גידול חד ברווחים, ברווחיות בפרארי והמניה בשיא

  • יצרנית מכוניות הספורט האיטלקית רשמה רווח נקי בסך 425 מ’ ד’ ב-2016.
  • גידול של 5% במכירות ובפעם הראשונה החברה חצתה את רף 8,000 כלי רכב בשנה.
  • שיפור בתוצאות צפוי גם ב-2017.
פרארי J50 קונספט. 10 מכוניות בייצור מיוחד לרגל 50 שנה לשיווק פרארי ביפן (פרארי)
פרארי J50 קונספט. 10 מכוניות בייצור מיוחד לרגל 50 שנה לשיווק פרארי ביפן (פרארי)

אוטוניוז, 03.02.2017 – פרארי יצרנית מכוניות הספורט והסופרקארס אמנם אינה מצליחה במיוחד במרוצי הפורמולה 1 בשנים האחרונות, אבל שנת 2016 השנה הראשונה אחרי הספין אוף מפרארי, הסתיימה בגידול מרשים בכל הפרמטרים. המכירות גדלו ב-4.6% ל-8,014 יחידות, ה-EBITDA המתואם זינק ל-880 מיליון יורו (18%+), מרווח של 28.3%  הרווח הנקי המתואם גדל ב-37% ל-425 מ’ יורו והחברה מציעה חלוקת דיווידנד בגובה 120 מ’ יורו.

לשנה הנוכחית לפרארי צפי לא פחות טוב: מכירות של 8,400 כלי רכב, הכנסות מתחת ל-3.3 מיליארד יורו, EBITDA של פחות מ-950 מ’ יורו וחוב תעשייתי נטו בסך שיצטמצם לכ-500 מ’ יורו, לעומת 653 מ’ יורו בסוף 2016.

עיקר הגידול ברווח נבע מהתייעלות בחברה.

הכנסות החברה הסתכמו בשנה שעברה ב-3.1 מיליארד יורו, כש-2.18 מיליארד יורו  (5.0%+) הגיעו ממכירות מכוניות, 338 מ’ יורו (55.0%+) ממכירות מנועים למזראטי ולקבוצות פורמולה 1, 488 מ’ יורו (11.0%+) מחסויות, מסחור ומיתוג (כולל חסויות ותשלומים מסידרת הפורמולה 1).

מניית פרארי נסחרה ביום ו’ בצהריים בניו יורק בשער 65.72 ד’ (1.72%+), עליה של כ-81% במשך שנה. אולם מאז ה-IPO באוגוסט 2015 המניה עלתה בכ-20% בלבד.

פרארי SUV לא בקרוב

בשיחת אנליסטים התייחס סרג’יו מרקיונה, הבוס של פרארי ליעד של החברה, מכירת 10,000 מכונית בשנה עד 2025. מרקיונה אמר שמופעלים עליו לחצים גדולים מגורמים שונים שפרארי תיכנס לייצור SUV. לדבריו לפרארי לא תהיה כל בעיה למכור SUV, אולם כלי רכב אלה אינם ב-DNA של החברה. כדי להגיע ל-10,000 מכוניות בשנה, אמר מרקיונה, יש לחברה אפשרויות להתפתח לסגמנטים ונישות נוספים.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!