בכנס קומפקטי ותכליתי ציינה מכללת אפקה את כוונתה להפוך למרכז לתעשיית הרכב הישראלית

אוטוניוז, 28.03.2016 – בנוכחות של יותר מ-100 משתתפים ערכה אתמול המכללה ההנדסית אפקה את “כנס אפקה [הראשון] למפתחי רכב ומערכות רכב”. הכנס, שנמשך 4 שעות בלבד (כנסים אחרים נמשכים שעות), היה מהמעניינים שנערכו כאן לאחרונה. הוא לא עסק בהייטק, מכונית חשמלית ומכונית אוטונומית ובמדע בידיוני, אלא בפרטי הפרטים של תעשיית הרכב. דברו בו משתתפים בתעשיה שלא רק חולמים להתפרנס מממנה באחד הימים, אלא עושים זאת מדי יום כבר במשך שנים ארוכות ובכך הסבירו למשתתפים את הקשיים הרבים העומדים בפני מי שרוצים להשתלב בתעשיה המאתגרת הזאת.

פתח את הכנס מנהל אגף הרכב משה וייצמן ואחריו דיבר שמואל בן ארי, מהנדס רכב, לשעבר המהנדס הראשי של אגד, ציין שתעשיית הרכב היא כיום התעשיה המתוחכמת בעולם.

דן הרמן, ראש ההתמחות להנדסת מערכות רכב במחלקה להנדסה טכנית במכללת אפקה, פירט את החזון והיעדים של התכנית החדשה בראשה הוא עומד. לדבריו לתעשיית הרכב הישראלית יש “פוטנציאל התפתחות גבוה.”

החזון שהרמן רואה למכללת אפקה הוא להוות מרכז ידע ארצי בתחומי טכנולוגיות הרכב עם בולטות בינלאומית; קיום פעילות מחקרית בתחומים מגווני; מרכז מו”פ יישומי עבור התעשיה; פעילות מחקרית יישומית בתחום החברתי-חינוכי; קיום כנסים, הרצאות והעשרה.

מטרות העל של המרכז, אמר הרמן, הן יצירת קהילת מפתחים ויצרנים בתחום הרכב שמכללת אפקה תהיה לו מרכז (hub); ביסוס מרכז ידע לתעשיה; הרחבת מומחיות לתחום נוספים דוגמת הנעה חשמלית, תקשורת, רכב אוטונומי, עיצוב ועוד; הנגשת הטכנולוגיה לתעשיה למוסדות וארגונים שונים ויצירת פוטנציאל למסחור.

בתחום המתקנים והקשרים ציין הרמן שבמכללה יש מעבדת מנועי בעירה פנימית שפתוחה וזמינה למחקרים גם של גורמים חיצוניים; המכללה מקיימת קשרים עם מוסדות שונים לביצוע מחקרים; המכללה מעבירה לימודי חוץ ולאחרונה העביר קורס לקצינים תחזוקה בצה”ל; המכללה מעניקה חסות אקדמית לתחרותת בין בתי ספר מקצועיים והיא גם נענית לקולות קוראים ממשרד התחבורה.

“מעל לכל בשנים האחרונות אני חווה התלהבות, רעיונות ורבים מגיעים לאפקה כי הם רוצים ללמוד הנדסת רכב,” אמר הרמן. “לכן אנחנו עורכים את הכנס הראשון.”

ארבע הרצאות – מפורמולה 1 למנשאי מצברים

בעקבות דבריו של הרמן נישאו ארבע הרצאות. המרצה הראשון היה פרי כהן (Perry Cohn), מחברת Angle Consulting העוסקת ביעוץ אוטומוטיבי ביחוד בתעשיית המרוצים. לכהן ניסיון עשיר בהנדסת פורמולה 1, והוא סקר את הקשר שבין פיתוחים טכנולוגיים בפורמולה 1 למכוניות כביש.

אחריו דיבר ניר קאהן, מנהל התכנון בפלסן סאסא, מיגון מחומרים מרוכבים לכלי רכב צבאיים שסקר את פעילות הקבוצה וסיפר על תוכניותיה להגברת השימוש בחומרים מרוכבים בתעשיית הרכב האזרחית.

יורם זרחי מרצה על טומקאר בכנס אפקה (אוטוניוז)
יורם זרחי מרצה על טומקאר, אותה יסד לפני 25 שנה ואותה הוא מנהל היום, בכנס אפקה (אוטוניוז)

יורם זרחי, מייסד ומנכ”ל טומקאר,  סקר את ניסיונו ארוך השנים בתעשיה, פרט את טעויותיו והציע לנוכחים לשמוע לעצותיו, להתאים ציפיות למציאות, ללמוד מטעיותיו והכל במטרה לכלכל את מעשיהם בזהירות. אחריו דיבר ד”ר משה מילר, המנהל המדעי בטומקאר, ולשעבר בכיר בג’נרל מוטורס, שעסק בפיתוח כלי רכב עם מערכות הנעה אלטרנטיביות.

נעל את הכנס אמיתי בן חורין, סגן נשיא למו”פ והנדסה בארקל אוטומוטיב. בן חורין פרט את פעילותה של החברה, המספקת מוצרי פלסטיק שונים לתעשיית הרכב, ופרט על האופן שבו מפתחת החברה את מוצריה, על העבודה התובענית מול יצרניות הרכב הגדולות ועל הקשיים בגידול בפעילות החברה, הנובעים בין השאר ממחסור במהנדסים בתחומי הפלסטיקה.

סקירה מפורטת יותר של דבריהם של הדוברים בכנס תובא בימים הקרובים.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!