בעקבות שינוי בהעדפות הצרכנים, ג’י.אמ עשויה להפסיק ייצור שישה דגמי מכוניות

  • קבוצת הרכב הגדולה בצפון אמריקה משנה כיוון בחדות לעבר סגמנטים חדשים.
  • עלולה לפטר עובדים ולסגור מפעלים בארה”ב.
  • הקבוצה צברה מכוניות ל-105 ימי מכירות ומתכננת להקטין את המלאי עד סוף השנה.
שברולט וולט. סוף הדרך? (ג'נרל מוטורס)
שברולט וולט. סוף הדרך? (ג’נרל מוטורס)

אוטוניוז, 25.07.2017 – ג’נרל מוטורס, שעתידה היום (ג’) לפרסם את דו”חותיה לרבעון השני והודיעה אתמול על דיווידנד בסך 0.38 ד’ למניה, צפויה להקטין בשנים הקרובות את מספר מכוניות הנוסעים שהיא מייצרת וייתכן שאף לסגור מפעלים ולפטר עובדים במפעליה בארצות הברית. בין הדגמים שייצורם עלול להיפסק נמצא גם השברולט וולט, הדגם עם מאריך הטווח, לפי דיווח של סוכנות רויטרס.

הסוכנות דיווחה שעד 2022 ג’י.אמ עשויה להפסיק ייצור של שישה דגמים בגלל הביקוש הדועך למכוניות הפרטיות. הדבר עשוי לפגוע במפעל האמטראמק, שבו מיוצרים דגמי מכוניות אחדים, בהם גם השברולט וולט, ושהיקף הייצור בו בחצי השנה הראשון נפל ב-32%.

הדגמים הנמצאים בסכנת הכחדה עם ביואיק להקרוס, קדילאק CT6, קדילאק XTS, שברולט אימפלה ושברולט סוניק.

ג’י.אמ נמצאת בתהליך שבו היא תגדיל את היקף ייצור רכבי שטח וטראקס ותקטין את היקף ייצור המכוניות. לדברי אנליסט שצוטט בכתבה בשנים הקרובות רק 10% מהדגמים החדשים שג’י.אמ תשיק יהיו מכוניות והשאר יהיו קרוסאובר, טראקס ורכבי שטח.

ג’י.אמ הקשיחה בשנה האחרונה את מדיניות התמחור של מוצריה והקטינה מכירותיה לציי רכב שלהם היא מעניקה הנחות גדולות יחסית. כתוצאה ממדיניות זו גדל המלאי של החברה ל-105 ימי אספקה. בכוונת החברה להוריד את המלאי ל-75 ימי מכירות עד סוף השנה.

בחצי הראשון של השנה צנחו מכירות המכוניות הפרטיות של ג’י.אמ ב-18.6% לכ-363,000 כלי רכב בעוד מכירות משאיות קלות בעלו ב-5.8% לכ-1.05 מ’ כלי רכב. שינויים דומים היו גם אצל פורד, קבוצת הרכב השניה בגודלה בארה”ב.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!