האוטובוסים הסיניים המשיכו לחזק את מעמדם בשוק הישראלי ב-2016

  • האוטובוסים הסיניים המשיכו לחזק את מעמדם בשוק הישראלי ב-2016
  • מכירות מיניבוסים ואוטובוסים גדלו ב-41% ב-2016.
  • גידול חד במכירות סולאריס, התמוטטות במכירות סקניה.

אוטוניוז, 23.01.2017 – מרצדס-בנץ (כלמוביל) ויוטונג (צ’יינה מוטורס) היו המותגים המובילים במכירות מיניבוסים ואוטובוסים קלים ואוטובוסים כבדים בהתאמה בשוק הישראלי. מרצדס מסרה 912 יחידות במשקל עד 12 טון, גידול של 33.9% ופלח שוק של 57% והדומיננטיות של יוטונג היתה ברורה פחות עם מסירות של 658 יחידות, גידול של 174% ופלח שוק של 29.7%.

בסך הכל השוק גדל ב-41% ל-3,816 יחידות.

כמותית יצרניות האוטובוסים המסורתיות מסרו מספר אוטובוסים גדול במעט ב-2016 בהשוואה ל-2015 הודות להכפלת המסירות של וולבו (מאיר) אולם הן לא נהנו מהגידול בשוק, שאחת הכוכבות בו היתה היצרנית הפולנית סולאריס (UBSI) עם גידול של 141 יחידות במכירות ל-166 יחידות.

ב-2016 נמסרו בישראל 1,599 מיניבוסים ואוטובוסים במשקל עד 12 טון גידול של32.3% כאשר אחרי מרצדס דורגה פולקסווגן (צ’מפיון מוטורס) עם גידול צנוע של 7.5% ל-285 כלי רכב לפני איווקו (סמל”ת) עם מסירות של 210 כלי רכב תוספת של 184 כלי רכב בהשוואה ל-2015.

בקטגוריית המשאיות הכבדות נרשם גידול של 49% במסירות ובסך הכל נמסרו 2,217 יחידות. בעקבות יוטונג דורגה במקום השני וולבו (מאיר) עם 532 כלי רכב (גידול של 99%, ואחריה גולדן דרגון (גולדן סוכנויות) עם מסירות של 329 כלי רכב (17%+). במקרום הרביעי דורגה מאן (מכשירי תנועה) עם מסירות של 293 יחידות (27%-) לפני מרצדס-בנץ עם מסירות של 180 יחידות (27%-). סולריס (UBSI) דורגה שישי עם מסירות של 166 יחידות (564%+). מכירות וולבו (מקס משאיות ואוטובוסים) צנחו ב-2016 ב-88% לשמונה יחידות בלבד, תוצאה של חדירת האוטובוסים הסיניים לשוק המקומי.

בסך היבואניות הסיניות מכרו 1,022 אוטובוסים בסגמנט הכבד, פלח שוק של 46%, יותר מאשר פי שניים בהשוואה ל-2015.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!