גרנד פרי קנדה / נצחון דרמטי להמילטון אחרי עונש לווטל

  • לואיס המילטון זכה בנצחונו החמישי העונה, הגדיל את יתרונו באליפות העולם.
  • סבסטיאן ווטל חצה ראשון את קו הסיום, אבל עונש חמש שניות הוריד אותו למקום השני.
  • לחץ של המילטון על ווטל הוביל לטעות המכרעת.
המילטון חוגג את נצחונו החמישי העונה על חרטום המכונית (מרצדס)

אוטוניוז, 09.06.2019 – בהקפה ה-58, 12 הקפות מסיום הגרנד פרי הקנדי, הודיעו הסטיוארדס על עונש חמש שניות לסבסטיאן ווטל, נהגה של פרארי, המוביל בגרנד פרי הקנדי, על עונש 5 שניות תוספת לזמנו בסוף המרוץ. חמש הקפות לפני כן מכונית הפרארי של ווטל, שהוביל לאורך מרבית המרוץ, איבדה אחיזה, ירדה מהמסלול לדשא, וחזרה למסלול הצר של במונטריאול, כשהיא דוחפת המרצדס של לואיס המילטון אל קיר הבטון. המילטון קפץ על הבלמים ונשאר במקום השני. ווטל שרד את הטעות כשהוא עדיין מוביל, אולם ההחלטה הועברה אל הסטיוארדס, שהחלטתם אם כל הקושי שבה, לא נראתה בלתי מתקבלת על הדעת.

ווטל שאל בייאוש את הצוות של פרארי מה היה עליו לעשות? הרי הוא לא יכול היה להחנות את מכוניתו על הדשא, המסלול צר וקיר הבטון קרוב. לפרארי לא היתה תשובה, אלא רק בקשה שיתרכז במרוץ.

עד לאותו שלב ווטל, שזינק מהפול פוזישן, הראשון העונה, הוביל במרוץ, למעט בעצירות החלפת הצמיגים. אולם יתרונו על המילטון, שעמד על כחמש שניות אחרי עצירות החלפת הצמיגים, הצטמצם לקראת ההקפה ה-45 אל מתחת לשניה. המילטון החל לנצל את ה-DRS כדי ללחוץ על ווטל, לחץ שבסופו של דבר הוביל לאותה טעות מכרעת, שאינה בלתי אופיינית לווטל בשנים האחרונות.

שרל לקלר, בפרארי השניה, זינק מהמקום השלישי וסיים שלישי, במרחק גדול מהמקום השני, כשבמקום הרביעי סיים וולטרי בוטאס במרצדס, שאיבד עוד כמה נקודות במאבק על אליפות העולם ללואיס המילטון, באחד מסופי השבוע החלשים שלו.

מקס וורסטפאן ברד בול-הונדה, שנשר ממקצה הדירוג ב-Q2, הצליח לסיים במקום החמישי לפני דניאל ריקארדו ברנו, בתוצאתו הטובה ביותר העונה.

הרגע שהכריע את המרוץ: ווטל בפרארי (מימין), מחליק לעבר קיר הבטון וחוסם את המרצדס של המילטון (מרצדס)

ההקפות האחרונות של המרוץ התנהלו כאשר המילטון נמצא בפיגור של פחות משניה מווטל. נהג פרארי היה צריך לפתוח יתרון של לפחות 5 שניות כדי לנצח במרוץ, אבל זה היה חסר סיכוי. מצד שני הוא עלול היה לאבד את המקום השני ללקלר, שפיגר בכ-7.5 שניות מווטל. בינתיים בוטאס נכנס לפיטס להחלפת צמיגים, מבלי לאבד את מקומו הרביעי, במטרה לקבוע את ההקפה המהירה במרוץ, שתקנה לו נקודת אליפות נוספת. ואכן בוטס קבע את הזמן המהירה ביותר בהקפה הלפני אחרונה, ושניות אחדות אחריו ווטל חצה ראשון את קו הסיום והמילטון, חצי שניה אחריו, כאשר לקלר הצליח לקצץ שתי שניות מווטל ולסיים במקום השני.

המילטון: אני רוצה להודות לקבוצה. היו לנו בעיות במנוע הבוקר, תאונה ביום שישי. כמובן זו לא הדרך שהייתי רוצה לנצח, אילצתי אותו לבצע טעות, כמעט התנגשנו. לקחתי את הפניה, אבל כשאתה חוזר למסלול אתה לא חוזר לקו המרוץ אלא צריך לחזור בזהירות," אמר המילטון בסיום המרוץ, לצלילי שריקות בוז של קהל הצופים שרצה לראות ניצחון של פרארי. ווטל לא המתין לראיון המנדטורי אלא פנה במהירות אל חדרם של הסטיוארדס. כאשר הוא חזר הוא שם את הלוח עם המספר 2 מול המכונית של המילטון ואת הלוח מספר 1 במקום שמכוניתו אמורה היתה לעמוד.

"נהניתי מהמרוץ, מהקהל, הם הריעו לי, לואיס היה מעט מהיר יותר, אבל תשאל את האנשים. היה לנו מרוץ גדול. תשאל את האנשים," אמר ווטל בסיום.

אחרי שמונה מרוצים מ-21 באליפות העולם המילטון מוביל באליפות עם 162 נקודות, לפני בוטאס עם 133 נקודות ו-ווטל עם 100 נקודות.

מרצדס מובילה באליפות העולם עם 295 נקודות לפני פרארי עם 172 נקודות ורד בול עם 124 נקודות.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*