בעקבות דיזלגייט ההפסדים בפולקסווגן ימשיכו להצטבר במשך שנים

אוטוניוז, 08.03.2016 – קבוצת פולקסווגן עתידה לסבול מהפסדים כבדים  בעקבות שערוריית פליטות מנועי הדיזל, כך אמר מתיאס מולר, יו”ר הנהלת הקבוצה שדיבר היום (ג’) באסיפת עובדים של הקבוצה בוולפסבורג, גרמניה. מולר אמר שהשערוריה תגרום לקבוצה נזקים כספיים “משמעותיים וכואבים”, לפי דיווח של רויטרס. סטפאן ווייל, ראש ממשלת סכסוניה התחתית, המחזיקה ב-20% ממניות פולקסווגן והמשמש גם כחבר הנהלה, אמר שעוד צפויות ידיעות לא נעימות ושהתביעה בגרמניה הרחיבה את חקירתה.

לדברי מולר יעברו עוד שנים עד שניתן יהיה להעריך את ההשפעות הכספיות של השערוריה והן יעסיקו את פולקסווגן עוד זמן רב. ווייל אמר שהנזק מהפרשה לא יהיה קטן אולם למרבה המזל פולקסווגן הוא גוף חזק כלכלית.

בנוסף לכך דיווחה רויטרס שהתביעה בברונסוויק, גרמניה, חוקרת כעת 17 חשודים בפרשה, לעומת 6 נחקרים שעליהם היה ידוע קודם לכן.

בשנה שעברה פולקסווגן הפרישה 6.7 מ’ יו’ לכיסוי נזקי הפרשה שבה התגלה ש-11 מ’ כלי רכב בכל העולם צוידו בתוכנה המקטינה את פליטת המזהמים בעת בדיקת המכונית במכשור ייעודי ולמעשה מרמה בנתוני פליטת תחמוצות חנקניות. לפי הערכות פולקסווגן תפריש עוד 15.5 מיל’ יו’ לתשלום פיצויים, התגוננות מפני תביעות, תיקון כלי רכב ותשלום קנסות, הכרוכים בשערוריה, בדו”ח הכספי הבא שלה. הדו”ח היה צפוי להתפרסם כבר בחודש שעבר, אולם בגלל השערוריה פרסומו נדחה ל-28 באפריל.

אחת התביעות הגדולות מפניהם פולקסווגן תצטרך להתגונן, תוגש ככל הנראה, ע”י חברת הביטוח הגרמנית Alianz, המתכננת לתבוע את פולקסווגן בגין הנפילה החדה בערך מניותיה בעקבות השערוריה. בשבועות האחרונים מחיר המניה נע בסביבות ה-120 יו’ אחרי שלפני השערוריה הוא עמד על מעל 160 יו’. בשפל הגיעה המניה לשער של מתחת ל-100 יו’.

אסיפת העובדים, בה נכחו כ-20,000 עובדי המפעל המרכזי של הקבוצה, היתה מתוחה, מאחר שהעובדים מתנגדים לקיצוצים המתוכננים ע”י ההנהלה בעקבות המשבר אליו נקלעה הקבוצה. העובדים רואים בהנהלה אחראית למשבר ואינם מוכנים להיות מי שישלמו את המחיר עליו, בין השאר בפיטורים.

ד”ר הרברט דיס, ה-CEO של פולקסווגן פרטיות, הציג תכנית בת 12 שלבים להחזרת פולקסווגן בתוך מספר שנים ל”מקומה הטבעי” כמותג המוביל של הקבוצה. לדבריו זו תוכנית מקיפה שיהפוך את המותג לבעלת יכולת פעולה מהירה יותר, יעילה יותר ויבטיח את עתידו.

מולר, יו”ר ההנהלה, אמר שבתערוכת ג’נבה האחרונה הוכח ש”פולקסווגן היא יותר מאשר רק משבר.” לדבריו בתחומי ניידות חשמלית, רשת דיגיטלית או נהיגה אוטונומית  “הראינו בבירור שאנחנו מתקדמים אל עתיד הניידות בהחלטיות.”

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!