ב.מ.וו חוגגת 100 שנה עם מבט ל-100 השנים הבאות

אוטוניוז, 07.03.2016 – קבוצת ב.מ.וו ציינה היום (ב’) 100 שנים להיווסדה באירוע חגיגי שנערך במינכן בהשתתפות פוליטיקאים גרמנים ובראשם הקנצלרית אנג’לה מרקל וראשי החברה. שנת המאה, המצוינת בסיסמה “מאה השנים הבאות” החלה הבוקר באתר הראשון שבו פעלה החברה במינכן, ב-Moosacher Straße 66, באירוע שבו נטלו חלק מאות עיתונאים ובו גם נחשף כלי רכב מיוחד BMW VISION NEXT 100. זהו קונספט למכונית אוטונומית בתצורת קופה, ולא במקרה היא מזכירה כמה מהמכוניות האייקוניות של המותג, המפורסם במכוניות הספורט והספורטיביות שיצאו ממפעליו ושסיסמתו המפורסמת ביותר היא “מכונית הנהיגה האולטימטיבית.” ב.מ.וו לא חשפה איזו מערכת תניע את דגם הקונספט, לבד מהאמירה שהוא יהיה נטול פליטות.

המכונית הזו משקפת מהפך בתפיסת המכונית של ב.מ.וו ממנוע הבעירה הפנימית למכונית המחושמלת והדיגיטלית. בראיון שנתן בשבוע שעבר קלאוס פרוהליך, חבר הנהלת הקבוצה לפיתוח לסוכנות רויטרס, הוא אמר שבעתיד מחצית מצוותי המו”פ של הקבוצה יורכבו ממתכנתים וב.מ.וו, כמו גם יצרניות רכב אחרות, תצטרך להתחרות בחברות טכנולוגיה כגוגל ואפל על כוח אדם איכותי. כיום רק 20% מ-30,000 אנשי המחקר והפיתוח העובדים עבור ב.מ.וו, אם בחברה ואם בחברות אחרות, עוסקים בהייטק. בנוסף לכך מתחרות עתידיות של הקבוצה יהיו גם בתחום השיתוף חברות כאובר ובתחום המכירות חברות כ-TrueCar. “אנז זקוק ליחס של 50:50 בתוך חמש שנים,” אמר פרוהליך לרויטרס. “אני צריך להשיג כוח אדם בהיקף של עוד 15,000 עד 20,000 איש משותפויות עם ספקים וממקומות אחרים.” לדבריו בתי הספר בגרמניה אינם מספיק מהנדסים בכמות מספיקה שב.מ.וו תוכל לשכור את שירותיהם כעובדי החברה.

עיתונאים באירוע ה-100 של ב.מ.וו (ב.מ.וו)
עיתונאים באירוע ה-100 של ב.מ.וו (ב.מ.וו)

מגמה נוספת שעשויה להתפתח היא שב.מ.וו תיתן רישוי לפיתוחים בתחום ההייטק לחברות מתחרות, שיפותחו ע”י מהנדסיה, מהלך שעד היום לא היה נפוץ בתעשיית הרכב.

בשנים האחרונות ב.מ.וו הקדימה את כל יריבותיה בסגמנט הפרימיום בפיתוח מערכות הנעה אלטרנטיבית כאשר השיקה את מותג i, במסגרתו הוצגו עד כה שתי מכוניות מהפכניות, i3 החשמלית הקומפקטית ומכונית הספורט הדו מושבית i8 פלאג-אין הייבריד. דגמים אלה התקבלו באופן סביר, אולם הירידה במחירי הנפט בשנתיים האחרונות הפכה את רכישתם לפחות כדאית מבעבר.

“בב.מ.וו אנחנו תמיד במרדף להיות הטובים ביותר, זה חלק מה-DNA שלנו,” אמר יו”ר הנהלת הקבוצה, הארלד קרגר, באירוע שנערך הבוקר. “הדגמנו בהזדמנויות רבות לאורך ההיסטוריה שלנו שאנחנו מסוגלים ללמוד מהר ולנקוט בצעדים נועזים.”

אבל תחרות בלתי קונבציונלית, כמו זו שצפויה לתעשיית הרכב בכלל ולב.מ.וו כחלק ממנה, בשנים הקרובות, מול תעשיית הטכנולוגיה האמריקנית, היא שינוי אתגר קונספטואלי לא פחות מטכנולוגי, ובה ב.מ.וו תזדקק לכל התכונות שהביאו לה הישגים גדולים ב-100 שנותיה הראשונות.

 

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!