ב-24 שעות שלושה חוזים חדשים ל-NVIDIA בתעשיית הרכב

  • תשתף פעולה עם וולבו ואוטוליב בפיתוח מערכת נהיגה אוטונומית.
  • תשתף פעולה עם פולקסווגן בשימוש ב-AI לתהליכים בחברה.
  • תשתף פעולה עם ZF ו-HELLA בפיתוח מערכות ADAS.

אוטוניוז, 28.06.2017 – NVIDIA, יצרנית הצ’יפים האמריקנית, הודיעה ביום אחד על שלושה הסכמים לשיתוף פעולה חברות בתעשיית הרכב, כאשר לכל הסכם מאפיינים שונים. המכנה המשותף הוא שבכולם יעשה שימוש ביכולת ה-AI והלימוד העמוק ש-NVIDIA מפתחת.

עם וולבו מכוניות ואוטוליב תפתח NVIDIA מערכת נהיגה אוטונומית; קבוצת פולקסווגן תעשה שימוש ביכולות של NVIDIA לפתח תהליכי עבודה בחברה ולפיתוח שירותי ניידות; עם החברות ZF ו-HELLA נחתמה ברית אסטרטגית לפיתוח מערכת נהיגה אוטונומית מלאה המשלבת מצלמה קדמית ותוכנה התומכת במערכות רדאר. המערכת תבוסס על Drive PX AI Platform ותהיה מיועדת הן למכוניות פרטיות והן למשאיות.

Zenuity

וולבו מכוניות ואוטוליב, חברת הטיר 1 השוודית, יעשו שימוש בפלטפורמת האינטליגנציה המלאכותית המפותחות ע”י החברה האמריקנית. וולבו ואוטוליב הקימו בשנה שעברה מיזם משותף, בבעלות שווה, הנקרא Zenuity שבו מפותחות תוכנות לנהיגה אוטונומית. המיזם יעמיד לרשות וולבו תוכנות למערכות נהיגה אוטונומית, בעוד אוטוליב תוכל לשווק את המערכות שיפותחו גם ליצרניות רכב נוספות. וולבו הצהירה שבכוונתה לשווק מכונית בעלות יכולת אוטונומית כמעט מלאה, רמה 4, ב-2021. וולבו כבר מפעילה מכוניות אוטונומיות המשתמשות במערכות המפותחות ב-Zenuity בגוטנבורג, שבדיה.

 

NVIDIA עם פולקסווגן

בהודעה אחרת לעיתונות מסרו קבוצת פולקסווגן ו-NVIDIA על שיתוף פעולה במסגרתו תספק  שתספק את יכולת האינטליגנציה המלאכותית לשימוש בניהול ובקרת תהליכים בחברה ולשירותי ניידות. הפלטפורמה של NVIDIA תהיה בשימוש ב-Data Lab המוגדר ע”י הקבוצה כ”מרכז מצויינות.”

בהודעה לעיתונות מסרה פולקסווגן ש”ב-AI יעשה שימוש כדי לפתח תהליכים חדשים לאופטימיזציה של זרימת התנועה בערים. מערכות AI מתקדמות הן גם תנאים מוקדמים להתפתחויות כגון שיתוף פעולה אינטליגנטי של רובוט אנושי.”

“אינטליגנציה מלאכותית היא המפתח לעתיד הדיגיטלי של קבוצת פולקסוואגן,” אמר ד”ר מרטין הופמן, מנהל מערכות המידע של הקבוצה. “ואנו רוצים לפתח ולפרוס מערכות AI בעלות ביצועים גבוהים בעצמנו, לכן אנו מרחיבים את ההתמחות הנדרשת. שיתוף פעולה עם NVIDIA יהיה צעד חשוב בכיוון זה “.

פולקסווגן ו-NVIDIA יפעילו גם פרויקט בשם “Summer of Code”, מחנה שבו סטודנטים מצטיינים בעלי כישורים בתחום ה-IT, המתמטיקה או הפיזיקה יקבלו הזדמנות לפתח בצוותים שיטות למידה עמוקה בצוותים וליישם אותם בסביבה רובוטית.

על לימוד מכונה ולמידה עמוקה

במונחים פשוטים, לימוד מכונה הוא מערכת מלאכותית המזהה תבניות על בסיס תמונות או נתוני חיישנים. למידה עמוקה היא שיטה מיוחדת של לימוד מכונה המאפשרת זיהוי יעיל ואמין ביותר של דפוסים. עם למידה עמוקה, ניתן לגזור חוקים מדפוסים אלה, וזה מאפשר [קבלת] החלטות ו[ביצוע]תחזיות. יכולת מחשוב בעלת ביצועים גבוהים הינה חיונית ללמידה עמוקה.

ברית אסטרטגית

בשבוע שעבר הודיעו ZF ו-HELLA על ברית לייצור מערכות ראיה מתקדמות וכעת מצטרפת אליהן NVIDIA בברית שמטרתה נרחבת יותר, ייצור מערכת נהיגה אוטונומית. פלטפורמת Drive PX תאפשר לחברות לפתח תוכנה למערכות בייצור המוני שיתחילו במערכות ADAS ויסתיימו במערכות נהיגה אוטונומית, כאשר המטרה המוצהרת היא השגת התוצאות הטובות ביותר במבחני NCAP.

“העבודה שלנו עם ZF ו-HELLA תביא פתרונות AI לנהיגה אוטונומית כולל בטיחות [במבחני] NCAP למיליוני מכוניות,” אמר בהודעה לעיתונות ג’נסן הואנג, ה-CEO של NVIDIA.

“אנחנו בונים אקוסיסטם עוצמתית חזקה צעד אחר צעד,” אמר בהודעה רולף זומר, ה-CEO של ZF. “מוקדם יותר השנה ZF הפכה לספק הראשון לאמץ טכנולוגיית AI של  NVIDIA למכוניות פרטיות וכלי רכב מסחריים ען ZF ProAI. רק לפני כמה ימים HELLA ו-ZF חברו לשותפות לא בלעדית וכעת ביחד אנחנו בשותפות עם NVIDIA, במטרה להפוך את הכבישים שלנו בטוחים יותר לתמוך בפיתוח של פונקציות נהיגה אוטונומית.”

בריתות

הברית וולבו-אוטוליב-NVIDIA, שתייצר מערכות מדף לנהיגה אוטונומית, תתחרה בברית ב.מ.וו-אינטל-דלפי, שאליה הצטרפה לאחרונה גם קונטיננטל, כאינטגרייטור נוסף. ברית נוספת מתקיימת בין דיימלר לקבוצת בוש שגם לה שותפה NVIDIA. לבד מפיתוח רכיבים שונים של מערכת נהיגה אוטונומית ואינטגרציה שלהם הודיעה לאחרונה בוש על כוונתה להקים מפעל לייצור מוליכים למחצה בהשקעה של 1.1 מיליארד יורו. אבל הברית החדשה ביותר היא זו שרק פורסם אודותיה בין ZF, HELLA ו-NVIDIA. לכל הבריתות האלה יש שיתוף פעולה עם מובילאיי הישראלית, בקרוב אינטל, למעט הברית דיימלר-בוש. אולםן הברית בין ZF ו-HELLA עלולה להציב תחרות משמעותית לאינטל-מובילאיי בפיתוח מערכות ראיה.

 

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*