דיווח: שר התחבורה מבקש להאריך את קו הרכבת המהירה ירושלים-ת”א עד לכותל המערבי

  • המנהרות המגיעות להתחנה המרכזית בירושלים יוארכו בשני ק”מ עד לקירבת הכותל המערבי.
  • הארכת הקו תגדיל התיירות לכותל ותפחית את מספר המשתמשים בתחבורה הציבורית בירושלים.
  • צפויה ביקורת והתנגדות בינלאומית לתוכנית שחלקה יבוצע בשטח כבוש.

אוטוניוז, 02.11.2016 – שר התחבורה, ישראל כץ, הורה לתכנן את הארכת מנהרות הרכבת המהירה ת”א-ירושלים כדי שהקו יסתיים ליד רחבת הכותל המערבי, כך דיווח ידיעות אחרונות. הקו הרכבת החדש, שיחנך בעוד כשנה וחצי, יוארך בכ-2 ק”מ בתוואי תת קרקעי שיעקוף את העיר העתיקה ויסתיים בתחנה בסביבת רחבת הכותל, שצפויה להיקרא “תחנת הכותל”.

שר התחבורה, לפי הדיווח, העריך שהפעלת הקו הישיר מת”א לכותל תפחית באופן משמעותי מעומסי התנועה על קווי התחבורה העירוניים בירושלים, ובייחוד מקו הרכבת הקלה, שכבר היום הוא עמוס לאורך כל שעות היום, כשתיירים ומבקרים שירצו להגיע לכותל לא יזדקקו לעבור בתחנה המרכזית ויחסכו לפחות חצי שעה ויותר הכרוכה בהגעה מתחנת הרכבת הנוכחית לכותל המערבי.

תחנת רכבת ישירה מת”א לרחבת הכותל תקל באופן ניכר את ההגעה לאתר ולכן תגביר באופן משמעותי את היקף התיירות והביקורים בכותל המערבי. יתרון נוסף יהיה הויתור על מעבר ברחובות העיר העתיקה בדרך לכותל.

לתוכנית יהיה גם אספקט מדיני והיא צפויה להיתקל בביקורת של מדינות רבות בעולם ושל ארגונים בינלאומיים, מאחר שקו הרכבת יעבור באזור המוגדר בעולם כ”שטח כבוש”, על אף שישראל סיפחה אותו לתחומה מיד אחרי מלחמת ששת הימים.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!