ג’נרל מוטורס והונדה במיזם משותף לייצור מערכות תאי דלק

  • המיזם המשותף ימוקם במישיגן בהשקעה של 85 מ’ ד’.
  • לשתי החברות 2,200 פטנטנים בתחום תאי הדלק החשמליים.
  • הונדה השיקה בשנה שעברה את הקלאריטי תאי דלק חשמליים.
מתקן תאי דלק חשמליים שהוצג בעת הטקס לחתימת ההסכם בין הונדה לג'י.אמ לייצור משותף (ג'י.אמ)
מתקן תאי דלק חשמליים שהוצג בעת הטקס לחתימת ההסכם בין הונדה לג’י.אמ לייצור משותף (ג’י.אמ)

אוטוניוז, 31.01.2017 – הונדה וג’נרל מוטורס הודיעו על הקמת מיזם משותף לייצור תאי דלק חשמליים. המיזם, Fuel Cell System Manufacturing LLC, ימוקם במתקן להרכבת מצברים של ג’י.אמ בברואונסטאון, מישיגן. שתי החברות ישקיעו במיזם החדש 85 מ’ ד’, בחלקים שווים. בהנהלת המיזם החדש ישבו שישה נציגים משתי החברות, שלושה לכל אחת.

ביולי 2013 חתמו שתי החברות על הסכם גג לשיתוף פעולה בפיתוח מערכות תאי דלק חשמליים שכתוצאה ממנו פותחו במשותף הדור הבא של תאי הדלק וטכנולוגיות לאחסון מימן. לשתי החברות רשומים מעל 2,200 פטנטנים בתחום תאי הדלק החשמליים.

הונדה השיקה בשנה שעברה את הקלאריטי תאי דלק חשמליים עבור לקוחות בארה”ב. לדגם טווח נסיעה של 366 מייל (590 ק”מ) וה-EPA מדרג את זיהום האויר שהוא מייצר כשווה ערך של 68 מייל לגאלון (3.5 ל’/100 ק”מ). שיווק הקלאריטי FCV הוא מוגבל מאד בהיקפו. ג’נרל מוטורס עורכת מבחנים שונים בהנעת תאי דלק, אולם לעתה עתה אינה משווקת אף כלי רכב מסוג זה.

הפופולריות של טכנולוגיית תאי הדלק החשמליים היא מהאופנות הידועות בתעשיית הרכב כשהיא עולה ויורדת במעגלים קבועים. קסמה של הטכנולוגיה הוא ביכולתה לייצר חשמל ללא במכונית ללא זיהום אויר, אולם הקשיים הטכנולוגיים בייצור מימן, עלות הייצור והאחסון, יוצרים מחסומים שקשה להתגבר עליהם.

בסקר שפרסמה החודש KPMG נמצא שטכנולוגיית תאי הדלק החשמליים היא מהמגמות הבולטות בתעשיית הרכב ב-2017. כעת נראה שג’נרל מוטורס והונדה מאמצים עמדה זו בשיתוף פעולה בייצור מערכות תאי דלק.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*