלי רכב. מכירות פרארי זינקו ב-125% לתשע יחידות (תוספת של 5 מכוניות) ומכירות מזראטי גדלו ב-43.2%, 16 מכוניות, ל-53 יחידות. את הגידול של 88% בהכנסות אפשר לזקוף, בין השאר, לגידול החד במכירות פרארי.

תזרים המזומנים של החברה היה שלילי, 1.154 מ’ ש’, וזאת בעקבות הזרמה של כ-9.8 מ’ ש’ ע”י בעלי עניין. תזרים המזומנים מהפעילות שוטפת היה שלילי, כ-8.4 מ’ ש’. את 2016 סיימה אוטו איטליה עם יתרת מזומנים של כ-2.6 מ’ ש’.

אוטו איטליה סיימה את השנה עם מלאי של כ-28.9 מ’ ש’ (127%+), רובו הגדול, כ-27 מ’ ש’ (158%+) היה מלאי כלי רכב והשאר מלאי חלפים ומוצרים לחנות. הוצאות מכירה ופרסום קטנו ב-19.5% ל-519,000 ש’.

בשנת 2015 חשפה אוטו איטליה ליקויים בדיווחים למס הכנסה ומע”מ בגין מכוניות מיובאות. ב-2015 שילמה החברה קנס בסך 4.37 מ’ ש’ בגין ליקויים אלה ובשנה שעברה החזירו לה רשויות המס 582,000 ש’ מסכום זה.

בעלי אוטו איטליה העמידו ערבות כללית בסכום של עד 15 מ’ ש’ לבנק הבינלאומי.

אופציה פגה בחודש הבא

לסמל”ת קיימת אופציה, שתפוג ב-9 באפריל 2017, לרכוש עוד 25% ממניות אוטו איטליה, במחיר בו נרכשה המנה הראשונה, 5.25 מ’ ש’. במקרה כזה UTS תוכל לחייב את סמל”ת לרכוש את שארית המניות שבידיה, 50%, במחיר שיקבע ע”י מעריך שווי.

את שנת 2017 התחילה אוטו איטליה בסערה עם עליה של 200% במכירות פרארי, ממכונית אחת לשלוש בחודשיים הראשונים של השנה ומזראטי מסרה 54 כלי רכב, גידול של 350% (ומכונית אחת יותר מאשר בכל 2016), תוספת של 42 מכוניות לתקופה, לפי נתוני איגוד יבואני הרכב. זהו נתון מכירות טוב יותר משל פורשה (אורכיד), מותג מתחרה, שבכל שוק אחר בעולם מוביל על מזראטי במספרים גדולים. ספק אם מומנטום זה יכול להישמר, ובחלקו הוא עדות לגידול במלאי שהחברה רשמה בסוף 2016. אבל האם הוא יעורר תאבון בסמל”ת, שבשנים האחרונות רכשה את יפנאוטו ושילמה כ-100-130 מ’ ש’ עבור הזכיון לשיווק קרייזלר, לעסקה נוספת, שכספית אינה כרוכה בהשקעות עתק, אולם יש לה משמעות סמלית ונוסטלגית עבור החברה?

בסמל”ת טענו בעבר שהוצע להם לייבא את פרארי ומזראטי, והם סרבו בטענה שאי אפשר להקים מזה עסק רווחי בישראל. בשנות הפעילות הראשונות של אוטו איטליה התיזה הזו הוכחה כנכונה, ובכל זאת סמל”ת השקיעה באוטו איטליה כמה מיליוני שקלים בשנתיים וחצי האחרונות, כשלמרות שהיא מחזיקה רק ב-25% מהחברה ניתנו לה זכויות ניהול שהקטינו במידה ניכרת את הפסדי החברה.

אז האם הזינוק החדש במכירות ישכנע את מיכאל לוי, הבעלים של סמל”ת, לשים עוד כמה מיליוני שקלים על השולחן ולרכוש את הבעלות המלאה על המותגים האיטלקיים ביותר שבנמצא? אחרי שלוי מכר בתחילת השנה חלק מהפעילות של תשלובת נילית (ובעצם גם לפני כן), בעיסקה שעשויה להזרים לחשבון הבנק שלו כ-900 מ’ ש’, לפי דיווחים בתקשורת הכלכלית הישראלית, הוא לא יתקשה לממן הוצאה של כ-15-20 מ’ ש’ להגשים חלום איטלקי.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!