במקום עמק הסיליקון, וולבו מגייסת 400 מהנדסים לפיתוח נהיגה אוטונומית, מכונית חשמלית במערב שבדיה

וולבו XC90 מוכנה למבחנים של אובר (וולבו)
וולבו XC90 מוכנה למבחנים של אובר (וולבו)

אוטוניוז, 31.08.2016 – וולבו מכוניות פרטיות מתכננת לגייס 400 מהנדסים ב-12 החודשים הבאים במרכז חדש בדרום שבדיה. המהנדסים יעסקו בפיתוח מערכות לנהיגה אוטונומית וחישמול התחבורה, כך הודיעה החברה. 35 מהנדסים צפויים להתחיל לעבוד כבר בספטמבר. מרכז המו"פ יפעל ליד אוניברסיטת לונד לא רחוק ממאלמו, שבדיה, וקופנהאגן, דנמרק.

הקמת מרכז מו"פ בדרום שבדיה הוא חריג בתעשיה שמעדיפה להקים אותם בעמק הסיליקון והוא עלול להגביל את יכולת גיוס כוח האדם של החברה ולפוגע ברב תרבותיות המאפיינת חברות טכנולוגיה. וולבו מתגאה בכך שהיא מייסדת ומחזקת את מרכז הנדסת התוכנה למכוניות במערב שבדיה, מעין תחליף לעמק הסיליקון. וולבו, שהתחייבה שב-2020 לא יהרגו יותר אנשים במכוניותיה, תפתח מערכות בתחום הנהיגה האוטונומית, בטיחות אקטיבית וחישמול כלי רכב.

וולבו, שדגם ה-XC90 שלה ישמש את אובר לניסוי מונית ללא נהג בפיטסבורג, תחל בפרויקט נהיגה ללא נהג בגוטנבורג בשנה הבאה ואחר כך גם בלונדון ובעיר נוספת בסין. במסגרת ההסכם עם אובר התחייבו שתי החברות להשקיע בו, במשותף, 300 מ' ד' ונראה שזה חלק מההשקעה. וולבו מתכננת להציג כלי רכב חשמליים ב-2019.

גידול במכירות

וולבו נהנית משנה טובה ב-2016 כאשר בשבעה החודשים הראשונים מכירותיה הגלובליות גדלו ב-10.3% והסתכמו ב-298,244 יחידות. הגידול החד ביותר נרשם בארה"ב, שהוא בוודאי גם השוק הרווחי ביותר, שבו זינקו המכירות ב-29.2% ל-45,210 כלי רכב בייחוד על רק הצלחת ה-XC90. הדגם הפופולארי ביותר של וולבו הוא ה-XC60 שמכירותיו צנחו ב-5.0% בשבעה חודשים ל-86,440 יחידות ואחריו ה-XC90 דור II שמכירותיו זינקו ב-360 אחוזים (הן רק התחילו בשנה שעברה) ל-51,810 יחידות.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*