בלוג העורך: האגרסיביות של ב.מ.וו, הרטרו של מרצדס בנץ בפבל-ביץ’

  • מרצדס-בנץ וב.מ.וו הציגו שתי מכוניות קונספט שונות בתפיסתן את תפקיד המכונית.
  • ב.מ.וו הציגה רודסטר אגרסיבי, מרצדס הציגה קבריולה בסגנון רטרו.
  • שתי המכוניות מייצגות את ה-DNA של שתי יצרניות מכוניות הפרימיום האייקוניות הגרמנית.
ויז’ן מרצדס-מאיבאך 6 (מרצדס)

אוטוניוז, יעקב צלאל, 25.08.2017 – מכונית מרצדס-בנץ S Barker Tourer, הוכתרה ביום ראשון האחרון בתואר Best in Show בתחרות הקונקורס ד’אלגנס בפבל ביץ’ קליפורניה. התחרות בפבל ביץ’, המסיימת את השבוע האוטומוטיבי של מונטרי, נערכת יותר מ-50 שנה, אבל בשנים האחרונות היא הפכה למדושנת במיוחד ומפורסמת מתמיד. יצרניות הרכב רואות בה פלטפורמה תקשורתית עם ציבור עם לקוחותיהם והלקוחות הנוכחים באירוע הם אלה שמסוגלים להחזיק במוסכים שלהם דגמי פרמיום למכביר. ליום התחרות הגיעו לאירוע כ-15,000 צופים, מספר לא גדול במיוחד (ל-Goodwood Festival of Speed מגיעים מעל 100,000 איש בשלושה ימים), ובין הספונסורים שהם מצאו שם היו לקסוס (שיעברו עוד שנים עד שמכונית שלה תיכנס לתחרות), מרצדס-בנץ, ב.מ.וו, לינקולן, בנטלי, מיני, פורד, פורשה, פרארי, פולקסווגן, מקלארן, מזראטי, אינפיניטי, אקורה, אסטון מרטין, בוגאטי, קדילאק ולמבורגיני. התשלום עבור חסות להשתתפות באירוע אינו מפורסם, אבל מחירי הכרטיסים נעו השנה בין 350 ד’ ל-2,500 ד’.

פולקסווגן ניצלה את הארוע כדי להודיע ש-I.D. Buzz, וואן חשמלי, שייוצר באופן סדרתי החל מ-2022. אבל ב.מ.וו ומרצדס, שתי היריבות המושבעות של תעשיית הרכב הגרמנית, הציג שני דגמי קונספט השונים האחד מהשני באופן קיצוני ומעידים על ה-DNA של כל אחת משתי החברות.

ב.מ.וו קונספט Z4 (ב.מ.וו)

ב.מ.וו בחרה להציג את הקונספט Z4, מכונית לנהגים, אגרסיבית בקוויה החיצוניים ועונה לסיסמה המפורסמת של ב.מ.וו The Ultimate Driving Machine. לעומת זאת מרצדס בחרה לחזור במכונת הזמן לשנות ה-30′ בכל מה שקשור למראה הויז’ן מרצדס-מאייבאך 6. קווי גוף ארוכים מאד, בייחוד החלק הקדמי ומכסה המנוע, וזאת למרות שמתחת למכסה המנוע לא אמור להיות מותקן אף V12 אלא יש שם תאים למטען. גג מתקפל מגדיר את המכונית כקבריולה וארבעה מנועים חשמליים, אחד לכל גלגל שהספקם המשולב 750 כ”ס, מניעים את המכונית

הקונספט Z4 מצוידת בגריל קטן יחסית, כונסי אויר אגרסיביים, קפלים בולטים בדלתות הצד וגלגלים הנמצאים כמעט בקצות המכונית ו-overhangs קצרים מאד משני הצדדים. שתי המכוניות הינן דו מושביות, ומאחורי משענות הראש של מושבי הקונספט Z4 מותקנות שתי בליטות בסגנון מכוניות המרוץ האיטלקיות משנות ה-50′.

לוח המחוונים של המרצדס-מאייבאך עוצב בסגנון קלאסי עם שני מחוונים בעוד לוח המחוונים והקונסולה המרכזית של הקונספט Z4 האמורה להגיע באחד הימים לייצור סדרתי הוא שגרתי יותר. אופיה האגרסיבי של הקונספט Z4 מודגש בצביעה הכתומה ובשני צינורות המפלט האחוריים. גם רוחב של המכונית מעניק לה תחושה של יציבות שתושג בכל מהירות.

לעומת זאת המרצדס-מאייבאך, אורכה שישה מטרים, נצבעה ב-Nautical Blue Metalic כאשר המושבים והאיבזור הפנימי בצבע קרם. המושבים הינם בעיצוב מודרניסטי ומאחור זנבה הארוך הוא בסגנון Boat Tail, הזכור משנות ה-30′. זו מכונית שעושה את מה שהיא אמורה לעשות, להשרות רוגע, גם באמצעות תאורה תכלכלת בפנים המכונית, המעוצב בקווים מעוגלים מסביב לתא הנוסעים.  הפנסים האחוריים הם צרים ועוטפים את פינות המכונית. הפנסים הקדמיים הם צרים מאד, תופסים מעט מאד מקום. הגריל הגדול נראה הוא צפוי, אבל מוזר כאשר לוקחים בחשבון שלמכונית הנעה חשמלית. טסלה פתרה את הבעיה ע”י מניעה של גריל, שעד שהמעצבים האוטומוטיביים ימצאו פתרון לבעיה יעברו עוד כמה שנים.

קהל הלקוחות הפוטנציאליים המגיע לקונקורס ד’אלגנס בוודאי התרשם משני הדגמים (המרצדס-מאייבאך הוצגה גם באדום כהה) והמכוניות שהוצגו ישפיעו מן הסתם גם על תפיסת המותגים.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!