דיימלר בעקבות טסלה, משווקת מצברים לשימושים נייחים

מערכת חשמל מבוססת תאים פוטו-וולטאיים, מצברי ליתיום יון נייחים ומערכת ניהול חשמל (דיימלר)
מערכת חשמל מבוססת תאים פוטו-וולטאיים, מצברי ליתיום יון נייחים ומערכת ניהול חשמל (דיימלר)

אוטוניוז 30.04.2016 – דיימלר תולשת דף מהספר של טסלה מוטורס, יצרנית המכוניות החשמליות. לאחרונה התחילה הקבוצה לשווק מערכות אגירת אנרגיה, או בקיצור מצברים, לשימושים ביתיים נייחים, המיוצרים ע”י החברה הבת Deutsche ACCUmotive. השיווק והתקנת המוצרים מבוצעים ע”י יצרניות חשמל או חברות המתמחות בהתקנת מתקנים חשמליים. טסלה הציגה בדיוק לפני שנה, בסוף אפריל 2015, את מצברי ה-Powerwall, שאותם היא משווקת לשימושים ביתיים ותעשייתיים.

דיימלר, כמו טסלה תכננה את המצבר לשימושים ניידים, כלומר למכוניות מחושמלות, אולם כעת הוא ישמש גם לשימושים נייחים בייחוד לאגירת אנרגיה המופקת באמצעים אלטרנטיביים, שמש או רוח, ולשימוש באנרגיה בעת הצורך ובשעות שבהן אין רוח או שמש. המצבר של דיימלר משווק עם תאי פוטו-וולטאיים, כך שהטעינה שלו אפשרית בשעות שקרני השמש מגיעות לתאים הפוטו-וולטאיים.

חברת חשמל אינטגרייטור ומשווקת

אחת החברות המשווקת את המצבר של דיימלר היא EnBW, יצרנית חשמל גרמנית. לפי חישובי החברה שימוש במערכת המלאה, הכוללת תאים פוטו-וולטאיים, מצבר של דיימלר ומערכת ניהול אנרגיה EnergyBASE, עשוי לחסוך למשפחה בת ארבע נפשות 75% מהוצאות החשמל בשנה בהשוואה לבית שמערכת כזו אינה מותקנת בו. שימוש במערכת הזו אולם ללא מערכת ניהול האנרגיה עשוי לחסוך כ-60% מהוצאות החשמל.

מערך המצברים יכול להיות מורכב מעד 8 יחידות 2.5 קו”ש כ”א ובסך הכל 20 קו”ש. המצברים הנייחים של טסלה נמכרים ביחידות של 7 קו”ש ו-10 קו”ש לשימוש ביתי וביחידות גדולות פי 10 לשימושים מסחריים. בשנה שעברה, זמן קצר אחרי השקת המוצר, העריכה סוכנות בלומברג שטסלה קיבלה עשרות אלפי הזמנות בהיקף של 800 מ’ ד’.

[Best_Wordpress_Gallery id=”26″ gal_title=”דיימלר מצברים נייחים”]

פרויקטים מסחריים גדולים

דיימלר לא דיווחה על היקף הזמנות מעין זה, אולם מסרה שהיא עובדת על שלושה פרויקטים תעשייתיים בהיקפים גדולים שבסיומם מודולי מצברים בקיבולת כוללת של 29 מגהוואט/שעה יהיו מחוברים לרשת החשמל הגרמנית. המצברים ישמשו לאיזון התנודות ברשת החשמל הלאומית הגרמנית.

דיימלר החליטה לאחרונה להשקיע עוד 500 מ’ י’ בהקמת מפעל שני למצברים ב-Kamenz, גרמניה. טסלה אמורה להשלים השנה את הקמת מפעל גיגה פאקטורי ברנו, נוואדה בהשקעה של 5 מיל’ ד’ שיהיה המפעל הגדול בעולם לייצור מצברי ליתיום יון ולדברי אילון מאסק, הבוס של החברה, יהיה המפעל הגדול בעולם מסוגו והיקף יצור קיבולת החשמל השנתית שבו תהיה גדולה יותר משל כל שאר המפעלים המייצרים מצברי ליתיום יון ביחד. אולם נדמה שהעיסוק של דיימלר ושל טסלה בשיווק מצברים נייחים הוא עוד יוזמה מסחרית שמטרתה להבטיח שמפעלים לייצור מצברים למכוניות לא יעמדו מחוסרי עבודה במידה ומכירות מכוניות מחושמלות לא יזנקו במאות אחוזים בשנים הקרובות. זהו כמובן גם הזדמנות להיכנס לתחום חדש וחדשני בתחום אגירת האנרגיה ולגוון את תחום הפעילות של הקבוצה.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!