דיווח: חשד לתיאום מחירים מקיף בתעשיית הרכב הגרמנית

  • טענה שמאות נציגים של יצרניות הרכב תיאמו מחירים.
  • יצרניות הרכב והרשויות בגרמניה לא הגיב לידיעה
  • החקירה החדשה עלול להסתיים בהטלת קנסות גבוהים על יצרניות הרכב.
שער הדר שפיגל המתאר את תעשיית הרכב הגרמנית כקרטל (צילום מסך)
שער הדר שפיגל המתאר את תעשיית הרכב הגרמנית כקרטל (צילום מסך)

אוטוניוז, 23.07.2017 – תחת הכותרת Das Auto Syndikat מפרסם המגזין הגרמני דר שפיגל כתבה על פרשה ישנה-חדשה בתעשיית הרכב הגרמנית. הפרשה קשורה לדיזלגייט, ובה טוען המגזין שיתכן שיצרניות הרכב שיתפו פעולה בקביעת עלויות של רכיבים שונים בכלי הרכב לרבות מערכות טיפול בגזי הפליטה ממנועי דיזל.

לדברי המגזין כ-200 עובדים ב-60 ועדות שבהן לקחו חלק יצרניות הרכב דנו בעלויות של בלמים, מנועי בנזין, מנועי דיזל מצמדים, תמסורות וגם מערכות טיהור גזים. לדברי המגזין במכתב מה-4 ביולי פולקסווגן הודתה שייתכן שהיתה התנהגות בלתי תחרותית.

הדיונים בועדות ירדו לפרטים טכניים כמו למשל גודל מיכלי האוריאה במכוניות דיזל והסכימו להשתמש במכלים קטנים יותר.

“אם היצרניות חשבו שהן תוכלנה להגדיל את הרווחים באמצעות חיסכון בעלויות טיהור גזי פליטה, הרי שכעת ברור כי מדובר בחישוב קצר טווח ומוטעה. הערך של אמינות יכול לבוא לידי ביטוי ביורו. לכל המאוחר, כאשר [היצרניות] תאלצנה לשלם את הקנסות של האיחוד האירופי,” כתב המגזין. “תעשיית הרכב תלויה מאד באמינות שלה, מאחר שהיא חייב לנהל מו”מ קבוע מתן עם פוליטיקאים על התקנות שיחולו על התעשייה בעתיד, למשל תקנות הפליטה.”

אנליסט שצוטט באוטומוטיב ניוז יורופ אמר שיש לקחת ברצינות את ההאשמות החדשות והן עלולות לעלות לתעשיית הרכב הגרמנית בקנסות של כמה מאות מיליוני יורו עד מיליארדים אחדים.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!