אוטוניוז, 09.03.2016 – בוש החלה לערוך בתקופה האחרונה ניסויים במכוניות אוטונומית ביפן, מדינה שבה מערכת התחבורה היא צפופה והנהיגה מתבצעת בצד שמאל של הכביש. זהו אתר הניסויים החי השלישי של החברה אחרי גרמניה וארה”ב. לדברי החברה המטרה הראשונית היא השלמת פיתוח מערכת לנהיגה אוטונומית על כבישים מהירים שתהיה תפעולית החל ב-2020. “מאחר שאנשים שם נוהגים מצד שמאל ובגלל תנאי התנוע המורכבים,] יפן מספק לנו הסתכלות מיוחדת לפיתוח,” הסביר ד”ר דירק הוייסל, חברת הנהלה בבוש.
ברחבי העולם בוש מעסיקה היום מעל 2,500 מהנדסים בפיתוח מערכות עזר נהיגה אוטונומית. נסיעות המבחן בגרמניה, ארה”ב ויפן מבוצעות על כבישים ציבוריים. בנוסף לכך מבוצעות נסיעות גם במגרשי מבחן ייעודיים.
בוש פועלת לפיתוח מערכות נהיגה אוטונומית מ-2011 והחל מ-2013 היא מפעילה מכוניות מבחן על כביש A81 בגרמניה ואינטרסטייט 280 בארה”ב. “המהנדסים שלנו השלימו כעת מעל 10,000 ק”מ ללא אף תאונה,” אמר הוייסל. כלי הרכב מבצעים באופן אוטונומי פעולות כהאצה, בלימה ועקיפה כשהם גם מכוונים את המכונית. בבסיס המערכת נמצאים חיישנים המספקים פרטים רבים ויוצרים תמונה של הסביבה. חברת TomTom שותפה לבוש בפרויקט ומספקת מפות מדויקות. נתונים אלה מנותחים במחשב שקובע את אסטרטגיית הנסיעה של המכונית.
לדברי בוש 1.25 מ’ אנשים נהרגים מדי שנה בתאונות דרכים, כאשר ב-90% מהמקרים הגורם האנושי אשם בתאונה. להערכת בוש שילוב מערכות אוטומטיות במכוניות עשוי להקטין את מספר הרוגי התאונות בגרמניה בכשליש. נהיגה אוטונומית גם עשויה לחסוך עד 39% מצריכת הדלק בזכות אסטרטגיות נהיגה הצופות מראש את שעתיד להתרחש על הכביש ובכך נמנע הצורך מבלימות ותאוצות אחריהם.
מהנדסי בוש מעריכים גם שמערכות חניה אוטומטיות תהיינה זמינות לציבור זמן רב לפני מערכות נהיגה אוטונומיות.
תגובה