ב.מ.וו וטויוטה משקיעות ב-NAUTO, סטארטאפ בתחום הראיה הממוחשבת וה-AI

הדמיית מערכת של NAUTO
הדמיית מערכת של NAUTO
  • NAUTO מפתחת מערכת לימוד עמוק מבוססת ענן.
  • כיום החברה משווקת מכשיר שאפשר להתקינו על השמשה הקדמית של המכונית ולהתחבר לענן.
  • הטכנולוגיה וכיוון ההתפתחות של NAUTO מזכירים את מובילאיי.

אוטוניוז, 09.10.2016 – NAUTO, סטארטאפ מעמק הסיליקון העוסק בטכנולוגיה למכוניות אוטונומיות חבר, לשתי חברות השקעה ומחקר שבבעלות ב.מ.וו וטויוטה, ב.מ.וו i Ventures ו-Toyota Research Institute בהתאמה ולענקית הביטוח Allianz באמצעות Allianz Ventures במטרה להאיץ את פיתוח פלטפורמת לימודי נתונים מבוססת הענן של החברה שהמטרה הסופית היא יצירת יכולת לנהיגה אוטונומית. החברות נכנסו לשותפות באמצעות רכישת אקויטי והכסף שיוזרם לחברה, שסכומו לא פורסם, יאפשר ל-NAUTO להאיץ את קצב פיתוח רשת הלימוד העמוק באמצעות אינטליגנציה מלאכותית ולפרוס אותה בציי רכב.

הפיתוח של NAUTO יהיה מהיר יותר ככל שיותר כלי רכב יהיו מחוברים למערכת שלה ויספקו נתונים על התנהגות הנהג וכלי הרכב במצבים שונים כשהמטרה היא להגיע לעידן חדש של כלי רכב אוטונומיים.

המערכת של NAUTO מורכבת ממצלמה וחיישן, רשת חכמה ויכולת לימוד רציפה בענן. כיום משווקת המערכת במחיר 400 ד’ לציי רכב בשוק האפטרמרקט, כשהמטרה של החברה היא להגיע להתקנה על פס הייצור. לדברי החברה כלי רכב המצויד בטכנולוגיה זו הופך לחלק מרשת שלומדת באופן מתמיד באמצעות אינטליגנציה מלאכותית. “הליבה של NAUTO לומדת באופן מתמיד באמצעות מערכת אינטליגנציה מלאכותית המשתמשת בראיית מחשב, GPS, חיישני כלי הרכב ונתונים מהענן כדי לתת תמונה מלאה, בהקשרים ומדויקת, כדי לספק תובנות על התנהגות הנהג,” כתבה החברה בהודעה לעיתונות.

כלי רכב המצוידים במערכת של NAUTO כבר פועלים ואוספים מידע ביותר מ-24 ערים ברחבי העולם ובהן בנגלור, וינה, בוסטון ומכסיקו סיטי.

באפריל האחרון השלימה NAUTO גיוס הון בסדרה A בסך של 12 מ’ ד’. ההון נועד לפיתוח המצלמה של NAUTO ומערכת מבוססת ענן. באותה עת היה המיקוד של החברה על נהגים מקצועיים, ציים וחברות ביטוח.

אחד הפיתוחים של החברה היא אפליקציה דרכה יכול הנהג לקבל פידבק על נהיגתו.

NAUTO הוקמה ב-2015 ע”י ד”ר סטפאן הק המשמש כפרופסור יועץ בסטנפורד והיא פרטנר במקינזי, חברת היעוץ, וד”ר פרדריק סו, מדען מוח שעבר הסבה למהנדס חומרה ויזם ומשמש כ-CTO של החברה.

NAUTO ומובילאיי

הטכנולוגיה שבה עוסקת NAUTO מזכירה במידה מרובה את זו של מובילאיי, שלפני מספר חודשים הודיעה על ברית עם ב.מ.וו ואינטל לפיתוח פלטפורמה לנהיגה אוטונומית. מובילאיי מקדמת את מערכת REM שאמורה לייצור מפה דיגיטלית המתעדכנת בזמן אמת כתוצאה מאיסוף נתונים מתמיד ממכוניות שיהיו חלק מהפרויקט. מובילאיי גם עוסקת בפיתוח אינטליגנציה מלאכותית לטובת המכונית האוטונומית. בעוד שעם מובילאיי ב.מ.וו מפתחת את הפלטפורמה במשותף, הרי שעם NAUTO ב.מ.וו השקיעה באקויטי של החברה.

התפתחותה של החברה, שמייצרת כיום קיט המותקן בשוק האפטרמרקט ושיתוף פעולה עם יצרניות רכב, במטרה שהקיט יותאם להרכבה על פס הייצור, הוא הדרך שבה התפתחה מובילאיי ביותר מ-15 שנות פעילותה. עד  לפני כארבע שנים עיקר מכירותיה של מובילאיי היו לאפטרמרקט ורק אחרי שינויים ברגולציית הבטיחות היא החלה למכור מיליוני יחידות בשנה ליצרניות הרכב. אולם להבדיל, כאשר מובילאיי החלה לפעול, רק הדיבור על נהיגה אוטונומית היה בגדר מדע בידיוני, בעוד NAUTO נכנסת לשוק המוכן לבחון ולקלוט חידושים.

אולם, לפחות בשלב זה, נראה של-NAUTO יש עוד דרך ארוכה לעשות כדי להגיע למעמדה של מובילאיי, בעוד ב.מ.וו וטויוטה מפזרות סיכונים, בודקות טכנולוגיות ומייצרת תחרות בין ספקים פוטנציאליים למערכות טכנולוגיות חדשות למכונית האוטונומית.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!