ארבע קבוצות רכב וותיקות מובילות את מהפכת הנהיגה האוטונומית; טסלה מדורגת מאחור

  • חברת המחקר נאוויגנט ריסרצ' דרגה את רמת פיתוח הנהיגה האוטונומית בקרב יצרניות רכב וחברות נוספות.
  • טסלה ואובר המפתחות באגרסיביות מערכות נהיגה אוטונומית מדורגות מאחור.
  • ג'נרל מוטורס מציגה את הביצוע הטוב ביותר, לפורד האסטרטגיה הטובה ביותר.
תרשים דירוג פיתוח נהיגה אוטונומית (נאוויגאנט ריסרצ')
תרשים דירוג פיתוח נהיגה אוטונומית (נאוויגאנט ריסרצ')

אוטוניוז, 04.04.2017 – טסלה היתה יצרנית הרכב הראשונה שאפשרה שימוש מוגבל במערכת נהיגה אוטונומית. המותג גם נתפס כחדשני ומתקדם בזכות ההנעה החשמלית וה'אורה' סביב לראשו של בעל השליטה בחברה, אילון מאסק. אבל בדירוג קבוצות רכב וחברות המפתחות נהיגה אוטונומית, שערכה חברת המחקר נאווגינט רסירצ', טסלה דורגה במקום באמצע בלבד, הרחק אחרי הקבוצות המובילות, ג'נרל מוטורס, פורד, רנו-ניסאן ודיימלר, ומעט מתחת לקבוצת פיג'ו-סיטרואן שלא בלטה בשנים האחרונות כקבוצת רכב בעלת טכנולוגיות מתקדמות.

הדירוג סוקר גם חברות שאינן יצרניות רכב, כבאידו הסינית, nuTonomy המפעילה פרויקט נהיגה אוטונומית ניסיוני בסינגפור, Waymo ואובר ויצרניות רכיבים בטיר 1 כ-ZF ודלפי. כל החברות האלה מפתחות מערכות נהיגה אוטונומית עם פוטנציאל לשימוש ע"י OEMs שאינם מפתחים מערכות באופן עצמאי, כקבוצת פיאט-קרייזלר וגורמים אחרים. הדו"ח ניפה חברות כמובילאיי, המפתחות ומייצרות רכיב בודד למערכת ולא מערכת אינטגרטיבית מלאה.

נהיגה אוטונומית משמעותית, לפי המחקר, מתחילה ברמה 4, שבה רמת האוטומטיות בהפעלת כלי הרכב היא גבוהה.

המחקר בחן את החברות בקריטריונים כחזון למכונית אוטונומית, אסטרטגיית פניה לשוק, אסטרטגיית מוצר, טכנולוגיה, מכירות, שיווק והפצה, יכולת המוצר, איכות המוצר ואמינותו, תיק המוצרים והיכולת להתמיד בפיתוח.

נאוויגאנט ריסרצ' צופה שמרבית האנשים יצרכו מכוניות אוטונומיות באמצעות אפליקציה שתחליף את הבעלות על כלי הרכב. אופן צריכה כזה ידחוף את צריכת הרכב לאינטגרציה וורטיקאלית, כאשר יצרנית הרכב גם תספק את האפליקציה להזמנת כלי הרכב, תתחזק את כלי הרכב ותגרוט אותם כאשר הם יסיימו את חייהם.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*