אוטוניוז, 01.03.2016 – אם יש משהו שאינו בולט בתערוכת ג’נבה השנה, הרי שאלה מערכות הנעה אלטרנטיביות. במקומם בולטים רכבי שטח חדשים, עם מנועי בעירה פנימית ומכונית סופר-סופרקאר הבוגאטי שירון (Chiron) שכמו קודמתה, הבוגאטי ויירון, היא אינה רק המכונית החזקה ביותר בג’נבה, אלא גם נקראת על שמו של נהג מרוצים צרפתי מפורסם.
הדגם החדש, שלדברי בוגאטי הוא חדש כמעט לגמרי, מגיע בתצורה זהה לזה של קודמו, מכונית דו מושבית, מנוע מרכזי W8 8 ל’, 4 מגדשי טורבו והנעה אחורית. הגריל שמר על צורת פרסת הסוס המפורסמת, אבל פני החזית עברו מודרניזציה ובצד בולטת הפרסה המתחילה בקצה הקדמי של הדלת ומסתיימת בקצה האחורי של בית הגלגל התחתון. בחזית בולטים גם שני כונסי אוויר מלבניים ומאוזנים משני צידי הגריל וספליטר מתחת לפגוש.

השירון הוצגה לראשונה כמכונית קונספט בתערוכת פרנקפורט 2015 תחת השם Vision Grand Turismo והמטרה שלה היתה ברורה, לא רק לעבור את מכוניות העלה היוקרתיות ביותר, אלא בעיקר להתעלות על הוויירון. על הנייר היא עושה זאת עם מנוע שהספקו 1,497 כס”ב, תוספת של 492 כס”ב למנוע הוויירון, משקל 1,995 ק”ג ותאוצה מעמידה ל-100 קמ”ש בפחות מ-2.5 שנ’. מהירותה המרבית 420 קמ”ש.
המנוע שופר באמצעות סעפת כניסה מסיבי פחמן ששופרה, מגדשי טורבו גדולים יותר ו-32 מזרקים. מגדשי הטורבו פועלים בשני שלבים, בשלב הראשון שני מגדשים ובשלב השני מצטרפים לפעולה השניים הנוספים, כדי לספק גידול בעוצמה חלק יותר. לשירון מערכת הנעה כפולה מבוקרת אלקטרונית, תיבת הילוכים כפולת מצמדים ודיפרנציאל עם פונקציית torque-vectoring המאפשרת העברת כוח לגלגלים בהתאם לרמת האחיזה.

“השירון היא בתמצתיות מכונית הסופר ספורט האולטימטיבית,” אמר וולפגאנג דרמהיימר, ה-CEO של המותג השייך לקבוצת פולקסווגן. “אולטרה מודרנית, מהירה באופן שלא יאמן, זריזה ורבת עוצמה, בעלת עיצוב תובעני ורמה נוחות ברמה הגבוהה ביותר. השילוב הזה אינו מוצע ע”י אף אחד בשוק ומעניק לבוגאטי עמדה ייחודית בשוק.”
בוגאטי מתכננת יצור של 500 יחידות שכל אחת תימכר תמורת 2.3 מ’ יו’.

תגובה