בלוג העורך: המאבק הגרמני על השליטה בטכנולוגיית הנהיגה האוטונומית

  • הצטרפותה דלפי לקבוצת ב.מ.וו-אינטל-מובילאיי מבססת את שיתוף הפעולה נגד הברית דיימלר-בוש-NVIDIA
  • ההצטרפות של דלפי לפרויקט של ב.מ.וו תוכננה מראש חוסכת בהוצאות מו"פ והפצה.
  • הצטרפותה של דלפי אוטומוטיב תוכננה במשך תקופה ארוכה.

אוטוניוז, יעקב צלאל, 17.05.2017 – איחוד השורות בין קבוצת ב.מ.וו, אינטל-מובילאיי ודלפי הגיע כעשרה חודשים אחרי שב.מ.וו, אינטל ומובילאיי הודיעו על פיתוח פלטפורמה לנהיגה אוטונומית וכתשעה חודשים אחרי שדלפי ומובילאיי הודיעו על כוונתם לפתח פלטפורמת מדף לנהיגה אוטונומית. אולם כבר מהרגע שבו פורסם אודות הברית בראשות ב.מ.וו, הבהירו ראשי הקבוצה שהפלטפורמה לא תהיה בלעדית לב.מ.וו, אלא תוצע גם לקבוצות רכב אחרות.

במסיבת עתונאים בעקבות חתימת החוזה בין דלפי למובילאיי, באוגוסט האחרון, אמר פרופ' אמנון שעשוע, יו"ר ו-CTO של מובילאיי ש"ב.מ.וו באיזשהו שלב תצטרך לבחור ספקית טיר 1, כך שזה לא מנוגד, אלא למעשה משלים [את ההסכם עם בין ב.מ.וו למובילאיי]." הערתי אז שיתכן ששעשוע ירצה לשדך בין מובילאיי לדלפי. זה כמובן היה הצעד הטבעי ביותר והחסכוני ביותר לשתי הקבוצות ושותפותיהן. אף אחד לא יתפלא, או יותר נכון יהיה זה מפליא, אם כל החברות לא שיתפו פעולה כמעט מהרגע הראשון במו"פ לשתי המערכות, שהן בעצם מערכת אחת בווריאציות שונות.

מבחינה טכנולוגית לא צריך להיות הבדל גדול בין מערכת מדף שדלפי תציע ללקוחות לבין המערכת שב.מ.וו מפתחת בשיתוף אינטל ומובילאיי ושכעת פורסם שדלפי תהיה האינטגרייטור שלה. ההבדל העיקרי הוא באריזה ובאיפיוני ממשק משתמש. לצד זה יכולות להיות גם קונפיגורציות שונות של חיישנים כמצלמות וליידאר (רדאר אחד תמיד יהיה במערכת לתפעול מערכת שיוט אדפטיבית, אם כי אילון מאסק, הבוס של טסלה, טוען שמצלמות עשויות להספיק).

במערכת המדף של דלפי ומובילאיי חיישני הראיה העיקריים הן מצלמות. שימוש בליידאר נעשה רק לשם יתירות במדידות מרחק. גישה דומה לזו אימצה למשל ZF, עוד יצרנית טיר 1 גרמנית גדולה, העושה שימוש בטכנולוגיה  של מובילאיי. לעומת זאת בוש וקונטיננטל, שתי יצרניות טיר 1 גרמניות הגדולות ביותר, אינן משתפות פעולה עם מובילאיי ומפתחות מערכות נהיגה אוטונומית באופן עצמאי יתכן בפילוסופיה מעט שונה.

בוש חתמה לאחרונה על הסכם עם NVIDIA לפיתוח צ'יפים למערכת נהיגה אוטונומית בעלת אינטליגנציה מלאכותית, והיא גם השקיעה בחברה המפתחת ליידאר תלת מימד ברזולוציה גבוהה. בוש ודיימלר, יצרנית מרצדס-בנץ, הודיעו על שיתוף פעולה בפיתוח מערכת נהיגה אוטונומית. כך שמול הברית של ב.מ.וו-אינטל-דלפי ניצבת הברית דיימלר-בוש-NVIDIA.

לכן הבחירה בדלפי כשותף הטיר 1, שיפיץ את המערכת שמפתחת הברית ב.מ.וו-אינטל-מובילאיי נראתה תמיד כ-no brainer. ההיכרות ההדוקה בין החברות בכל הרמות, שיתוף הפעולה הקודם והגודל שדלפי מסוגלת לספק, גרמו לכך שלב.מ.וו ולשותפותיה לא נותרו אופציות טובות כדלפי לשותף טיר 1.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*