דיגיטל / יונגוירת' עוזב את פולקסווגן, מחלוקת על נהיגה אוטונומית

  • יוהאן יונגורת', שנחשב ל'ילד הפלא' בתחום הדיגיטל עוזב את פולקסווגן.
  • מחלוקת עם הרברט דיס על פיתוח נהיגה אוטונומית.
  • נפסק שיתוף הפעולה עם אורורה.

אוטוניוז, 10.06.2019 – יוהאן יונגוירת', לשעבר מנהל הדיגיטל בפולקסווגן, יעזוב את הקבוצה, כך דיווח וולט אמ זונטאג. יונגוירת' נחשב לאחד החלוצים בתחום הדיגיטל בתעשיית הרכב הגרמנית, אולם תקופות הכהונה שלו, בחברות בהן הועסק, היו קצרות יחסית. יונגוירת' עבד בדיימלר, הצטרף לאפל וב-2015 עבר לפולקסווגן, שם הוא נחשב לתקווה הגדולה בדיגיטל, ע"י מתיאס מולר, יו"ר ההנהלה שהחליף את מרטין ווינטקורן בעקבות פרשת הדיזלגייט.

מעמדו של יונגוירת' נפגע בשנה שעברה, כאשר הרברט דיס, שהתמנה באפריל 2018 ליו"ר הנהלת הקבוצה במקומו של מולר, העביר אותו מתפקיד מנהל הדיגיטל, לתפקיד שולי יותר ושלח אותו לעמק הסיליקון.

לפי העיתון בין דיס ליונגוירת' התגלו חילוקי דעות ביחס לפיתוח מערכת נהיגה אוטונומית. יונגוירת' העדיף לעבוד עם סטארטאפ בשם |Aurora בעוד מולר מעדיף פיתוח עצמי.

אף אחד מהצדדים לא הגיב לשאלות של וולט אמ זונטאג.

אורורה, פולקסוגן

פולקסווגן ואורורה הודיעו על שיתוף פעולה בפיתוח מערכת נהיגה אוטונומית בינואר 2018, שלושה חודשים בטרם התמנה דיס לתפקיד ה-CEO של הקבוצה. בשישה החודשים שקדמו להודעה עבדו מומחים מפולקסווגן עם מומחים מאורורה על שילוב מערכת הנהיגה העצמית של אורורה, כולל חיישנים, חומרה ותוכנה, כולל לימוד מכונה וטכנולוגיית AI, בפלטפורמות כלי רכב של פולקסווגן, נמסר אז בהודעה לעיתונות.

בראש אורורה עומד כריס אורמוסון, אחד מהמקצוענים הבולטים בפיתוח מערכות נהיגה אוטונומית בעשור האחרון. "השותפות הזאת מייסדת שיתוף פעולה עמוק תוך שימוש בטכנולוגיית הנהיגה העצמית של אורורה, וביחד נביא את כלי הרכב בנהיגה עצמית לשוק בהיקפים גדולים," אמר אז אורמוסון.

אורמוסון, ה-CEO של אורורה, השתף בתחרויות ה-DARPA Grand Challenge בעשור הקודם והיה שותף לניצחון של הקבוצה באירוע האחרון בסידרה, DARPA Urban Grand Challenge ב-2007; הוא כיהן כ-CTO בפרויקט X של גוגל, לפיתוח נהיגה אוטונומית, ממנו התפתחה אחר כך ואיימו. בשנתיים וחצי האחרונות הוא מוביל את אורורה, שהקשרים שלה עם פולקסווגן, ככל הנראה, נותקו, הנחה המתחזקת לנוכח עזיבתו של יונגוירת' את פולקסווגן.

פולקסווגן אמורה לפרוס רשת רובוטקסים חשמליים ואוטונומיים בתל אביב, בשיתוף פעולה עם מובילאיי וצ'מפיון מוטורס, עד 2022. במסגרת חלוקת התפקידים בהסכם המשולש, לא ידועה חלוקת התפקידים בין פולקסווגן למובילאיי בפיתוח מערכת הנהיגה האוטונומית, שאמורה להיות ברמה 5.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*