גידול חד במסירות אוטובוסים בחצי הראשון של 2016

אוטוניוז, 13.07.2016 – מכירות אוטובוסים ומדיבוסים בחצי השנה הראשונה של 2016 גדלו ב-40.5% והסתכמו ב-2,011 יחידות, כך עולה מנתוני איגוד יבואני הרכב. בתקופה זו גדלו מכירות אוטובוסים במשקל עד 12 טון ב-33.0% ומכירות אוטובוסים כבדים במשקל מעל 12 טון גדול ב-46.1%.

קבוצת כלמוביל, המשווקת את מרצדס-בנץ, הגדילה את אחיזתה בסגמנט האוטובוסים הקלים עם גידול של 37.8% במכירות ל-474 כלי רכב ופלח שוק של 58.8%. בסגמנט זה בלט מותג איווקו (סמל”ת) עם זינוק של 2,250% מ-4 כלי רכב במקביל 2015 ל-94 כלי רכב בחצי הראשון של 2016 ופלח שוק של 11.7%.

בסגמנט הכבד בלטה עליה חזקה של יוטונג (צ’יינה מוטורס) לעומת נפילה של סקניה (מקס משאיות ואוטובוסים). מכירות יוטונג הסתכמו ב-342 כלי רכב (214%+) בעוד מכירות סקניה צנחו ב-95.2% לשלוש יחידות בלבד. קינג לונג, מותג סיני המשווק ע”י כלומביל רשם קפיצה מיחידה אחת לפני שנה ל-16 השנה.

יוטונג הקדים כמותג הפופולארי ביותר בסגמנט זה את וולבו (מאיר) שמכירותיו גדלו ב-76.9% ל-299 כלי רכב. סולאריס (UBSI) מכר 54 יחידות אחרי שבמקביל שנה קודם לא מכר אף יחידה.

שלושה המותגים הסיניים, קינג לונג, יוטונג וגולדן דרגון, רשמו גידול של25% במכירות וכשמצרפים להם את סולאריס, המותג הפולני, הגידול של המותגים החדשים בחצי הראשון של השנה עמד על 36% ופלח השוק של ארבעתם על 29.1%.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!