בתכנית אסטרטגית חדשה פולקסווגן תתמקד בחשמול כלי רכב, תחבורה שיתופית ופיתוחים טכנולוגיים

אוטוניוז 16.06.2016 – תשעה חודשים אחרי התפוצצות פרשת דיזלגייט הציגה היום קבוצת פולקסווגן תכנית עסקית חדשה, TOGETHER – Strategy 2025, שתהווה מפת הדרכים של החברה לעשור הקרובה, עד 2025. במוקד התכנית, שהוצגה ע”י מתיאס מולר, יו”ר הנהלת הקבוצה, עומדים חישמול צי הרכב של הקבוצה עם דגש על מכוניות חשמליות טהורות (BEV), פיתוח של טכנולוגיות מצברים, דיגיטציה ונהיגה אוטונומית בתוך הקבוצה, ארגון מחדש של עסקי הרכיבים בקבוצה, הקמת יחידה של פתרונות ניידות שהכנסותיה צפויות להיות מיליארדי דולרים בתוך עשור, השקעה בטכנולוגיות עתידיות בסכומים דו סיפרתיים במיליארדי יורו, החזר תפעולי של עד 8% ובחטיבה האוטומוטיבית עד 15% על ההון. להתייחסות מיוחדת זכה המותג פולקסווגן פרטיות, שמכירותיו הן הגדולות ביותר, אבל ביצועיו הכספיים העלובים ביותר בקבוצה. “לאור חשיבותו של המותג בתוך קבוצת פולקסווגן הוא ישחק תפקיד מפתח בהשגת מטרות הקבוצה,” אמר מולר.

30 דגמים חשמליים

בסיומו של העשור פולקסווגן מתכננת למכור יותר מ-30 דגמים של כלי רכב חשמליים בהיקף של עד 3 מיליון יחידות. בשנה שעברה מכרה פולקסוגן כ-10 מ’ כלי רכב שרק אלפים בודדים היו חשמליים. “אנו מצפים שעד אז (2025) נמכור כ-2 מ’ עד 3 מ’ כלי רכב חשמליים טהורים לשנה” אמר מתיאס מולר, יו”ר הנהלת החברה. לאחרונה דווח שפולקסווגן שוקלת הקמת מפעל מצברים ענק בהשקעה של 10 מיל’ י’, יותר מכפול מהיקף ההשקעה של טסלה במפעל הגיגהפאקטורי בנוואדה. השקעה כזו תהיה מתחייבת במידה ובכוונת פולקסווגן לשווק מיליוני מכוניות חשמליות בשנה.

קבוצת פולקסווגן משווקת היום כ-340 כלי רכב בגרסאות שונות והחברה אמנם לא הודיעה על צמצומו, אבל אמרה שהוא יוכוון באופן שיטתי ל”גידול רווחי, תוך התחשבות בשוק אזורי וצרכי לקוחות.”

החברה גם תבחון אפשרות לצמצום הפלטפורמות המודולריות במטרה להפחית מורכבות בפיתוח ובייצור ובסופו של דבר להציג גידול רווחי יותר.

פולקסווגן גם מתכננת להיכנס לשיתופי פעולה חדשים בשווקים אזוריים, במיוחד באסיה, כדי להציג כלי רכב ב”סגמנטים במחיר אטרקטיבי וברמה הנמוכה (entry level) של השוק,” באותן ארצות שלא פורטו. שיחות בכיוון זה כבר מתנהלות עם שותפים פוטנציאליים.

נהיגה אוטונומית

פולקסווגן, כמרבית יצרניות הרכב הגדולות, גם מפתחת טכנולוגיות לנהיגה אוטונומית וצפויה להשיק מכוניות אוטונומיות בסגמנטים מתאימים בראשית העשור הבא. לצורך פרויקט זה פולקסווגן תגייס כ-1,000 מתכנתים. טכנולוגיית self-driving system (SDS) שתפותח בתוך הקבוצה תוצע החל מסוף העשור ללקוחות מחוץ לקבוצה.

עד 2025 פולקסווגן מתכננת לפתח את עסקי ההסעות כדי שיניבו הכנסות של מיליארדי דולרים. צעד ראשון בכיוון, לעבר עסק של mobility solutions, נעשה לפני שבועות אחדים, כאשר פולקסווגן השקיעה 300 מ’ ד’ באפליקציית המוניות והנסיעות המשותפות Gett. את תחום העסקים הזה יובילו שני מנהלים בכירים חדשים בקבוצה, תומס סדראן, שיהיה מנהל האסטרטגיה ושהגיע מחברת היעוץ רולנד ברגר, ויוהאן יונגורת’ שהיה מנהל הדיגיטאל בדיימלר לפני שעבר לאפל וכעת לקבוצת פולקסווגן ויכהן כראש הדיגיטל בקבוצה.

פולקסווגן גם תבצע שינויים רחבי היקף במבנה הקבוצה במטרה ליעל את פעילותה. הקבוצה תאחד את עסקי הרכיבים, שכאת מפוזרים ב-26 מפעלים ברחבי העולם עם 67,000 מועסקים ביחידה אחת. איחוד כל המפעלים, לדברי מולר, יהפוך את הפעילות לשקופה יותר ותחרותית יותר.

פולקסווגן מתכננת להפחית את עלויות המכירות והאדמיניסטרציה לפחות מ-12% מהמכירות ולהגיע להחזר תפעולי על המכירות בשיעור של 7%-8%, לעומת 6% ב-2015.

בכוונת הקבוצה להמשיך ולטפח את חטיבת המסחריות הכוללת את מאן, סקניה ופולקסווגן מסחריות ולהפוך את החטיבה לרווחית מסוגה בתעשיית הרכב.

מולר אמר שמטרתו תהיה לעשות את הקבוצה “ממוקדת יותר, חדשנית, מוטת לקוחות וברת קיימא.”

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!