באלארד ממשיכה בפיתוח טכנולוגיית תאי דלק חשמליים עבור פולקסווגן

עקרונות הפעלת מערכת תאי דלק חשמליים  ב-A7 H-tron Quattro (אודי)
עקרונות הפעלת מערכת תאי דלק חשמליים ב-A7 H-tron Quattro (אודי)

אוטוניוז, 28.09.2016 – אודי ובאלארד, יצרנית תאי הדלק החשמליים, מאיצות את שיתוף הפעולה בפיתוח הטכנולוגיה. באלארד הודיעה שאודי הוציאה הזמנת רכש לפיתוח רכיבים מרכזיים מסוימים במערכת תאי הדלק. עלות הרכש צפויה להיות 80-120 מ’ ד’. לבאלארד הסכם למשך שש שנים לשיתוף פעולה עם קבוצת פולקסווגן שעתיד להסתיים ב-2019. קבוצת פולקסווגן העבירה את האחריות לפיתוח תאי הדלק החשמליים לאודי.

בפברואר 2015 אודי רכשה חבילה של פטנטים בתחום תאי הדלק מבאלארד.

בנובמבר שנה שעברה אודי הציגה את ה-A7 h-tron כמדגים טכנולוגיה לתאי דלק חשמליים. המימן המזין את מערכת תאי הדלק החשמליים הופק באמצעות אנרגיה חשמלית שהופקה מטורבינות רוח ולכן תהליך האלקטרוליזה, שבאמצעותו מיוצר המימן ממים, היה תהליך ללא כל פליטות מזהמים וכמוהו גם תפעול המכונית.

ה-A7 h-tron היתה מכונית תאי הדלק הראשונה בעלת הנעה כפולה באמצעות שני מנועים חשמליים, אחד לציר הקדמי והשני לציר האחורי. ההספק המרבי עמד על 228 כ”ס והמומנט על 44 קג”מ.

אודי פועלת במסגרת פרויקט HyMotion 5 עם דגש על פלטות בי-פולאריות המפרידות באופן יחידני את התאים בחבילת התאים. אודי צופה שעלות טכנולוגיית תאי הדלק צפויה לרדת בעקבות שימוש מופחת ברכיבים יקרים.

אודי מפתחת את טכנולוגיית תאי הדלק מאז 2004 אז הציגה את ה-A2H2 עם מנוע שהספקו 148 כ”ס ומצברי ניקל מטאל היידריד. בדגמי קונספט שאחריו המצבר הומר לטכנולוגיית ליתיום יון.

מערכת תאי הדלק החשמליים ומכלי המימן (אודי)
מערכת תאי הדלק החשמליים ומכלי המימן (אודי)

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!