ביטול שיתוף פעולה בין פורד לגוגל הוביל להדחת פילדס

  • מרק פילדס, ה-CEO המודח של פורד, ניהל מו”מ לשיתוף פעולה עם גוגל.
  • כאשר המו”מ היה במצב מתקדם ביטלה גוגל את ההסכם.
  • פילדס רצה פרסום רב לשיתוף הפעולה, גוגל רצתה להמשיך לעבוד מתחת לרדאר.
ביל פורד (משמאל) היו"ר ומרק פילדס, ה-CEO בתערוכת דטרויט 2017 (פורד)
ביל פורד (משמאל) היו”ר ומרק פילדס, ה-CEO המודח, כשעוד היו עמיתים, בתערוכת דטרויט 2017 (פורד)

אוטוניוז, 30.05.2017 – כשלון במגעים לשיתוף פעולה בין קבוצת פורד לגוגל בסוף 2015 ותחילת 2016, היה המקור לקשייו של מרק פילדס, ה-CEO המודח של קבוצת פורד, ובסופו של דבר להדחתו, כך טוען האוטומוטיב ניוז. פילדס הודח בשבוע שעבר, בעקבות תלונות ולחצים של משקיעים על צניחת מחיר המניה בכמעט שלוש השנים של פילדס כ-CEO ב-40%.

לדברי האוטומוטיב ניוז הבדלים בתרבות העסקית בין פורד לגוגל וניסיון של פילדס לכפות על גוגל עיסקה באופן שבו גוגל לא היתה מעוניינת, גרמו לגוגל להודיע לפורד בסוף ינואר 2016 שהיא נסוגה מהשיחות בין הצדדים.

“ההתלהבות של פילדס לתגובת וול סטריט לא השתלבה עם רצון גוגל להכין את הקרקע לשותפות טכנית שקטה, שבה כל צד ילמד מהצד השני לפני שיוחלט כיצד להתקדם,” כתב האתר.

לינקולן נוויגייטור

האתר מדווח שבדצמבר 2015, כאשר השיחות היו במצב מתקדם, הגיע פילדס מלווה ב”צבא של אנשי צוות” לשיחות עם גוגל במטה החברה בעמק הסיליקון “בצי של לינקולן נאוויגייטורס,” באזור שבו יש כל כך הרבה מכוניות חשמליות של טסלה וניסאן ליף “שעובדי החברות תמיד רבים על תחנות טעינה להטעין את מכוניותיהם.”

פילדס רצה להציע לגוגל תוכנית גרנדיוזית עם הודעה לציבור ולמשקיעים, תוכנית שאם היתה יוצאת אל הפועל היתה מקפיצה את מניות פורד. בעקבות הביקור דלפו ידיעות עליו וגם דווח שפורד וגוגל יודיעו על שיתוף הפעולה בתערוכת ה-CES בינואר 2016.

אולם לא זו היתה הכוונה של גוגל, ופורד כדי לעמוד בציפיות של השמועות הודיעה על שילוש צי המכוניות ללא נהג שהיא תפעיל ועל שיתוף פעולה עם אמזון. התגובה של גוגל היתה מהירה, ביטול שיתוף הפעולה עם פורד, החלטה שהממה את ראשי קבוצת הרכב, שעמדו לדון אודות שיתוף הפעולה מספר ימים אחר כך.

פורד מזהה את האקט

בעקבות ביטול שיתוף הפעולה ארגן ביל פורד, יו”ר הקבוצה, סיור של דירקטוריון החברה בחברות טכנולוגיה בעמק הסיליקון. במהלך הסיור, אמר בשבוע שעבר פורד במסיבת עיתונאים שבה הודיע על מינויו של ג’ים האקט ל-CEO של הקבוצה, הוא למד על ידיעותיו של האקט בתחום וזיהה את קשריו בעמק הסיליקון.

“כל אחד מהם הלך ישר אל ג’ים, והם חיבקו אותו ואמרו, ‘לא ידעתי שאתה על בדירקטוריון הזה’,” אמר פורד. “המנהיגים שם אמרו, ‘אלוהים, הוא אחד ההוגים המקוריים האמיתיים שאנחנו מכירים, ואתם באמת ברי מזל שהוא בדירקטוריון שלכם’.”

ב-11 במרץ 2016 התפטר האקט מדירקטוריון פורד והתמנה ל-CEO של תוכנית Smart Mobility, שהביאה באוגוסט להקמת חברה המרכזת את כל תחום שירותי הניידות החדשים של פורד והאקט עמד בראשה עד למינויו כ-CEO של החברה. בתקופה זו החברה גדלה מ-12 אנשים ל-600.

ואיימו, ספין אוף של גוגל, משתפת פעולה עם פיאט-קרייזלר (ואיימו)
ואיימו, ספין אוף של גוגל, משתפת פעולה עם פיאט-קרייזלר (ואיימו)

אחרי שגוגל קטעה את המו”מ עם פורד היא חיפשה שותפים אחרים להמשך פיתוח תוכנית המכונית האוטונומית. בקיץ שעבר היא חברה לפיאט-קרייזלר וכיום שתי הקבוצות מפעילות צי מבחן לנהיגה אוטונומית ובו 500 כלי רכב מדגם קרייזלר פאסיפיקה הייבריד. החוזה בין השתיים אינו אקסקלוסיבי והוא פתח בפני FCA, שמעולם לא פיתחה באופן עצמאי, טכנולוגיית מכונית אוטונומית, לעשות היכרות עם הטכנולוגיה החדשה ולגוגל, שאולי פעם רצתה לייצר מכוניות, אבל הבינה שזהו ניסיון מוגזם, אפשרות לבחון את המערכת שלה בכלי רכב ממשי.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*