בלוג העורך / באנדרלמוסיה בפולקסווגן אינוויז הצליחה להשיג חוזה ענק

  • קבוצת פולקסווגן, ובייחוד חברת התוכנה, Cariad, נמצאות בשנתיים האחרונות באנדרלמוסיה.
  • כתוצאה מכך הודח בחודש שעבר ה-CEO של הקבוצה, הרברט דיס.
  • כעת אינוויז תצטרך למצוא את דרכה במבוך האינטרסים של קבוצת הרכב הפוליטית בעולם.

אוטוניוז, יעקב צלאל 03.08.2022 – מניית אינוויז סיימה אתמול (ג׳) את המסחר בוול סטריט בעלייה חדה בשיעור 18.25% לשער 4.73 ד׳, שווי שוק 638 מ׳ ד׳, והמשיכה לעלות בעוד כ-2.5% במסחר המאוחר. לאור הודעת הקבוצה, שעות אחדות לפני פתיחת המסחר בוול סטריט, על ההסכם לאספקת חיישני ליידאר לקבוצת פולקסווגן, הזינוק היה צפוי. מה שמפתיע הוא שהוא לא התרחש יום אחד קודם לכן.

ביום חמישי שלחה אינוויז הודעה לעיתונות עם הפרסום ועם אמברגו עד ה-2 באוגוסט 14:00 שעון ישראל. הודעה ראשונה על החוזה, ללא פרסום של הלקוחה, פורסמה כבר במאי. אתמול פורסם שהוא יבוצע באמצעות Cariad, חטיבת התוכנה של קבוצת פולקסווגן. ביום שישי מניית אינוויז עלתה בכ-7%, עלייה שלא צריך לחפש לה הסברים, במניה המשמשת ככלי משחק בידי ספקולנטים בשוק בתקופה האחרונה. אולם שלשום נפלה המניה בכ-0.5%, מפתיע בהתחשב בידיעה הצפויה, שהודעה עליה שוגרה לעיתונות, כלומר, היתה חשופה לספקולנטים וסוחרים שיכלו לאגור סחורה לקראת פרסום ההודעה ביום שלישי. אתמול, כצפוי, המניה זינקה.

תקדים

העסקה של אינוויז היא תקדימית בתעשיית הליידאר בהיקפה המוצהר, 4 מיליארד ד׳. במאי, כאשר פורסמה הידיעה הראשונה, אינוויז נקבה בסכום, אולם הפעם נמנעה החברה מלנקוב בו. Cariad, השותפה לעסקה מצד פולקסווגן, לא התייחסה להיקף הכספי של העסקה, לפנייה של אוטומוטיב ניוז יורופ. אולם האתר המקצועי תהה אתמול כיצד קבוצת פולקסווגן מתכוונת לגשר בין פעילויותיה השונות בתחום הרכב האוטונומי המפוזרות בין גופים שונים בחברה.

מנוי לאוטוניוז
מידע יומי מקצועי אודות שוק הרכב הישראלי, תעשיית הרכב, אוטוטק.
דו״חות רבעוניים מהארץ, מהעולם.
אוטוטק מהארץ, מהעולם.
פרשנויות שכמותן לא ניתן למצוא במדיה המקומית.
ועוד …
לרכישת מנוי
לפרטים נוספים, מנוי קבוצתי: orly@autonews.co.il

אתמול שאלתי את אינוויז האם החברה תפעל גם עם פולקסווגן מסחריות, המפתחת מערכות נהיגה אוטונומית לשאטלים, בשיתוף פעולה עם ארגו AI, בנפרד מפעילות Cariad. אני עדיין מחכה לתשובה.

האנדרלמוסיה בחברת התוכנה, הנובעת להערכתי מכך שהיא אינה מנוהלת ע״י איש טכנולוגיה, אלא ע״י בכירים בתעשיית הרכב המסורתית, שגרמה לנזקים קשים לקבוצת פולקסווגן בשנים האחרונות, ללא קשר למגפה ולמשבר הצ׳יפים. טרם הסתיימה. לאחרונה איבד יו״ר הנהלת הקבוצה, הרברט דיס, את תפקידו בשל התיפקוד הלקוי של החברה.

האנדרלמוסיה לא מנעה עסקות שונות ומשמעותיות ש-Cariad הודיעה עליהן בשבועות האחרונים. כך לאחרונה הודיעה החברה על הסכם עם קואלקום לפיתוח מערכת נהיגה אוטונומית על שבבים של קואלקום; על שיתוף פעולה עם STMicroelectronics בפיתוח שבבים; על שיתוף פעולה עם בוש בפיתוח תוכנה למערכת נהיגה אוטונומית; על שיתוף פעולה עם מובילאיי במערכות ADAS ברמה ++L2. אלה עסקות רבות, לעיתים נראות כסותרות, בחברה כ-Cariad, שנראית כסובלת ממחסור קשה במנהיגות מקצועית, ומנוהלת ע״י מי שכל חייהם התמחו בהנדסה מכאנית. אינוויז תצטרך למצוא את דרכה במבוך האינטרסים הזה.

״לא ברור כיצד או אם פולקסווגן מתכננת לשלב היבטים של עסקאות שונות אלה במסגרת האסטרטגיה הרחבה יותר שלה לנהיגה עצמית,״ נכתב באוטומוטיב ניוז יורופ.

ולא רק כתבי כתב העת המקצועי מבולבלים.

כותרות אחרונות

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*