ב.מ.וו משיקה דגמי פלאג-אין הייבריד חדשים, תבצע מדידות ביצועים בתנאי אמת

הארלד קרוגר, יו"ר הנהלת ב.מ.וו (ב.מ.וו)
הארלד קרוגר, יו”ר הנהלת ב.מ.וו (ב.מ.וו)

אוטוניוז, 12.05.2016 – העתיד שייך לתחבורה ברת קיימא, אבל המאבק בין הטכנולוגיות השונות, הנעה חשמלית או הנעה במנוע בעירה פנימית טרם הוכרע, כך אמר יו”ר הנהלת קבוצת ב.מ.וו, הראלד קרוגר, שדיבר היום (ה’) באסיפת בעלי המניות השנתית של הקבוצה. “עדיין לא ברור איזו מערכת הנעה תגבר אבל אנחנו מוכנים,” אמר קרוגר. “אנחנו עושים אופטימיזציה למנוע הבעירה הפנימית עם Efficient Dynamic Next, שבה מנועי דיזל יעילים ימשיכו לשחק תפקיד חשוב. בו זמנית אנחנו מחשמלים את כלי הרכב שלנו – מתרכזים בעוצמת המצבר למרחקים קצרים ותאי דלק חשמליים לנסיעות ארוכות.”

במסגרת תהליך חישמול כלי הרכב, אמר קרוגר, ב.מ.וו תציג כבר בקיץ הקרוב חמש גרסאות פלאג-אין הייבריד, בסידרת iPerformance, לדגמים קיימים ובהם סידרה 7 עם בסיס גלגלים ארוך, סידרה 2, סידרה 3 ו-X5. בסך הכל ב.מ.וו תשווק חמש מכוניות פלאג-אין הייבריד.

השקעה בטכנולוגיות העתיד

טכנולוגיות עתידיות אחרות, לבד מחישמול כלי רכב, שבהם ב.מ.וו מרכזת מאמצים כוללות גם קישוריות, שימוש באינטליגנציה מלאכותית ופיתוח של נהיגה אוטונומית. דיגיטליזציה הפכה לאלמנט ליבה חדש באסטרטגיה של הקבוצה, כשהיא משנה לא רק את תהליך הנהיגה, אלא גם את כל תהליכי חוויית הלקוח. שירותי שיתוף מכוניות הופכים לחלק אינטגרלי מפעילות הקבוצה. לב.מ.וו יש כבר 580,000 מנויים לשירות DriveNow, שיתוף מכוניות באירופה, ועוד 13,000 מנויים לשירות שיתוף הלקוחות ReachNow שהופעל בחודש שעבר בסיאטל, וושינגטון, ארה”ב.

למרות ההשקעות הגבוהות בטכנולוגיות חדשות קרוגר הבטיח לבעלי המניות שהמרווח ה-EBIT יישאר בטווח של 8%-10% בזכות שיפורים בפריון העבודה ואמצעי יעול נוספים. בשנה שעברה ב.מ.וו רשמה רווח תפעולי של 9.2 מיל’ י’ גידול של 5.2% בהשוואה ל-2014 ורווח נקי בסך 6.4 מיל’ י’, גידול של 10.0%. הקבוצה הגדילה את הדיווידנד השנתי ב-30% וחילקה דיווידנד בסך כ-2 מיל’ י’, כשליש מהרווח הנקי.

קרוגר התייחס בעקיפין גם לשערוריית הדיזלגייט ואומר שאבד אמון רב ערך בתעשיית הרכב. לדבריו ב.מ.וו אינה מבצעת מניפולציות בנתונים והבטיח שהחל מראשית 2017 ביצועי צריכת הדלק והפליטות של המכוניות ימדדו בתנאים אמיתיים, להבדיל מתנאי מעבדה, שבהם מבוצעים המבחנים כיום.

ב.מ.וו i3/94 Ah מצבר עם קיבולת גדולה יותר ל-i3

[Best_Wordpress_Gallery id=”34″ gal_title=”ב.מ.וו i3 94 אמפר/שעה”]

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*