גרנד פרי ברזיל: ווטל ניצח בגארבג' טיים אחרי תאונה של המילטון במקצה הדירוג

  • סבסטיאן ווטל בפרארי זינק מהמקום השני, עלה מיד לראשון ושלט במרוץ מלפנים.
  • המילטון זינק מהפיטס, הוביל במרוץ 13 הקפות, וסיים חמישי.
  • אלונסו במרוץ הטוב ביותר של מקלארן בעידן הונדה סיים שמיני.
סבסטיאן ווטל אחרי מקצה הדירוג אותו סיים במקום השני. היום הוא ניצח (פרארי)

אוטוניוז, 12.11.2017 – סבסטיאן ווטל זינק מהמקום השני וניצח בגרנד פרי של ברזיל, הסיבוב הלפני אחרון באליפות העולם בפורמולה 1. לואיס המילטון, אחרי תאונה שהרסה את מכוניתו בהקפה הראשונה של מקצה הדירוג, זינק מהפיטס וסיים במקום הרביעי, אחרי שהוביל במרוץ במשך 13 הקפות, במרוץ נטול דרמה, אחרי ששתי אליפויות העולם, לנהגים וליצרניות, הוכרעו לפני שבועיים במכסיקו. לווטל זה היה ניצחון מתוק אבל מאוחר מדי מכדי שתהיה לו חשיבות כלשהי, לבד מסטטיסטית; להמילטון זה היה מרוץ שני ברציפות שבסופו הוא לא עלה לפודיום. הוא היה הנהג המהיר ביותר ביום שישי, השני הכי מהיר בשבת, את התאונה במקצה הדירוג מנעה ממנו את האפשרות להתמודד על הנצחון. הוא לא ניצל את המרוץ להתקרב למטרתו הבאה, שבירת שיא הנצחונות בפורמולה 1, שמוחזק היום ע"י מיכאל שומאכר, 91, שהשבוע דיווח שבועון הרכילות הגרמני Bunte שמשפחתו מקווה שמצבו עוד ישתפר.

עמיתו לקבוצה, וואלטרי בוטאס, הצליח להדיח בהקפת הדירוג האחרונה את סבסטיאן ווטל בפרארי מהפול פוזישן, אבל החזיק במקום הראשון לא יותר מאשר הפניה הראשונה, שם ווטל עקף אותו בקלות כשלקח את הקו הפנימי. ווטל ידע אם הוא ינצח במרוץ

תאונה רבת משתתפים שלחה למסלול את מכונית הבטיחות שאפשרה להמילטון לטפס למקום ה-14 וכשהתחדש המרוץ הוא עלה בתוך מספק הקפות למקום ה-5. אבל בהקפה ה-31 הוא מצא את עצמו במקום הראשון, אחרי שווטל, בוטאס וראייקונן צללו להחלפות צמיגים. האם המילטון יוכל למשוך עוד 40 הקפות על הצמיגים הרכים. התשובה ההכרחית היתה לא. ואכן אחרי 13 הקפות המילטון צנח לפיטס וחזר למקום החמישי.

מכאן הוא ניהל מרוץ מטורף, בהקפה ה-49 עקף את מקס וורסטפאן ברד בול ועשר הקפות מהסיום היה מרוחק רק 4 שנ' מראייקונן פרארי במקום השלישי. פודיום נראה בהישג יד. יש גם מי שפינטזו על נצחון. המילטון היה עם מנוע טרי ועל צמיגים טריים והעקיפה של ראייקונן נראתה  פורמלי בלבד, עד שהצמיגים החלו, שעליהם קבע המילטון שיא מסלול, החלו להישחק והמרצדס החלה להחליק בפיתולים של אינטרלגוס. מלפנים ווטל שלט במרוץ, לניצחון ראשון בחצי השני של העונה כשמאחורי מסיים מאוכזב בוטאס שניצח בקרב המשני על הפול פוזישן והפסיד במלחמה.

שתי מכוניות רד בול לא היו בתמונת הנצחון לאורך כל המרוץ, בגלל מגבלות על מנועי הרנו טורבו. ריקארדו, שזינק מהחצי השני של הגריד, איבד את השליטה בפניה השניה, היה מעורב בתאונה קלה, מבחינתו, וחזר למסלול במקום האחרון ממנו טיפס עד למקום השישי בסיום.

במקום השביעי סיים, אחרי קרב מרתק נגד פרננדו אלונסו במקלארן ופרז בפורס אינדיה, פיליפה מאסה, הגיבור המקורי, במה שהוגדר כמרוץ האחרון שלו בברזיל. גם בשנה שעברה זה היה המרוץ האחרון שלו בברזיל.

תוצאות:

  1. ווטל (פרארי)
  2. בוטאס (מרצדס)
  3. ראייקונן (פרארי)
  4. המילטון (מרצדס)
  5. וורסטפאן (רד בול)
  6. ריקארדו (רד בול)
  7. מאסה (ויליאמס)
  8. אלונסו (מקלארן)
  9. פרז (פורס אינדיה)
  10. הולקנברג (רנו)

דירוג נהגים:

  1. המילטון 343 נק'
  2. ווטל 302
  3. בוטאס 280
  4. ריקארדו 200
  5. ראייקונן 193
  6. וורסטפאן 158
  7. פרז 94
  8. אוקון 83
  9. סאיינז 54
  10. מאסה 42
  11. סטרול 40
  12. הולקנברג 35
  13. גורז'אן 28
  14. מגנוסן 19
  15. אלונסו 15
  16. וונדורן 13
  17. פאלמר 8
  18. וורליין 5
  19. קוויאט 5

דירוג יצרניות:

  1. מרצדס 623 נק'
  2. פרארי 495
  3. רד בול 358
  4. פורס אינדיה 177
  5. ויליאמס 82
  6. טורו רוסו 53
  7. רנו 49
  8. האס 47
  9. מקלארן 28
  10. סאובר 5

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*