דיימלר ואובר חתמו על הסכם לשיתוף פעולה

  • אובר תפתח לדיימלר את הפלטפורמה לשיתופי נסיעות.
  • ייתכן שיתוף פעולה גם בפיתוח משאיות אוטונומיות.
  • אובר עוקצת את חברות הטכנולוגיה המנסות לפתח ולייצר מכוניות.
טראביס קלאניק (משמאל) הבוס של אובר בדיון עם דיטר זטשה, הבוס של דיימלר, בשנה שעברה. מאתמול הם גם שותפים (תצלום מסך)
טראביס קלאניק (משמאל) הבוס של אובר בדיון עם דיטר זטשה, הבוס של דיימלר, בשנה שעברה. מאתמול הם גם שותפים (תצלום מסך)

אוטוניוז, 01.02.2017 – דיימלר ואובר חתמו על הסכם לשיתוף פעולה בשירותי מכוניות ללא נהג, כך הודיעו שתי החברות מבלי שפרטו תוכניות מדויקות, לוחות זמנים או השקעות. דיימלר תהיה יצרנית הרכב הראשונה שתעשה שימוש בפלטפורמת שיתוף המכוניות של אובר לתפעול המכוניות האוטונומיות שהיא מפתחת. אובר כבר משתפת פעולה עם וולבו ופורד בהפעלת מוניות ללא נהג, אולם סוג שיתוף הפעולה בשני מקרים אלה הוא שונה.

“יצרניות מכוניות כמו דיימלר הן קריטיות לאסטרטגיה שלנו בגלל שלאובר אין את הניסיון בייצור מכוניות – ולמעשה ייצור מכוניות זה באמת קשה,” כתב בבלוג טראוויס קלאניק, הבוס של אובר, ברמז לא מוסווה אל ענקיות הטכנולוגיה מעמק הסיליקון המנסות לשלוח ידן גם בייצור מכוניות. “זה התברר לי אחרי שביקרתי במפעל לייצור מכונית וראייתי כמה מאמץ מושקע בתכנון, מבחן וייצור מכוניות.”

דיטר זטשה, הבוס של דיימלר וקלאניק נפגשו לפני שנה לדיון בתחבורה שיתופית והשפעתו על התעשיה, במהלכו המציא זטשה את המונח frenemies. במהלך הדיון אמר קלאניק שאין בכוונת אובר להיכנס לייצור מכוניות. “אנחנו רוצים להיות בחזית, אנחנו רוצים לייצר שינוי במקום שישנו אותנו,” אמר באותו דיון זטשה כשציין שאובר ודיימלר יכולים להיות frenemies, קיצור לידידים ואויבים.

קלאניק לא שכח את מה שזטשה אמר אז. “דיטר אמר שדיימלר ואובר יכולים להיות frenemies – למעשה הפכנו להיות פרטנרים,” כתב קלאניק בבלוג.

בהודעה של דיימלר צוינה גם העובדה שאובר, שרכשה בשנה שעברה את Otto, המפתחת מערכת נהיגה אוטונומית למשאיות, ושגם בתחום זה יכול להתפתח שיתוף פעולה בין שתי החברות.

“ספקי שירותי ניידות מציעים פלטפורמה אידאלית לטכנולוגיית נהיגה אוטונומית ואובר היא חברת פלטפורמת ניידות מובילה,” אמר זטשה בהודעה לעיתונות.

בשנה האחרונה חברות רבות נכנסו לשותפויות עם חברות לשיתופי נסיעות. פולקסווגן השקיה ב-Gett 300 מ’ ד’ וג’נרל מוטורס רכשה מניות בל-Lyft בחצי מיליארד ד’. פורד רכשה חברת המפעילה שאטלים על בסיס של מיקור-המונים ובכוונתה להפעיל בקו זה בעתיד מוניות ללא נהג. כל זה לא מונע מאותן חברות לחתום על שיתופי פעולה עם חברות מתחרות בתחום ולנסות ולכסות את הסגמנטים השונים בתחום הניידות, שלא ברור אלו יצליחו ואלו יכשלו. דיימלר עצמה מפעילה שירות שיתוף נסיעות Car2Go.

דיטר זטשה וטראביס קלאניק דנים בנושאי תחבורה שיתופית ותעשיית הרכב

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!