בתוך 10 שנים צפוי גידול פי 15 בהיקף ייצור קיבולת מצברי ליתיום יון לתחבורה

אוטוניוז 25.01.2015 – הקיבולת הכוללת של מצברי ליתיום יון שייוצרו, גלובלית, עבור מכוניות חשמליות ופלאג-אין הייבריד צפויה לגדול מ-4.8 גיגהוואט/שעה (GWh) ב-2013 ל-75 גיגהוואט/שעה ב-2023, כך עולה ממחקר של חברת Navigant Research. נתון זה משקף גידול שנתי משוקלל (CAGR) של 31.5 אחוזים.
ההיקף הכספי של הייצור ב-2023 יגיע לכ-26 מיליארד דולר לעומת כ-3.5 מיליארד דולר ב-2013. הגידול החד ביותר צפויה באסיה, שם גם יתבסס השוק הגדול ביותר למצברי ליתיום יון, בהיקף כספי של כ-10 מיליארד דולר, לפני מערב אירופה, עם שוק כספי בהיקף של כ-7 מיליארד דולר והשוק האמריקני אף הוא בהיקף של כ-7 מיליארד דולר. להערכת מבצעי המחקר, השוק עשוי להיות אף גדול יותר, במידה ומערכות 48 וולט לכלי רכב בטכנולוגיית המיקרו הייבריד ישיגו את רמת החסכון בדלק הצפויה מהם ויצרניות הרכב יתחילו לישם אותם באופן המוני תוך כדי שימוש בסוללות ליתיום יון.
להערכת המחקר 60 אחוזים מקיבולת מצברי הליתיום יון תותקן במכוניות חשמליות (BEV) בעוד במכוניות פלאג-אין הייבריד, על אף שהם יהיו רבות יותר, תותקן רק 40 אחוזים מקיבולת מצברי הליתיום יון.

סטנדרים למצברי ליתיום יון
אחת הבעיות העומדות בפני יצרניות המצברים (וגם יצרניות המכוניות) היא העדרם של סטנדרטים אחידים בתעשיה והצורך להתאים כל מצבר למבנה ייחודי של כלי רכב. גם סוגי הכימיה הרבים הכרוכים בייצור המצברים, שלא כולם צריכים לבצע בדיוק אותם מטלות, הם בעייתיים. יצרניות הרכב יכולות לשפר את מבנה עלויות המצברים באמצעות שיתוף פעולה לקביעת תקנים ומפרטים אחידים לייצור מצברים, קובע המחקר.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!