ג.פ. אוסטריה: המילטון ניצח אחרי התנגשות עם רוזברג בהקפה האחרונה

אוטוניוז, 04.07.2016 – הגרנד פרי האוסטרי הסתיים אתמול (א’) בדרמה, כאשר שתי מכוניות קבוצת מרצדס מצאו את עצמן מתנגשות האחת בשניה בפניה 2 של המסלול בספילברג בעת שלואיס המילטון, במקום השני, ניסה לעקוף את ניקו רוזברג, שהחל את ההקפה האחרונה בדרכו לניצחון שני ברציפות. רוזברג סבל באותו שלב מתקלה בבלמים ולקח את הפניה הראשונה באופן פחות מאופטימלי ולהמילטון נפתחה הדרך להתקיפו. הנתיב הפנימי של המסלול היה חסום במכונית מס. 6 והמילטון נאלץ לבחור בנתיב החיצוני לקראת הפניה האיטית יחסית. לקראת הפניה מכונית מס. 44 התייצבה לצידו של רוזברג שבהפניה קלה של ההגה שמאלה, סטה לעברו של המילטון ולא הותיר לו אפשרות לקחת את הפניה. אבל המילטון בכל זאת סובב את ההגה ימינה והשניים התנגשו, בפעם הראשונה מאז ההתנגשות לפני 4 מרוצים בגרנד פרי הספרדי, התנגשות שהתרחשה עוד בהקפה הראשונה ובעקבותיה פרשו שני הנהגים מהמרוץ.

הפעם לא היו פרישות. המילטון עף מהמסלול, אבל הצליח לחזור אליו במהירות ועקף את רוזברג שמכוניתו סבלה מכנף קדמית שבורה, בדרך לנצחונו השלישי העונה ולצמצום הפערים בצמרת האליפות ל-11 נקודות בלבד, אחרי שרוזברג, בשני השלישים האחרונים של ההקפה האחרונה איבד שני מקומות למקס ורסטפאן ברד בול-רנו וקימי ראייקונן בפרארי.

“ניקו ביצעה טעות בפניה 1 וכך היתה לי הזדמנות בפניה 2,” תיאר המילטון את ההתרחשות הדרמטית בהקפה האחרונה בראיון על הפודיום, כאשר הצופים קוראים לו בוז. “השארתי מרחב רב בצד הפנימי והוא נעל [בלמים] ונכנס במכוניתי. פוטנציאלית היתה לו בעיה בבלמים. אני כאן כדי לנצח.”

המרוץ הוזנק כאשר המילטון זינק מהפול פוזישן באסטרטגיה של עצירה אחת ורוזברג מהמקום השישי באסטרטגיה של שתי עצירות. המילטון הוביל מהזינוק אבל עצירה להחלפת צמיגים בהקפה ה-20 הפילה מאחורי רוזברג שהחליף צמיגים בהקפה העשירית. סבסטיאן פטל, ביום הולדתו, הוביל בשלב זה, באסטרטגיה של עצירה אחת, אבל צמיגי האולטרה סופט לא עמדו בשחיקה וצמיג אחורי ימני התפוצץ על ישורת הזינוק-סיום, שלח את פטל לספין והתנגשות בגדר הבטיחות לפני שהמכונית נזרקה בחזרה למסלול ולפרישה נוספת.

רוזברג ירש את המקום הראשון כשהמילטון מאחוריו בעוד מאחורים התנהלו מאבקים בין ורסטפאן, דניאל ריקארדו עמיתו לקבוצת רד בול וראייקונן על המקום האחרון של הפודיום. ורסטפאן על צמיגים משומשים והחלפה אחת בלבד, הוכיח פעם נוספת את כישוריו, שמר על ראש צלול ועמד להיות המרוויח הגדול מהמגע בין המילטון לרוזברג בהקפה האחרונה, אם היא רק היתה חזקה יותר. בפועל הוא עלה מקום אחד לשני ובסיום הקדים ביותר מ-20 שניות את עמיתו לקבוצה ריקארדו כאשר במקום השלישי סיים ראייקונן. רוזברג סיים חמישי לפני ג’נסון בטון במקלארן-הונדה, התוצאה הטובה ביותר של הקבוצה הבריטית מאז היא חברה למקלארן בתחילת העונה שעברה ובמקום השביעי סיים רומאן גרוסיאן בהאס-פרארי, עוד תוצאה טובה לקבוצה החדשה ביותר על הגריד. קרלוס סאיינז ג’וניור בטורו רוסו פרארי סיים במקום השמיני ו-וואלטרי בוטאס בויליאמס-מרצדס במקום התשיעי לפני פאסקאל וורליין במאנור, שהביא לקבוצה הצנועה ביותר על הגריד נקודה בלתי צפויה.

אחרי סיום המרוץ רוזברג נענש ע”י הסטיוארדס בתוספת 10 שניות לזמנו, אולם זה לא שינה את מיקומו ואת הניקוד שלו הוא זכה. אחרי תשעה סיבובי אליפות הוא ממשיך להוביל עם 153 נקודות לפני המילטון עם 142 נק’ ופטל וראייקונן עם 96 נקודות לכל אחד.

מדיניות מרצדס

בתגובה לארועי ההקפה האחרונה אמר טוטו וולף, מנהל קבוצת מרצדס, שעל הקבוצה יהיה לשקול את האפשרות להגביל את נהגיה ולהורות להם שלא להתחרות האחד בשני ולסכן את תוצאות הקבוצה, כפי שקרה בבלגיה וכפי שקרה גם אתמול כאשר הקבוצה איבדה אפשרות לנצחון 1-2. “אנחנו מאפשרים לנהגים שלנו להתחרות ואנחנו בוטחים בהם שיעשו זאת – אבל התנגשות של עמיתים לקבוצה הוא לא מה שאנחנו רוצים וזה דבר שצריך להיפסק,” אמר וולף. “אם נצטרך לשקול את הפילוסופיה שלנו, ולקבל כמה החלטות לא פופולריות, אז אנחנו צריכים להיות מוכנים לשמור את האפציה הזו פתוחה.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!