בלוג העורך / הפוזות של השרה מיכאלי והמינוי הכושל למנכ”לית

  • לא במקרה מרב מיכאלי החלה את כהונתה בנסיעה ברכבת (למדה מנתניהו).
  • לא במקרה היא גם מינתה מנכ”לית פוליטית למשרד התחבורה.
שרת התחבורה מרב מיכאלי (משמאל) מינתה מנכ”לית חסרת ידע בתחבורה, מיכל פרנק (יח”צ, צילום מסך)

אוטוניוז, יעקב צלאל 29.06.2021 – הקריירה הציבורית של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח”כ מרב מיכאלי (העבודה), מורכבת רובה ככולה מנוכחות תקשורתית. לכן לא פלא שצעדה הראשון כשרת תחבורה היה נסיעה מתוקשרת היטב בתחבורה ציבורית. אבל מדוע בחרה השרה דווקא קרון ברכבת ישראל ולא בקו 189 בת”א, קו אוטובוס בירושלים או קו אוטובוס מס. 3 בנהריה? אולי משום שכך עשה גם בנימין נתניהו, ראש הממשלה לשעבר. אולי משום שהרכבת מספקת מיקום אידיאלי לצילומים איכותיים: הקרונות רחבים, מיזוג האוויר פועל, אפשר לעמוד ולשוחח עם משתמשי התחבורה הציבורית ולהציג פוזה של מתעניינת. בשירותי הרכבת שצרכניהם הינם הבוחרים הפוטנציאליים של מיכאלי, מעמד הביניים, שמכוניותיו גודשות מדי בוקר את מגרשי החניה שליד תחנות הרכבת, ואנשיו עושים את דרכם בין חיפה לת”א ובין ירושלים לת”א.

אבל אם שרת התחבורה מתעניינת באמת בגורלם של מרבית משתמשי התחבורה הציבורית, אותם היא שמה בראש מעייניה, היא צריכה לנסוע בקווי אוטובוסים ולא רק באחד, אלא בשילוב של קווים, כדי לבחון כיצד ניתן להגיע מנקודה A ל-B דרך נקודת C ו-D, כמה זמן נמשכת הנסיעה, כמה זמן נמשכים המעברים מאוטובוס אחד לשני, מה איכותן של תחנות האוטובוסים. רכבת זה לוקסוס, אוטובוס זה עינוי.

כדי לשפר את השירות בחרה השרה מיכאלי למנות לתפקיד מנכ”לית משרד התחבורה את מיכל פרנק, ביורוקרטית בביורוקרטיות שונות בעברה, נטולת כל ידע וניסיון בתחבורה. בעוד שממיכאלי אין כל צפיה שיהיה לה ידע וניסיון בתחבורה, הרי שמנכ”לית המשרד צריכה להיות מקצוענית בתחום התחבורה. אבל מיכאלי, כקודמתה בתפקיד, בחרה להביא מינוי שהוא בעיקרו מינוי פוליטי (כלומר כזה שאין לו שום קשר עם העשייה התחבורתית), וזאת על אף שיש לפחות שתיים-שלוש מועמדות פוטנציאליות ראויות מקצועית לתפקיד מנכ”לית המשרד (מיכאלי מראש סימנה רק נשים לתפקיד), שיש להן קילומטראז’ לא קצר בתחומים שבהם המשרד עוסק, ושאף אחד לא היה מרים גבה לו היו מתמנות לתפקיד. אולם בדיוק מנשים כאלה, בעלות יכולת מקצועית, ייתכן שמיכאלי חוששת.

פרנק יש לציין אינה לבדה. חלק ניכר מהתפקידים הבכירים ביותר בתחום התחבורה היבשתית במדינה, מנוהלים כיום ע”י אנשים שאינם אנשי מקצוע ושתרומתם כמנכ”לים אינה יכולה להיות גבוהה. אפשר להתחיל מרם בלינקוב, מנכ”ל האוצר החדש, המכהן גם כיו”ר נ.ת.ע, המקימה את מערכת הרכבת הקלה בת”א ואמורה להקים גם את קווי המטרו. מאז התמנה ליו”ר נ.ת.ע חולל בלינקוב מהומות, הביא להתפטרותו של מנכ”ל מקצועי (במונחים מקומיים) והביא במקומו מנכ”ל שאין לו מושג בתחבורה מכל סוג שהוא. אין פלא שהפרויקט יושק באיחור. מיכה מייקסנר, מנכ”ל רכבת ישראל, הגיע לרכבת ישראל ללא שום ניסיון וידע ברכבות ותחבורה, בדיוק כמרבית המנכ”לים שקדמו לו.

בחבורה זאת גם פרנק, המנכ”לית החדשה, כעופר מלכה, המנכ”ל אותו היא יורשת, יכולה להרגיש בעלת ידע, שווה בין שווים.

כותרות אחרונות

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!