דיזלגייט פגעה באמינות התעשיה, מאשימה ב.מ.וו. תציג 25 דגמים מחושמלים עד 2025

  • קבוצת ב.מ.וו תשווק 25 דגמים מחושמלים, 12 מהם חשמליים עד 2025.
  • תציג בתערוכת פרנקפורט דגם חשמלי של מכונית סדאן מבוססת על סדרה 3.
  • מפתחת ארכיטקטורות גמישות שעליהן ניתן היה להרכיב מערכות הנעה שונות.
הארלד קרוגר, יו”ר הנהלת ב.מ.וו (משמאל) וקלאוס פרוהליך, מנהל הפיתוח בקבוצה, על רקע מכונית הסדאן החשמלית שתחשב בתערוכת פרנקפורט (ב.מ.וו)

אוטוניוז, 08.09.2017 – ב.מ.וו תציע 25 דגמים מחושמלים מהם 12 חשמליים לגמרי (BEV) עד 2025, כך אמר אתמול (ה’) הארלד קרוגר, יו”ר הנהלת הקבוצה. קרוגר אמר שהטווח של הדגמים החשמליים יהיה עד 700 ק”מ והטווח החשמלי של מכוניות פלאג-אין הייבריד יהיה עד 100 ק”מ. קרוגר דיבר בארוע עם עיתונאים לקראת תערוכת המכוניות של פרנקפורט שתפתח בשבוע הבא.

במהלך האירוע קרוגר עמד על רקע של מכונית סדאן חשמלית מכוסה בבד, שתחשף בתערוכה בשבוע הבא כדגם קונספט המבוסס על סידרה 3 ושיווקו אמור להתחיל ב-2021. קרוגר אמר שב.מ.וו תגדיל את היקף אחוזי החדירה של דגמים מחושמלים בכל המותגים וסוגי כלי הרכב, כולל מותג רולס רויס ושל חטיבת הספורט ב.מ.וו M.

ב.מ.וו תציג בפרנקפורט מיני חשמלית שמכירותיה יתחילו ב-2019 וב-2020 יתחילו מכירות גרסה חשמלית של ב.מ.וו X3, הדגם החשמלי הראשון של מותג הליבה של הקבוצה, שכמו כל הדגמים החשמליים יהיה חלק מהמותג i.

“תעשיית הרכב נמצאת בעיצומו של שינוי יסודי – זה ברור,” אמר קרוגר בראשית דבריו. “ההצלחה של קבוצת ב.מ.וו מאז ומתמיד התבססה על חשיבה לטווח ארוך. במשך עשרות שנים, אנחנו כבר עובדים על פיתוח של מערכות הנעה יעילות יותר. בשנת 2007 השקנו את Efficient Dynamics. בדרך לעתיד נטול פליטות, נמשיך לייעל את מנועי הבעירה הפנימית.

“אנו מכנים את הכוחות המניעים של ניידות עתידית של ACES: אוטומטיים, מקושרים, מחושמלים ושירותים – במיוחד, שירותי ניידות. אלה הם מרכיבים מרכזיים של האסטרטגיה הארגונית שלנו, Number One>Next, מפת הדרכים שלנו לעתיד. קבוצת BMW הופכת יותר ויותר ‘חברת טק’.”

קרוגר אמר שב.מ.וו מכינה כעת את כל מפעליה לייצור גרסאות מחושמלות של כל הדגמים ובעתיד לכל דגמי הקבוצה יהיו גרסאות מחושמלות. “שתי ארכיטקטורות רכב גמישות ורשת ייצור גמישה יאפשרו לנו להגיב במהירות וביעילות,” אמר קרוגר.

ב.מ.וו, אמר קרוגר, מתכוונת לשמור על מעמדה כיצרנית מכוניות הפרימיום המובילה בתחום החישמול. השנה תמכור הקבוצה 100,000 כלי רכב מחושמלים ועד סוף 2017 מעל 200,000 כלי רכב מחושמלים של הקבוצה יהיה על הכבישים. על אף השקעות אלה, אמר קרוגר, ב.מ.וו עומדת ביעד הפיננסי העיקרי שהיא הציבה לעצמה, והוא שמירה על מרווח EBIT של 8%-10%.

מיני חשמלית קונספט שתוצג בתערוכת פרנקפורט (ב.מ.וו)

שינויים מהירים

קלאוס פרוהליך, חברת הנהלת קבוצת ב.מ.וו לפיתוח אמר במהלך האירוע שבגלל שהסביבה משתנה במהירות הכל יותר מתוח ונפיץ. “פעולותיהם של כמה מהן פוגעות קשות באמינות ובאיכות של התעשייה שלנו,” אמר פרוהליך ברמיזה ברורה לפולקסווגן ופרשת הדיזלגייט. “כתוצאה מכך, אנו ניצבים כעת בפני גישות מחמירות יותר – ולפעמים לא רציונליות – לחקיקה. ברחבי העולם, תקנות על צריכת דלק, פליטות ובטיחות משתנות מהר יותר מאשר אי פעם בעבר.

“מתחרים מבוססים משתנים, וחדשים מנסים להשיג נתח שוק עבור עצמם. החשמל והדיגיטליזציה הם שני משני המשחק הגדולים. המתחרים החדשים שלנו הם בעיקר חברות דיגיטליות. הם מתמקדים בטכנולוגיות עתידיות ובנתוני לקוחות.”

פרוהליך אמר שב-2016 המו”פ של הקבוצה התמקד שני תחומים עיקריים דיגיטלזיציה עם דגם של קישוריות, שימוש באינטליגנציה מלאכותית ופיתוח מערכות נהיגה עצמית וטכנולוגיות הנעה כולל מנועי בעירה פנימית יעילים עם מערכות 48 וולט או כלי רכב עם מצברים או תאי דלק חשמליים. “המגמה לעבר ניידות חשמלית היא בלתי הפיכה,” אמר פרוהליך. “אולם היא תתרחש בדרכים שונות במהירויות שונות בחלקים שונים של העולם.” החל משנת 2020 ב.מ.וו תציע מכוניות מחושמלות בכל הקטגוריות.

“הארכיטקטורות הגמישות שלנו ומערכות מודולריות מבטיחות שאנחנו יכולים לפעול במהירות ובתגובה לתנאי השוק. ארכיטקטורות הרכב העתידיות שלנו ומתקני הייצור גמישים מאפשרים לנו לקבל החלטות במהירות אלו דגמים לייצר ועם איזה סוג של מערכת הנעה.”

 

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!