דיווח: טסלה קרובה להשלמת עיסקה להקמת מפעל בסין

  • השוק הסיני צפוי להיות השוק הגדול ביותר לכלי רכב חשמליים.
  • ייצור בסין יוזיל במידה ניכרת את המכוניות החשמליות.
  • עשויה לשתף פעולה עם חברת האינטרנט הגדולה בסין.

אוטוניוז, 20.06.2017 – טסלה מתקרבת להשלמת עיסקה להקמת מפעל לייצור מכוניות בסין, כך דיווחה סוכנות בלומברג. סין עתיד להיות השוק הגדול בעולם למכוניות חשמליות והקמת מפעל בו היא חיונית לטסלה.

תנאי הפעולה בסין מכתיבים שיתוף פעולה בין יצרנית זרה ליצרן מקומי. עדיין לא ברור מי תהיה החברה הסינית שתחבור לטסלה, והאם תהיה זו יצרנית רכב מסורתית, כפי שהיה נהוג עד כה. סין שוקלת כעת את שינוי כללי הבעלות על מיזמים משותפים בתעשיית הרכב ולאפשר ליצרניות זרות להיות בעלות השליטה, כלומר להחזיק ביותר מ-51% במיזמים משותפים, עובדה שתהיה לה משמעות פיננסית חשובה עבור חברות בינלאומיות הפועלות בסין, דוגמת ג’נרל מוטורס, קבוצת פולקסווגן וקבוצת ב.מ.וו, שהיום אינם יכולים לאחד את תוצאותיהם העיסקיות בסין לתוך הדו”חות של הקבוצה. תאריך היעד למתן האפשרות ליצרנית רכב זרה להחזיק ביותר בשליטה במיזם משותף הוא 2025.

הרכבת מכוניות בסין תאפשר לטסלה להוזיל את המכוניות בשיעור ניכר, מאחר שכיום מוטל מס 25% על מכוניות מיובאות. בשנה שעברה שולשו הכנסות טסלה בסין למיליארד ד’.

טסלה מפעילה היום מפעל אחד בלבד להרכבת מכוניות בפרמונט, קליפורניה, אותו רכשה תמורת 42 מ’ ד’ כאשר ג’נרל מוטורס פשטה את הרגל ב-2009. לאחרונה אמר מאסק שטסלה תקים מפעל שני, אולם לא ציין היכן יוקם המפעל. סין נראית כמדינה המתאימה ביותר לתוכניות ההתרחבות של טסלה.

במרס האחרון רכשה טנסנט הולדינגס 5% ממניות טסלה תמורת 1.8 מיליארד ד’. חבירה לחברת האינטרנט הגדולה בסין, המפעילה אפליקציות פופולריות, עושיה לעניין את מאסק הרבה יותר מאשר חבירה לחברת מכוניות מסורתית.

טסלה אמור להתחיל לייצר בחודש הבא את מודל 3, הדגם החשוב ביותר להצלחת החברה בשנים הקרובות. במקביל משלימה החברה את הקמת הגיגהפקטורי, המפעל לייצור מצברים חשמליים למכוניות ורכיבים נוספים לכלי הרכב שהחברה מייצרת.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!