ב.מ.וו i3 בגרסה חדשה עם תכולת מצברים וטווח נסיעה גדולים יותר

גרסה עם קיבולת חשמל גדולה יותר ל-i3 עם 94 אמפר/שעה (ב.מ.וו)
גרסה עם קיבולת חשמל גדולה יותר ל-i3 עם 94 אמפר/שעה (ב.מ.וו)

אוטוניוז, 05.05.2016 – ב.מ.וו הציגה גירסה חדשה, בעלת טווח נסיעה ארוך יותר למכונית החשמלית i3. הגרסה החדשה מכונה (i3 (94 Ah ולו טווח נסיעה במבחן NEDC של 300 ק”מ בטעינה אחת. טווח הנסיעה הריאלי לפי ב.מ.וו הוא 200 ק”מ כולל בתנאי קור, שבהם הטווח של מכוניות חשמליות מתקצר וגם כאשר אביזרים שונים במכונית, כולל מיזוג אויר, פועלים.

ה-94 Ah הוא בגין 94 אמפר/שעה בעוד בגרסה הראשונה של ה-i3 המצבר היה בעל קיבולת של 60 אמפר/שעה בלבד. גרסה זו תמשיך להיות מיוצרת לצד הגרסה החדשה.

[Best_Wordpress_Gallery id=”31″ gal_title=”ב.מ.וו i3 94 אמפר/שעה”]

גרסת ה-(i3 (94 Ah מצטרפת לגרסה הראשונה של הדגם, (i3 (60 Ah. ההבדל בין שני הדגמים נעוץ בקיבולת המצבר שבגרסה החדשה הוגדלה מ-22 קו”ש כולל (19 קו”ש אפקטיבי) ל-33 קו”ש כולל (29 קו”ש אפקטיבי). למרות זאת ממדי המצבר וצורתו נותרו ללא שינוי. השיפור בקיבולת התאפשר הודות לאופטימיזציה של האריזה הפנימית של התא החשמלי, תוספת אלקטרוליט, והתאמה של החומר הפעיל שאפשרו את הגדלת הצפיפות האנרגטית. סוללת הליתיום מורכבת משמונה מודולים שבכל אחד 12 תאים חשמליים שביצועיהם שופרו ב-50% על פי תקן ה-NEDC עד ל-33 קו”ש. כתוצאה מכך ביצועי כלי הרכב נותרו ללא שינוי, למעט טווח הנסיעה שהוגדל באופן משמעותי.

גרסת ה-(i3 (94 Ah מונעת ע”י אותו מנוע חשמלי שהספקו 170 כ”ס. גם לגרסה זו תהיה אופציה למנוע בעירה פנימית מאריך טווח, המופעל כאשר הסוללה מגיעה לרמת טעינה נמוכה. ביצועי הגרסה החדשה זהים לאלה של הראשונה והיא מאיצה מ-0 ל-100 קמ”ש תוך 7.3 שניות. במבחן NEDC צריכת החשמל בשתי הגרסאות היא 12.6 קו”ש ל-100 ק”מ.

ל-(i3 (94 Ah אפשרויות טעינה מגוונות החל מטעינה ביתית הנמשכת 10 שעות ועד לטעינה מהירה שבה הסוללה נטענת עד 80% בתוך 40 דקות.

החל מהקיץ הקרוב ב.מ.וו גם תציע קופסת טעינה ביתית, i Wallbox, שלה אופציה לטעינה בפאזה אחת או בשלוש פאזות והיא מסוגלת להטעין מצבר 94 אמפר/שעה בתוך שעתיים ו-45 דקות בלבד.

ב.מ.וו תאפשר לבעלי גרסאות ה-(i3 (60 Ah להחליף את המצבר למצבר 94 אמפר/שעה, אם כי את הצבע המטאלי המיוחד של הגרסה החדשה, Protonic Blue, לא ניתן יהיה להעתיק. צבע זה נמצא על הפאנלים של ה-i8 ומעכשיו של עם ה-(i3 (94 Ah.

(חנה קקיאשוילי)

 

 

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!