גרנד פרי סינגפור / נצחון כפול לפרארי, ווטל לפני לקלר, החלטה שנויה במחלוקת

  • פרארי זכתה בנצחון 1-2 בסינגפור, נצחון שלישי ברציפות של הסקודריה.
  • ווטל עקף את לקלר כאשר זכה ליתרון בזכות האנדרקאט.
  • המילטון סיים רביעי, הגדיל בנקודה את יתרונו באליפות העולם לנהגים.
ווטל בפרארי (משמאל) מקדים אל קו הסיום את שרל לקלר בפרארי השניה (פרארי)

אוטוניוז, 22.09.2019 – אחרי יותר משנה ללא נצחון, ואחרי שעמיתו לקבוצת פרארי, שרל לקלר, הפך לנהג המוביל של הקבוצה בחודשים האחרונים, חזר סבסטיאן ווטל לעמדה מס. 1 על הפודיום, כאשר ניצח היום (א') בגרנד פרי של סינגפור, הסיבוב ה-15 באליפות העולם. הנצחון של ווטל לא מפריע למרוץ של לואיס המילטון, שסיים במקום הרביעי, לאליפות עולם שישית. אולם ההתעוררות בשבועות האחרונים של פרארי, עם שלושה נצחונות רצופים, מרמזת על עונה מרתקת ב-2020.

לקלר, הכוכב של שני המרוצים האחרונים, היה גם כוכב מקצה הדירוג, כשהבטיח פול פוזישן שלישי ברציפות, למרות מה שנדמה היה יתרון של מרצדס במקצי החימום. אולם בהקפה האחרונה ב-Q3 הצליח לקלר לדחוק את המילטון למקום השני, את ווטל למקום השלישי ואת מקס וורסטפאן ברד בול-הונדה למקום הרביעי על הגריד.

הזינוק למרוץ היה מושלם לכל הנהגים ולכן חסר דרמות: לקלר, המילטון, ווטל ו-וורסטפאן נכנסו בסדר הזה לפני הראשונה. הסדר נשמר עד לתחילת עצירות החלפת הצמיגים, 20 הקפות מאוחר יותר. ווטל היה הראשון לצלול לפיטס, בעצירה שהכריעה את המרוץ. לקלר נכנס הקפה אחר כך אבל, האנדרקט הושלם, כאשר ווטל, על צמיגים טריים, הצליח להקדים את לקלר, כשהאחרון יצא מהחלפת הצמיגים שלו, הקפה מאוחר יותר. השניים דורגו אז בקצה העשיריה הראשונה, מאחר שמרבית המכוניות טרם עצרו להחלפת צמיגים, אולם למעשה הם הובילו במרוץ.

הטעות

מרצדס באותו זמן עשו את הטעות שעלתה להם לפחות בפודיום, כאשר הם בחרו להשאיר את לואיס המילטון בחוץ, כשהוא מוביל במרוץ, אבל איטי משתי מכוניות הפרארי. עצירה מוקדמת היתה מאפשרת להמילטון לשמור על קרבה לנהגי פרארי, אולם עצירה מאוחרת, בהקפה ה-27 בלבד, הרחיקה אותו מהשלישיה המובילה, שכללה גם את וורסטפאן. במשך הקפות מספר קיוו במרצדס למכונית בטיחות שתצא למסלול, אולם המכונית לא יצאה בזמן, והמילטון נאלץ להיכנס לפיטס בתנאי מרוץ ולחזור בפיגור גדול ממכוניות פרארי והרד בול.

הפערים נסגרו בהמשך, בגלל לא פחות משלוש מכוניות בטיחות, מה שהאריך את המרוץ שהסתיים כ-66 שניות לפני משך הזמן המרבי למרוץ, שעתיים. אולם למרות צמצום הפערים על המסלול, מכוניות הבטיחות סייעו בעיקר לפרארי, שהיה חשש שצמיגי המכוניות לא יוכלו לסיים את המרוץ ללא החלפת צמיגים שניה. מכוניות הבטיחות מנעו אפשרות זאת ושתי מכוניות פרארי לא התקשו לשמור על המקומות ראשון ושני לניצחון כפול ראשון השנה של הסקודריה.

בהקפות האחרונות איים המילטון על וורסטפאן, אולם לא הצליח להגיע לעמדת עקיפה משמעותית וסיים במקום הרביעי, מה שלא מנע ממנו להגדיל את יתרונו באליפות העולם לנהגים בנקודה אחת, ל-64.

סבסטיאן ווטל, נצחון ראשון אחרי יותר משנה (פרארי)

תגובות

בראיון לדיוויד קולתהארד, מיד אחרי שיצא מהקוקפיט, אמר ווטל שהוא קיבל את הקריאה להיכנס לפיטס להחלפת שניות בודדות לפני שחלף על פני הכניסה לפיטס. בהקפת שבה חזר למסלול "נתתי הכל" אמר ווטל "הופתעתי כשהובלתי [על פני לקלר]."

לקלר, שבוודאי הופתע מהאנדרקאט שפרארי ארגנה לו, ניסה לשמור על קור רוח ואדישות וציין שהעיקר הוא שהקבוצה שציפתה רק לפודיום בסינגפור, סיימה בתוצאה המקסימלית 1-2. "אני אחזור," מהאכזבה הזאת, סיים לקלר, שעוד במהלך המרוץ התלונן על ההעדפה שניתנה לווטל בעצירה הראשונה.

דירוגים

לואיס המילטון ממשיך להוביל באליפות העולם עם 296 נקודות לפני וולטרי בואטס, במרצדס, שסיים חמישי עם 231 נק' ושרל לקלר עם 200 נקודות מספר זהה לזה של וורסטפאן.

מרצדס מובילה באליפות העולם ליצרניות עם 527 נקודות לפני פרארי עם 394 נקודות ורד בול עם 289 נקודות.

כותרות היום

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*