דיווח: אפל מתכננת כניסה לייצור מכוניות

אוטוניוז, 15.02.2015 – אפל מבצעת פרויקט, תחת שם הקוד Titan, לייצור מכונית חשמלית, כך דיווח ה-WSJ. כמה מאות אנשים מועסקים בפיתוח כלי הרכב, שתואר כמיניוואן. לפי הדיווח מנהלים מאפל טסו לאוסטריה לפגישות עם ספקים ליצרני מכוניות פרימיום. לאחרונה נצפה בעמק הסיליקון כלי רכב בלתי מזוהה בצורת מיניוואן שששויך לאפל. אלא שספק אם אפל תתחיל בייצור כלי רכב חשמליים בתצורת מיניוואנים גדולים וכבדים.

לאפל יש מרכיבים טכנולוגיים רבים שיתאימו למכוניות העתיד הכוללים מערכות הפעלה, אמצעי תקשורת וידע בסוללות ליתיום יון לאייפון ולאייפאד. לאפל, בניגוד לגוגל, יש גם ידע רב בתחומים של ניהול שרשרת הספקה, הפצה ושיווק, אם כי בכל התחומים האלה פעילות בתעשיה האוטומוטיבית היא מורכבת הרבה יותר מאשר בתעשיית הסמארטפונים והמחשבים. גוגל מייצרת את מרבית הכנסותיה מפרסום באינטרנט.

ספטמבר האחרון שכרה אפל את יוהאן יונגוירת (Johann Jungwirth), שעמד עד אותה עת בראש יחידת המו”פ של קבוצת דיימלר בעמק הסיליקון, ככל הנראה, כדי לעבור בפרויקט. יונגוירת, בהכשרתו מהנדס חשמל, היה אחראי על פרויקטים במו”פ רבים בדיימלר, אולם מקורות חייו עולה שאין לו ניסיון בטכנולוגיה אוטומטיבית קלאסית. בדף ה-LinkedIn שלו הסיכום של כישוריו הוא: “מומחיות: ניהול מו”פ ומנהיגות”. תפקידו הנוכחי, לפי הדף הוא “מנהל, הנדסת מערכות מאק”.

בתפקידו האחרון בדיימלר עסק וינגוירת בתחומים של המכונית המקושרת, UI וטלמטיקה, נהיגה אוטונומית, תכנון חווית משתמש מתקדמת, מערכות הנעה והנעה חשמלית, עיצוב חיצוני מתקדם, מבחנים ועניינים רגולטורים. לפי הדיווח הפרויקט של אפל נמשך כבר יותר משנה ובראשו עומד סטיב זאדסקי (Steve Zaesky), מהנדס לשעבר בפורד, שגם היה מעורב בפיתוח האייפון ומועסק באפל כבר 16 שנים.

פילוסופיות דומות

בעבר אמר אלון מאסק (Elon Musk), הבוס של טסלה, שאפל ניסתה לפתות מהנדסים מטסלה לעבור לשורותיה תמורת שכר גבוה, 250,000 ד’ בשנה. טסלה עצמה שכרה מעל 150 איש שעבדו באפל, יותר מכל חברה אחרת, כולל יצרניות רכב, לפי בלומברג. “פילוסופיית העיצוב [של אפל] היא קרובה יחסית,” אמר מאסק בראיון לבלומברג בינזסויק, בהשוותו את אפל לטסלה.
אפל חצתה בשבוע שעבר שווי שוק של 700 מיליארד ד’ והיתה החברה האמריקנית הראשונה הנסחרת מעל לרמה זו. את שבוע המסחר האחרון סגרה החברה לפי שווי שוק של כ-704 מיליארד ד’.
שווייה של טסלה, שדיווחה בשבוע שעבר על הפסד של 294 מ’ ד’ בשנת 2014 והודיעה על הרחבה ניכרת בהיקף השקעות ההון, עמד על כ-22 מיליארד ד’.

ג’ובס וה-iCar

לסטיב ג’ובס (Steve Jobs), מייסד אפל והאחראי להצלחתה, היו תוכניות גם למכונית של אפל. ג’ובס מיקי דרקסלר (Mickey Drexler), חבר דירקטוריון אפל מאז 1999, אמר לאחרונה ש”לפני מותו לסטיב היה חלום, לתכנן את ה-iCar”. לדבריו ג’ובס סבר שהמכוניות האמרקיניות הם מוצרים גרועים.
הפייננשאל טיימס דיווח שסר ג’ונתן איווס (Jonathan Ives), המעצב הבכיר של אפל, ערך בחודשים האחרונים מפגשים קבועים עם בכירים בתעשיית הרכב. לדברי ה-FT האנשים ששוכרת אפל ורמת הבכירות שלהם מעידים על כך שהכוונה היא לייצר מכונית חשמלית.

“אפל חוקרת מגוון רחב של תחומי מוצר חדשים, אחדים מהם לעולם לא ישווקו”, סיכם ה-WSJ את דיווחו. אולם קיימת כמובן האפשרות שאפל בכל זאת תיכנס לתעשיית הרכב, אולם יעברו עוד מספר שנים עד שמכונית של אפל, ולא למשל, טסלה במיתוג אפל, שיכול להיות תהליך מהיר הרבה יותר, תגיע לשוק.

יוהאן יונגוירת מסביר על עבודתו כמנהל מו”פ של דיימלר בעמק הסיליקון

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!