דיווח: משרד התחבורה יזמן לריקול כ-5,000 מכוניות טויוטה קורולה 2003 בגלל ליקוי בכרית אויר

  • בחקירה של משרד התחבורה והמשטרה נמצא שפיצוץ אלים של כרית בטיחות גרם למותו של קצין בקבע.
  • הכרית שיוצרה ע"י TRW הותקנה בדגם טויוטה קורולה 2003.
  • בשלב ראשון יזומנו 500 מכוניות מדגם זה לריקול.

אוטוניוז, 06.10.2016 – משרד התחבורה הודיע על זימון כ-500 מכוניות טויוטה קורולה שנת דגם 2003 לשם החלפת מנגנון ניפוח כרית אויר המותקנת בצד הנהג. הזימון מתבצע בעקבות חקירה שבוצעה בעקבות מותו של יותם ווייסברג, קצין בקבע, כאשר כרית האויר במכוניתו התפוצצה בעקבות מה שנראה כתאונת פנים-אחור קלה, ובעקבותיה פעולה אלימה של מנגנון כרית האויר, שחלקים ממנו פגעו באופן קשה בווייסברג וגרמו למותו. התאונה התרחשה באוקטובר 2015.

חקירת משטרה ראשונה של התאונה הטילה את האשמה בתאונה על ווייסברג, אולם בעקבות תלונה של המשפחה ופעולה של האתר THECAR.co.il ערכו המשטרה ומשרד התחבורה חקירה מקיפה של התאונה והגיעו לתוצאות שונות בתכלית מהתוצאה הראשונה.

לדברי האתר, בעקבות החקירה עתיד משרד התחבורה להורות על ריקול ל-5,000 מכוניות טויוטה קורולה 2003. טויוטה משווקת בישראל ע"י יוניון מוטורס, שלדבר האתר שיתפה פעולה וסייעה לקידום החקירה ואף רכשה מכוניות אחדות מבעליהן.

בחקירה, שהסתייעה במומחים של טויוטה ויצרנית כריות האויר TRW, התגלה שכריות אחדות התפוצצו בעוצמה. הסיבה לתופעה לא הוסברה. במהלך החקירה נמצא שמבין 90 כלי רכב שיוצרו בשבוע שבו יוצרה המכונית שבה הותקנה כרית האויר הקטלנית, התרחשו התפוצצויות אלימות בעוד שלוש כריות אויר, שבאחת מהן נהג נפצע קשה. זהו אחוז גבוה מאד של התפוצצויות ופגיעות. עוד ארבע כריות אויר שנלקחו ממכוניות טויוטה קורולה שיוצרו באותה תקופה, התפוצצו פיצוץ אלים בניסויים במעבדות TRW בגרמניה.

במידה ואכן יש 5,000 מכוניות עם כריות עם ליקוי כזה זהו פוטנציאל לעוד מאות התפוצצויות אלימות של כריות אויר. בנוסף לכך על כבישי ישראל נמצאות מכוניות המצוידות בכריות אויר מתוצרת Takata החשודות כלקויות. במקרה של כריות האויר של Takata ידועה סיבת הפיצוץ, רמה גבוהה של לחות המשפיעה על פעולתן.

TRW היא היום בבעלות יצרנית הרכיבים ZF שרכשה אותה לפני כשנה.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*