דטרויט 2017: אינפיניטי הציגה את ה-QX50 קונספט ומבטלת שיתוף פעולה עם דיימלר

  • ניסאן מבטלת חלק מתוכנית הייצור במפעל החדש במכסיקו המוקם בשיתוף פעולה עם דיימלר.
  • הציגה בדטרויט את הקונספט לקרוסאובר החדש של אינפיניטי QX50.
  • ביטול חלקי של שיתוף הפעולה יעלה לחבר מאות מיליוני דולרים.
אינפינטי QX50 קונספט מוצגת בדטרויט (אינפיניטי)
אינפינטי QX50 קונספט מוצגת בדטרויט (אינפיניטי)

אוטוניוז, 10.01.2017 – איניפיניטי הציגה אתמול (ב') בתערוכת הרכב בדטרויט את ה-QX50 קונספט, הקרוסאובר שבגרסתו המסחרית אמור להחיות את מכירות מותג היוקרה של ניסאן. אולם, דווקא השבוע פרסמה סוכנות רויטרס, שהתוכנית לשיתוף פעולה בין דיימלר לניסאן לייצור מכוניות פרימיום עלה על שרטון. כבר באוקטובר החליטה ניסאן, מבלי להודיע על כך בפומבי, להשעות את השתתפותה בפרויקט פיתוח המפעל במכסיקו בו תיוצר ה-QX50 הבאה החל מהשנה. ניסאן החליטה שלא לנצל את פלטפורמת ה-MFA2, המשותפת לשתי הקבוצות ושעליה אמורה דיימלר לייצר את המרצדס CLA וה-B קלאס ואינפיניטי את ה-QX40. יצור דגמים אלה מתוכנן למכסיקו במפעל בו משקיעות שתי החברות שני מיליארד דולר. החלטתה של ניסאן לבטל את ייצור ה-QX40 על פלטפורמה ה-MFA2, עלולה לפגוע ברווחיות המפעל. ניסאן גם עלולה לבצע מחיקה בסך 306 מ' ד' בגין השקעה להכנות לייצור דגמים משותפים עם דיימלר, Q30 ו-QX30 במפעל בסנדרלנד, בריטניה, דיווחה רויטרס.

קשיים לאינפיניטי

החלטתה של ניסאן מעידה על הקשיים של אינפיניטי שבשנה שעברה מכר 230,000 מכוניות, מהן 16,000 באירופה. זהו רק כ-10% מהיקף המכירות הגלובלי של קבוצת דיימלר. ניסאן ודיימלר ימשיכו את שיתוף הפעולה בפרויקטים שכבר החלו ויתכן שאף יתחילו בפרויקטים נוספים, אולם הפרויקט במכסיקו היה משיתופי הפעולה הגדולים ביותר של שתי הקבוצות.

לדברי אחד המקורות שדיברו עם סוכנות הידיעות ניסאן נאלצה לקחת את הצעד הזה אחרי שנוכחה לדעת שאינפיניטי לא תוכל להשיג את מחירי הפרימיום הנדרשים. ניסאן גם תישא בעלויות פיתוח ה-MFA2 בהיקף של מאות מיליוני יורו, למרות שהיא לא תעשה בה כל שימוש.

לדברי גורמים בחברה מהנדסים בניסאן התנגדו מהתחלה לפרויקט זה וגוהן לא הצליח לשבור את התנגדותם.

ההתפתחויות האלה לא מנוע מהראל קרוגר, נשיא אינפיניטי להציג את ה-QX50 קונספט במהלך יום העיתונות הראשון בתערוכת דטרויט. "ה-QX50 קונספט… מראה כיצד אינפינטי יכולה לפתח בעתיד את נוכחותה במה שהוא הסגמנט הצמח ביותר גלובלית," אמר רולנד קרוגר, נשיא אינפיניטי.

הדגם החדש יהנה ממנוע חדש טורבו-בנזין 4-צילינדרים עם יחס דחיסה משתנה, שיחליף את מנוע ה-V6. הדגם יקבל רכיבים של מערכת נהיגה אוטונומית החל מהשנה הבאה וקרוגר נשמע בטוח ביחס לעתידו, מאחר שסגמנט D ב-SUV הוא הסגמנט בעל שיעור הצמיחה הגדול ביותר לדבריו.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*