מרצדס מציגה מכונית קופה חשמלית בסגנון רטרו

מכונית הקונספט מאייבאך ויז'ן 6 (דיימלר)
מכונית הקונספט מאייבאך ויז’ן 6 (דיימלר)

אוטוניוז, 19.08.2016 – חצי האי מונטרי, קליפורניה, מרוחק פחות מ-200 ק”מ מעמק הסיליקון ובירתו פאלו אלטו. שם מתפתחת היום תעשיית הרכב המודרנית תעשיית הייטק וגיקים. תעשיה שלמעטים מאנשיה יש קשר אמוציונלי לתעשיית הרכב המסורתית, שמבקרת השבוע לסידרה של ארועים שנתיים במונטרי, כפי שהיא עושה כבר עשרות שנים ושיאה יהיה בתצוגת המכוניות הקלאסיות של פבל ביץ’. מעטים אם בכלל מתושבי עמק הסיליקון החדשים יגיעו לראות את הארועים שחובבי מכוניות מכל ארה”ב והעולם נוהרים אליהם, אולם אם הם יגיעו הם יראו שאחת ממתחרותיהם, מרצדס-בנץ עדיין רואה במכונית גם ארטיפאקט שהוא מעבר למכשיר תחבורה.

אתמול (ה’) הציגה מרצדס בשבוע המכוניות של מונטריי מכונית קונספט מאייבאך מרצדס ויז’ן 6 המונעת בארבע מנועים חשמליים אבל מעוצבת כאילו אנחנו עדיין בשנות ה-50′ של המאה הקודמת, אולם עם פחות הפרזות בעיצובה החיצוני. אפשר ללכת גם קצת רחוק יותר לשנות ה-30′ של המאה הקודמת ולמצוא שם את המקור למכונית ה-2+2 הקונספטואלית.

הויז’ן 6 היא מכונית קופה 2+2 עם שתי דלתות כנפי שחף, קריצה ל-300 SL משנות ה-50′, גריל גדול מצד לצד שעוצב בסגנון חליפת פסים (pinstriped suit) לדברי מרצדס, הפנסים הקדמיים צרים בטכנולוגיה המודרנית ביותר, כנפיים רחבות, מכסה מנוע ארוך ומקומר, גג היורד בקימור לעבר קצה מכסה תא המטען, חלונות אחוריים צירים ומפוצלים במחיצה היורדת מהגג. שני מושבי המכונית נראים כאמבטיה ולוח המחוונים לפני הנהג מורכב משני מחוונים עגולים.

“הויז’ן מרצדס מאייבאך 6 מייצגת את הלוקסוס העכשווי האולטימטיבי,” אמר בהודעה לעיתונות גורדן ווגנר, מעצב המכוניות הראשי של דיימלר. “היא לוהטת וקול.”

למאייבאך ויז’ן 6 הנעה חשמלית באמצעות ארבע מנועים חשמליים קטנים שהספקם הכולל 750 כ”ס והם ניזונים מצברים המותקנים מתחת לריצפה ויכולים לשאת את המכונית לטווח של 500 ק”מ לפי תקן NEDC ולהאיץ את המכונית מעמידה ל-100 קמ”ש בפחות מ-4 שניות. כל זה טוב ויפה, אבל אם למכונית ארבע מנועים, שכל אחד מהם צמוד לגלגל אותו הוא מניע, מדוע דרוש לה מכסה מנוע ארוך כל כך? חלק ממסורת עתיקה של עיצוב מכוניות, שטסלה, אובר, אפל ודומותיהם, רק 200 ק”מ צפונה ממונטרי, ינסו לשנות בשנים הקרובות.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*