בכנס על מכוניות שלא הוצגה בו אף מכונית דובר על הייטק וטכנולוגיית תקשורת

אוטוניוז, 04.04.2016 – אף מכונית לא הוצגה בכנס המכונית המקושרת (Connected Car 2016) שנערך בשבוע שעבר בהרצליה פיתוח. מכוניות הרי אינם מעניינות את אנשי העסקים הישראלים וההייטק הישראלים, אולם הם מוכנים להסתער על תעשיית הרכב העולמית עם שלל חידושים טכנולוגיים, החל מאפליקציות חניה ועד למערכות תשתית, למכונית ולסביבה, שיהפכו את המכונית המקושרת והאוטונומית מחלום למציאות.

פתח את הכנס ישראל רון, הבעלים של Spotam שארגנה את התערוכה ביחד עם Logtel, שעמד על 12 מגמות שלהערכתו יאפיינו את פיתוח המכונית המקושרת בעתיד. העתיד אמנם אינו נחזה בדיוק, אולם רון ציין בסיום דבריו שלהערכתו מכוניות אוטונומיות יהוו רוב על הכבישים רק ב-2050.

אחד התחומים שהעסיקו ביותר את משתתפי הכנס היו אמצעי תקשורת בין מכונית למכונית, V2V, בין מכונית לתשתית V2I וגם התקשורת בתוך המכונית עצמה. מיכה ריסלינג, סגן נשיא ב-Valens, הציג למשתתפים את טכנולוגיית ה-HDbaseT Automotive, המיועדת לשפר את מהירות התקשורת בתוך כלי הרכב, עם דגש על מערכות אינפוטיינמנט ונהיגה אוטונומית. המערכת מבוססת על כבלים קונבציונליים אולם ללא מיגון ובכך נחסך משקל רב מכלי הרכב (כבלים חשמליים לדברי ריסלינג מהווים הגורם השלישי במשקלו בכלי רכב). Valens פיתחה ציוד מיוחד, המותקן בקצות הכבלים המאפשר האצת התעבורה לרמה של 6 Gbps ועם וזמן תגובה אפסי. ייחודה של המערכת הוא באמינות שלה. לדברי ריסלינג תעשיית הרכב מנסה לאמץ כיום טכנולוגיות המגיעות גם מתעשיית צרכנות האלקטרוניקה, שזה היה תחום הפעולה הראשון של Valens. לאחרונה זכתה החברה בפרס ה-Emmy בתחום הטכנולוגיה וההנדסה עבור פיתוח טכנולוגיית ה-HDBaseT “שחוללה מהפכות בתמסורת של וידיאו בהיי דפינישן”, לדבריו, וכעת היא מוסבת לתעשיית הרכב. Valens החלה לתכנן את המוצר עבור תעשיית הרכב לפני כשנתיים ולדברי ריזלינג נמצאת במגעים עם גורמים בתעשיה לישום הטכנולוגיה, שאם תבשיל לישומים מסחריים, תהווה טכנולוגיית תשתית בתעשיית הרכב.

פאנל במסגרת כנס מכונית מקושרת 2016 (אוטוניוז)
פאנל במסגרת כנס מכונית מקושרת 2016 (אוטוניוז)

ג’רארדו פארדו, ה-CTO של RTI האמריקנית, חברה העוסקת בפיתוח תוכנות תקשורת, אמר שבעתיד 50% ממותגי יצרניות הרכב הקיימות היום יעלמו ואת מקומם יתפסו גוגל ואפל. המכונית תהפוך לסחורה, commodity, והאקוסיסטם של המכונית ישתנה לטובת חברות הטכנולוגיה וכלי הרכב יהפכו לחליפיים. להערכתו התעשיה תתקל בשנים הקרובות באתגרים טכנולוגיים גדלים ובהם התפתחות מהירה, שימוש רב ב-ECU וגידול בזרימת מידע, אינטגרציית מערכות מסובכת, תקשורת בין כלי הרכב, קבלת החלטות, בטיחות וסרטיפיקציה והתוצאה תהיה דומיננטיות במכוניות לתוכנה על פני חומרה, כפי שהיה ב-130 השנים הראשונות של המכונית. להערכתו בסופו של התהליך יוותרו בשוק רק 2-3 חברות שיספקו את מערכות הנהיגה האוטונומית.

און הרן, CTO ב-Autotalks דיבר בשבחי מערכת ה-V2V כמצילת חיים. לדבריו כל התעשיה מכוונת היום לעבר המכונית האוטונומית. הרן העריך שאחת היוזמות המשמעותיות בחסכון בדלק עשויה להיות ה-platooning, יצירת שיירות של כלי רכב שנוסעים במהירויות מתואמות במרווחים קצרים ובכך יוצרים חסכון ניכר בצריכת דלק. לדבריו פלאטונינג יאפשר צמצום בצריכת הדלק והוא יתאים במיוחד לבעלי ציי רכב. את תחילת התופעה הוא צופה כבר ל-2017-2018. לעת עתה Autotalks זכתה במכרז לאספקת עד 2,000 מערכות מתוצרתה לחברות מכרות, אולם מערכות אלה מתאימות גם לאתרים בהם צפיפות כלי הרכב רבה, כמו שדות תעופה ונמלים.

תרשים התפתחות מכונית מקושרת (קונטיננטל)
תרשים התפתחות מכונית מקושרת (קונטיננטל)

וולאטר הגלייטנר, הבעלים של חברת ADAS Consulting האוסטרית, תאר את שלבי התפתחות מערכות ADAS למערכות של נהיגה אוטומטית לגמרי וקבע שמדובר בתהליך אבולוציוני ולא רבולוציוני. הגלייטנר סקר את נפוצות המערכות והראה שמערכות נהיגה חסכונית היו המערכות הנפוצות ביותר ב-2013 בכלי רכב חדשים בקרב 28 מדינות האיחוד האירופי. אם כי בשנים האחרונות בלימה חירום אוטומטית הציגה את הגידול המרשים ביותר.

בכנס הושמעו עוד הרצאות מלוות במצגות שסקרו התפתחויות טכנולוגיות עתידיות וקשיים שצפויים לצוץ במהלך הפיכתה של המכונית ה”מנותקת”, זו הפועלת כבר 130 שנה, למכונית המקושרת.

ובכל זאת העדרה של ולו מכונית להדגמת טכנולוגיות, העלתה את השאלה, כיצד הכנס משתלב עם מכוניות והתעשיה האוטומוטיבית. ימים יגידו.

1 Comment on בכנס על מכוניות שלא הוצגה בו אף מכונית דובר על הייטק וטכנולוגיית תקשורת

  1. יעקב

    היתה גם היתה מכונית. חברת Fusepoint הציעה לבאי הכנס הגדמה בנסיעה של יישום תחזוקה מרוחקת וניהול לקוחות עבור מוסכים. ההדגמה כללה נסיעה ברכב תוך כדי סימולציה של תקלות ומצבי חרום וטיפול בהם משרת מרוחק. רבים ממשתתפי הכנס היו שותפים לחוויה
    ישראל רון

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!